Na viacerých linkách boli zapracované ďalšie požiadavky obcí a cestujúcich.
V nedeľu 9. decembra 2018 vstupujú do platnosti aj nové cestovné poriadky regionálnych autobusov dopravcu Slovak Lines. Na základe požiadaviek obcí a cestujúcich bola na jednotlivých linkách zapracovaná ďalšia várka zmien. Nové cestovné poriadky je možné nájsť na stránkach IDS BK a Slovak Lines. Niektoré najvýznamnejšie zmeny:
- Autobusové linky, ktoré sú naviazané na železničných staniciach na vlaky, majú prispôsobené odchody a príchody novému grafikonu vlakovej dopravy.
- Nová linka 510 bude premávať medzi Bratislavou a Svätým Jurom, Kačačnicami.
- Na linke 520 pribudli nové priame spoje do Bratislavy z pezinských sídlisk Sever a Muškát a opačne.
- Medzi Bratislavou, Pezinkom a Modrou boli zavedené nové zrýchlené spoje na novej linke 535 a tiež v rámci linky 576. Zrýchlené spoje budú premávať ráno každých 15 minút do Bratislavy, popoludní každých 30 minút z Bratislavy.
- Nové spoje do/z Bratislavy sú zavedená aj na linke 566 z Bratislavy cez Pezinok do Dolian, ktorá ďalej pokračuje do Trnavy.
- Na linke 525 medzi Bratislavou a Chorvátskym Grobom pribudli spoje, ktoré budú počas špičiek premávať až do/zo Senca.
- Na linke 527 medzi Bratislavou a Slovenským Grobom pribudli spoje, ktoré pokračujú zo Slov. Grobu cez Grinavu na železničnú stanicu v Pezinku. Čierna Voda a Malý Raj tým získajú pravidelné spojenie zo žel. zastávkou v Grinave a Pezinkom.
- Na linke 645 Čataj - Senec - Bratislava a na linke 659 Veľké Úľany - Senec - Bratislava bola výraznejšie rozšírená premávka priamych spojov do/z Bratislavy.
- Na linkách 720 a 740 v smeroch Tomášov a Zlaté Klasy prišlo k navýšeniu počtu spojov počas špičiek pracovných dní.
- Na linke 737 boli v rannej špičke pridané spoje z Dunajskej Lužnej (Nové Košariská) a Rovinky do Bratislavy.
- Na linke 610 z Bratislavy do Zálesia a na linke 729 zo Senca do Novej Dedinky sa skracuje večerná premávka.
Ďalšie úpravy cestovných poriadkov regionálnych autobusov na základe požiadaviek od cestujúcich a samospráv sú avizované začiatkom budúceho roka.
bobitwo
Kapitolou samou o sebe je plán dopravy, ktorý neexistuje. Stačí sa pozrieť aká je situácia v okolí Bratislavy a okolia. Ak prídete za starostom, čo ja viem Bernolákova (za cca 10 rokov a počet obyvateľov zdvojnásobil) a podobných obcí, že treba riešiť dopravu, tak povedia, že ich obec nemá problém s dopravou, to Bratislava, tak nech si to rieši Bratislava. Pritom mnohé z daných obcí majú 70-90% obyvateľov, čo pracujú v BA alebo tam chodia do školy, ak sa bavíme o ľudoch v produktívnom veku. Preto doprava by sa mala riešiť v celom spádovom území cca oblúku, ktorého hranice by prechádzali cez Malacky-Trnavu-Dunajskú Stredu.Stačí sa pozrieť na diaľnicu D1. 60% vozidiel sa pripája medzi BA a Sencom, za Trnavu pokračuje len cca 10% vozidiel (ak teda neberieme nedeľu večer a piatok po obede, keď ľudia cestujú domov). Za 20 rokov sa hromadná doprava nikam neposunula. Podľa výskumov zo zahraničia, ale aj Slovenska, ľudia sú ochotný sadnúť do hromadnej dopravy, pokiaľ im cesta bude trvať o 20 minút dlhšie ako cesta autom. Je nemysliteľné aby keď idem ráno do roboty autobusom z Petržalky do Prievozu (začínam o 7 ráno) tak to zvládnem za 40 minút, ale keď idem po obede domov, tak mi to bežne trvá 70-80 minút a cca 30 minút šlapem pešo, lebo je to rýchlejšie ako čakať na spoje, ktoré by ma mali podľa grafikonu za 40 minút doviesť domov. Z cca 15km trasy kráčam cca 5km pešo, lebo keby som to nespravil, tak namiesto 70-80 minút idem domov najmenej 90 minút. A to všetko preto, lebo neexistuje žiadna koncepcia dopravy, ktorá by povedala, že MHD je priorita a tak spravme niečo pre to. To isté sa týka aj SAD.
Ak sa pozrieme, kto rozhoduje o tom ako a čo bude, čo sa týka dopravy (cesty, spoje, linky, koncepcia), tak skoro nikto nemá patričné vzdelanie. O tom, ako sa majú opravovať cesty rozhodoval človek, čo bol vyučený kuchár/čašník. SAD si robí čo chce. Oni si diktujú kade a kedy budú jazdiť ich autobusy, ZSSK si žije vlastným životom, my sme železnica a vy sa prispôsobte. O neschopnosti vedenia ZSSK by sa dali písať celé litánie. Pokiaľ obce, či kraje nemajú dosah na to aby ovplyvnili ako bude mimomestská doprava jazdiť, tak sa problémy s dopravou nikdy nevyriešia.