Na viacerých linkách boli zapracované ďalšie požiadavky obcí a cestujúcich.
V nedeľu 9. decembra 2018 vstupujú do platnosti aj nové cestovné poriadky regionálnych autobusov dopravcu Slovak Lines. Na základe požiadaviek obcí a cestujúcich bola na jednotlivých linkách zapracovaná ďalšia várka zmien. Nové cestovné poriadky je možné nájsť na stránkach IDS BK a Slovak Lines. Niektoré najvýznamnejšie zmeny:
- Autobusové linky, ktoré sú naviazané na železničných staniciach na vlaky, majú prispôsobené odchody a príchody novému grafikonu vlakovej dopravy.
- Nová linka 510 bude premávať medzi Bratislavou a Svätým Jurom, Kačačnicami.
- Na linke 520 pribudli nové priame spoje do Bratislavy z pezinských sídlisk Sever a Muškát a opačne.
- Medzi Bratislavou, Pezinkom a Modrou boli zavedené nové zrýchlené spoje na novej linke 535 a tiež v rámci linky 576. Zrýchlené spoje budú premávať ráno každých 15 minút do Bratislavy, popoludní každých 30 minút z Bratislavy.
- Nové spoje do/z Bratislavy sú zavedená aj na linke 566 z Bratislavy cez Pezinok do Dolian, ktorá ďalej pokračuje do Trnavy.
- Na linke 525 medzi Bratislavou a Chorvátskym Grobom pribudli spoje, ktoré budú počas špičiek premávať až do/zo Senca.
- Na linke 527 medzi Bratislavou a Slovenským Grobom pribudli spoje, ktoré pokračujú zo Slov. Grobu cez Grinavu na železničnú stanicu v Pezinku. Čierna Voda a Malý Raj tým získajú pravidelné spojenie zo žel. zastávkou v Grinave a Pezinkom.
- Na linke 645 Čataj - Senec - Bratislava a na linke 659 Veľké Úľany - Senec - Bratislava bola výraznejšie rozšírená premávka priamych spojov do/z Bratislavy.
- Na linkách 720 a 740 v smeroch Tomášov a Zlaté Klasy prišlo k navýšeniu počtu spojov počas špičiek pracovných dní.
- Na linke 737 boli v rannej špičke pridané spoje z Dunajskej Lužnej (Nové Košariská) a Rovinky do Bratislavy.
- Na linke 610 z Bratislavy do Zálesia a na linke 729 zo Senca do Novej Dedinky sa skracuje večerná premávka.
Ďalšie úpravy cestovných poriadkov regionálnych autobusov na základe požiadaviek od cestujúcich a samospráv sú avizované začiatkom budúceho roka.
PDM.8.99
Reklama má dve verzie:
a) Zákusok a dva keksíky ku káve za 2 eurá.
b) Zákusok za ku káve za 2 eurá a dve keksíky zadarmo
Logicky mal väčší úspech variant b) a rovnako tak ako ľudia milujú slovo "zadarmo" pri nakupovaní, hoci je to neraz podfuk, tak milujú v doprave slovné spojenie "priame spojenie". To už, že to je na úkor kvantity spojov a vo výsledku aj kvality im je jedno, pretože deti nemôžu prestúpiť lebo všade na nich číhe nebezpečenstvo, pracujúci sa ponáhľajú (zaujímavé, že radšej strávia 30 min v zápche než 10 min na zastávke pri prestupe na vzduchu a narovnajú si chrbticu) a dôchodcovia nemôžu chodiť (ale hodinový maratón v supermarkete nie je problém).
Bohužiaľ nestabilita GVD nahráva týmto opatreniam na paralelné autobusové linky a narúšanie pretupných väzieb. ZSSK s tým však nezmôže nič. Problém je hlavne u ŽSR, ktoré si funguje separátne a proste pri niektorých vlakoch nepustia a nedovolia nakresliť takt, lebo rýchlostné obmedzenia, každoročne sa prepočítavajú staničné intervaly (postupné a následné, odchody/príchody) a keďže namiesto železníc sa vyhadzujú peniaze na nezmyselné rýchlostné cesty ako napr. Zvolen-Kriváň alebo Mýtna-Lovinobaňa, tak na koridorových tratiach 110 a 130 máme všetky stanice s úrovňovým prístupom k perónom. Výnimkou je iba BA,hl.st., Vinohrady, N. Zámky a Štúrovo. No, takže v každej jednej stanici ešte do intervalov pre pobyt vlaku vstupuje aj čas potrebný na presun cestujúcich od perónu k nástupišťu a tiež pristavovanie vlakov následne po sebe v žst. ako napr. Malacky, Kúty, Galanta, Šaľa a pod. Úprimne mi je výpravcov v týchto staniciach ľúto a špeciálne v Galante kde sa zídu v pohode Os TT-GA, Os BA-NZ, R a EC a pri mimoriadke kedy EC zastavuje pre prestup ľudí z R8xx je to pre výpravcu bonbónik ako vyšitý. A to si predstavte, že takýto úkon sa robí v žst. Šaľa kde je večer v pracovní dni súprava Os BA-SA, ešte k tomu súprava cisterien s palivom a R8xx a EC. No ale aby som sa dostal ku koreňu problému, tak tým je správanie ŽSR, ktoré si každoročne zmyslí, že idú prepočítať intervaly a menia to hore-dole, plus vytvárajú ďalšie a ďalšie prekážky ako napr. v žst. Radvaň na 170ke bolo zakázané križovať Os s R pretože ľudia prebiehali cez priecestie od Os vlaku namiesto toho aby čakali, keďže staničná budova je od mesta ďalej a tak k nej sa prv pristaví vlak a po TK ide rýchlik. Nuž namiesto toho aby tam policajti odchytávali ľudí a sádzali pokuty, aby to hlúpym zaplo, tak ŽSR obmedzuje prevádzku a policajti odchytávajú mladých čo si zapália cigaretu skôr ako odídu z prvého peróna v BB.
Riešenie: Ku každému rokovaniu o GVD nehustiť len do ZSSK, ale najmä do ŽSR aby odstránili všetky prekážky, ktoré bránia zostrojeniu trvale udržateľného GVD a nech si nenavyšujú pocit dôležitosti tým, že budú neustále mávať so staničnými intervalmi a prevádzkovými predpismi svojvoľne. Bohužiaľ toto by malo aj MDV ustrážiť, ale MDV je vôbec rado, že je rado sa mi zdá.