Zlepšenie má nastať vďaka pripravovanému zlúčeniu liniek 41 a 64.
Dopravný podnik pripravuje zlúčenie autobusovej linky 41 s trolejbusovou linkou 64 do novej linky 41, ktorá má byť obsluhovaná 12-metrovými elektrobusmi. Vyplýva to zo zverejneného Ročného projektu organizácie MHD na rok 2019. K zmene malo podľa projektu prísť už k 2. septembru 2019, zrealizovaná však bude až po výstavbe nabíjacieho miesta pre elektrobusy vo vozovni Hroboňova, ku ktorej by malo prísť v najbližších týždňoch.
Elektrobusová linka 41 mala podľa spomínaného ročného projektu premávať po trase Búdková - Drotárska cesta - Hroboňova - Pražská - Šancová - Trnavské mýto - Jelačičova pri zachovaní intervalov spojov v súčasnom rozsahu. Zlúčením liniek 41 a 64 sa odstráni dlhodobý problém s prestupom medzi týmito linkami pri vozovni Hroboňova. Počas špičiek trolejbusy pre dopravné zápchy nestíhajú prísť z mesta k vozovni načas a cestujúcim preto často pri väčšom meškaní nadväzný spoj linky 41 odíde.
Aktualizácia: Podľa našich informácií nebude nová linka 41 premávať až na Jelačičovu, ale bude končiť na Hlavnej stanici, čím sa obnoví pôvodná trasa tejto linky. V prípade zrušenia linky 64 bude potrebné pri ceste smerom na Račianske mýto a Trnavské mýto prestúpiť z linky 41 na často premávajúce linky 204 a 209 na Sokolskej.
Potreba prestupu pri vozovni Hroboňova medzi linkami 41 a 64 vznikla po výstavbe prepojovacej trolejbusovej trate Pražská - Hroboňova. Táto trať bola vybudovaná v roku 2011 najmä pre účely skrátenia výjazdov a dojazdov trolejbusových liniek vypravovaných z vozovne Hroboňova. Keďže však bola výstavba trate spolufinancovaná z prostriedkov Európskej únie (Operačný program Bratislavský kraj), bolo potrebné na nej zriadiť aj pravidelnú trolejbusovú linku. Preto bola v marci 2012 zavedená trolejbusová linka 64 z Lovinského na Jelačičovu, ktorá čiastočne nahradila autobusovú linku 41 pôvodne premávajúcu z Hlavnej stanice cez Hroboňovu a Drotársku cestu na Búdkovú. Linka 41 bola skrátená do trasy Búdková - Vozovňa Hroboňova a ďalej mohli cestujúci pokračovať novou linkou 64. Spočiatku sa stávalo, že nadväzný autobus ušiel cestujúcim tesne pred príchodom trolejbusu, neskôr bola zavedená povinnosť pre vodičov linky 41 vyčkať na prestup cestujúcich, ak bol prichádzajúci trolejbus v dohľade. Keďže od ukončenia výstavby trate uplynulo už viac ako 5 rokov, čo je monitorovacie obdobie europrojektu, nie je už nutné prevádzkovať pravidelnú trolejbusovú linku po Hroboňovej ulici.
Výstavba miesta pre rýchle nabíjanie elektrobusov vo vozovni Hroboňova bude realizovaná namiesto pôvodne plánovaného nabíjacieho miesta na Kollárovom námestí, ktoré mali využívať elektrobusy premávajúce na linke 80. Nabíjanie elektrobusov bude realizované zrejme počas dlhších prestávok, keďže nabíjacie miesto sa bude nachádzať v polovici trasy novej linky a nie na niektorej z konečných zastávok.
Zavedením elektrobusovej linky dostane oblasť Drotárskej cesty ekologickú elektrickú dopravu, ktorá sa v tejto kopcovitej časti mesta plánuje už dlhé desaťročia. Pôvodne sa plánovala výstavba trolejbusovej trate na Drotársku cestu už koncom 60-tych rokov 20. storočia, no k jej výstavbe dodnes neprišlo, i keď sa stále nachádza v územnom pláne mesta.
si
tak sa skus postavit dakedy cez pracovny den napriklad na take parkovisko ku NKD (zastavka Hybesova) a pozri si odkial prichadzaju/kam odchadzaju ludia s autami tu parkujucimi... cca 1/2 su obyvatelia ulic v Raci kam mhd bud nepachne vobec alebo chodi v nepouzitelnych intervaloch, druha polovica su dochadzajuci z oblasti Jura pri BA a PK....
a pokial chces zmenit pomer vhd/iad viac v prospech vhd, tak cesta vedie sposobom zlepsovania obsluhy tak na vytazenych trasach (dvihanie kapacity) ako aj na neobsluhovanom alebo zle obsluhovanom uzemi.... opacny pristup (napriklad take zdanenie parkovania, zakazy a pod.) bez zlepsovania verejnej dopravy vedie len k vycuciavaniu penazi z vracak obyvatelov a ich nasieraniu, ale pokial nemaju inu pouzitelnu moznost tak tym autom pojdu urcite...
"Použiteľný byt pod 200? No ak nerátam veľkometrážky a teda beriem štandardy z komančdoby 50-60-70m2 pre 1-2-3 izby, tak v podstate celá petržalka, veľká časť dlháčov, takmer celý ružinov, vrakuňa, rača.....viac menej by som sa opýtal inak - kde sú priemerné ceny aj za kamrdlík nad 200?"
ja som sa pytal na cenu aspon trochu pouzitelneho bytu (co pre rodinu obnasa aspon 3 izby + kuchynu), nie na ceny kamrlikov (ktore su ale tiez uz dost sialene)
"Zjavne zabudáš, že BA nie je západ kde si človek v obleku stúpne do čistej MHD ale dogma 90tych rokov tu stále trvá.....No a keď nie je dopyt, je potrebné mrhať slabými kapacitami na posilnenie takejto oblasti? Nemáme miesta kde by to bolo vhodnejšie?"
skor mesto/magistrat nevie/zabuda/? ; a na jednej strane by som mozno povedal ze sucasne vedenie mesta je tam este iba rok a zotrvacnost a pod.... ale na druhej napriklad take experimenty s prazdninovym grafikonom pocas skolskeho roka na elektrickovych radialach kde bola ponuka spojov vyrazne na hrane na uspokojenie dopytu uz aj pri povodnom hustejsom neprazdninovom grafikone mi skor hovori o tom, ze tam opat nie su velmi kompetentni ludia.... a prave aj taketo "setriace" experimenty vyzenu vzdy cast ludi do aut (a ti sa potom tazko tahaju nazad do vhd)