Vozne jazdili v uliciach mesta 42 rokov.
Vo štvrtok 1. februára 2018 vyšla posledný raz do premávky s cestujúcimi električková súprava T3M #7602II+7610II, ktorá pre podobnosť svojho evidenčného čísla so známym televíznym seriálom bola prezývaná aj "Beverly Hills 602 10". Súprava bude odstavená z premávky vzhľadom na nerentabilnosť ďalšej väčšej opravy, ktorá by bola potrebná na jej ďalšie prevádzkovanie. Oba vozne však ešte možno poslúžia na technologické účely.
Uvedená električková súprava bola v súčasnosti najstaršou premávkovou súpravou typu T3M s tyristorovou výzbrojou ČKD TV1 a zároveň najstaršou električkovou súpravou s nemodernizovanými vozidlovými skriňami. V premávke zostáva už len posledná súprava T3M #7733+7734.
Modernizované električky T3M, v ktorých pôvodnú zrýchľovačovú výzbroj nahradila tyristorová výzbroj TV1, prevádzkuje DPB od roku 1978, kedy bol zrekonštruovaný prvý vozeň T3CS. V rokoch 1980 - 1981 ešte nasledovala prestavba ďalších 11 vozňov T3CS z roku 1965. Z nich bol ako prvý po nehode vyradený už v roku 1984 vozeň s číslom 7610, ktorého výzbroj bola následne nainštalovaná do vozňa T3CS #7716 z roku 1975 (súčasný vozeň #7610II). V roku 1992 bol modernizovaný na T3M aj vozeň #7602II (ex 7712) z rovnakej série, ktorý nahradil vyradený vozeň s pôvodným číslom 7602. Cestujúci mohli električky T3M rozpoznať podľa charakteristického "vyhrávacieho" zvuku pri rozbiehaní a brzdení.
V prvej polovici 1990-tych rokov boli vyradené aj zvyšné pôvodné vozne T3M a tyristorová výzbroj zo šiestich z nich bola v rokoch 1995 - 1996 použitá na modernizáciu novších súprav T3SU #7725+7726, 7729+7730 a 7733+7734 z roku 1982. Pôvodná výzbroj TV1 bola postupom času modernizovaná modernejšími a spoľahlivejšími súčiastkami.
Vozne #7602II a 7610II boli spriahnuté do jednej súpravy v roku 1995. Oba vozne boli charakteristické "stolčekom" za kabínou vodiča, v ktorom je umiestnený regulátor elektrickej výzbroje. Okrem elektrickej výzbroje, zberačov, informačného systému, dopytového otvárania dverí a vnútorného osvetlenia vozne v priebehu prevádzky nepodstúpili žiadnu ďalšiu modernizáciu, ktorá by zásadnejšie zvýšila komfort pre cestujúcich. Išlo teda o jedny z posledných vozidiel s laminátovými sedadlami dodávanými do Bratislavy v električkách v rokoch 1964 - 1989.
Mhr1
Posledných 6 tyristoriek 1. a 1,5. série (7602/II a 7610/II označujem ako jedenapoltú sériu, keďže ide o klasické T3, ich prestavba na T3M síce prebehla neskôr ako 1. série, ale oveľa skôr ako 2. série, keď boli výzbroje TV1 prenesené do 6 vozov T3SU).
Čo sa vtedy v roku 1995 stalo? Ako posledné jazdili vozy 7602/II, 7607+7608, 7610/II+7609 a 7611+7612/II. Asi sa divíte vozu 7612/II, ale je to tak. Vozy sa vyraďovali podľa technického stavu (zhnitosť skrine, poruchovosť, čas od rekonštrukcie). Tak odišli najskôr 7601, 7603, 7604 a 7606. Poruchová bola aj 7612, ale tá ešte v roku 1993 nemala 15 rokov od rekonštrukcie, čiže sa nedala vyradiť. Urobil sa teda prepis (výmena) 7605 - 7612. V roku 1995 (po ľahkej nehode 7607) zostali v premávke len dve dvojice T3M: 7602/II+7608 a 7610/II+7609. Takto sa spolu so skôr odstavenými sestrami dostali na koľaj smrti na JD. Plán bol šrot vozových skríň a premontovanie výzbroje do T3SU. 7607 bola vtedy v dielňach na oprave po spomínanej nehode a už tam aj zostala do roku 2007 ako posunovacie vozidlo.
Zhodou okolností boli vtedy na návšteve DP kolegovia z Čiech a spolu s nimi som sa na exkurziu na JD dostal aj ja. Sprevádzal nás spomínaný kolega z Krasnian a po JD nás vodil okrem iných vtedajší vedúci dielní. Upozornil som ho, že medzi 30-ročné T3M sa im na koľaj smrti zamiešali aj dve 19-ročné električky. Neveril mi, tvrdil, že je to nezmysel, že všetky T3M pochádzajú z roku 1965. Tak som ho požiadal, aby sme spolu išli na koľaj smrti. Sprevádzal ma našťastie aj profesionál z Krasňan. Priamo na mieste sme vedúcemu dielní ukázali na základe rozdielov vo vozovej skrini (napr. priečky v oknách), že vozy 7602/II a 7610/II sú naozaj oveľa novšie a rozhodne by nemali byť vyradené. Uznal, že máme pravdu a tak sa vyrobili len 3 dvojice T3SU-M a zo zostávajúcich vozov T3M bola vytvorená dvojica 7602/II+7610/II, ktorá odvtedy slúžila ešte ďalších viac ako 22 rokov, čo už si pamätáte aj vy mladší. Chýbalo však málo a spomínané vozy by boli nezmyselne zlikvidované už pred 23 rokmi...