Zakúpiť plánuje dva malé a 16 väčších elektrobusov.
Dopravný podnik Bratislava vyhlásil začiatkom júla verejné obstarávanie na dodávku 18 elektrobusov. Zakúpiť plánuje dve vozidlá do dĺžky 9 m a 16 elektrobusov do dĺžky 12,2 m. Na ktorých linkách budú tieto elektrobusy nasadené však zatiaľ nie známe.
Menšie elektrobusy by mali odviezť minimálne 40 cestujúcich a väčšie dvojnásobný počet. DPB stanovil podmienku, aby oba typy elektrobusov na jedno nabitie odjazdili aspoň 160 km v bežnej mestskej premávke. Nabíjanie akumulátorov elektrobusov má byť riešené káblom (pomalé aj rýchle), ale i ako rýchle priebežné prostredníctvom pantografu. Nabíjacie miesta pre oba typy nabíjania má v prípade potreby vybudovať dodávateľ elektrobusov.
Predpokladaná hodnota celej zákazky je 11,294 mil. € bez DPH. Nákup elektrobusov má byť spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci výzvy IROP-PO1-SC121-2017-21 - Modernizácia vozidlového parku autobusov mestskej hromadnej dopravy. Uchádzači môžu predkladať ponuky do súťaže do 11. augusta 2017.
Elektrobusy by mali byť dodané do 6 až 12 mesiacov od vystavenia objednávky. Vozidlá budú deponované vo vozovni Krasňany.
mathre
Podľa toho čo som ja čítal je projekt tak úspešný, že testovanie predĺžili o ďaľší rok a teraz upravovali nadstavenie klimatizácie a vykurovania a idú to porovnávať s údajmi z predošlého roka. Navýšili obom jednotkám výkon a zisťujú aký to bude mať vplyv na dojazd. Mimochodom, uvádza sa. že celý deň je ten bus schopný odjazdiť 365 až 450km v závisloti od toho, akú linku jazdí a aké má linka parametre.
Na druhej strane, ak by toto mala byť taká istá koncepcia toho, čo tu bude jazdiť a súdruhovia v DPB tomu prispôsobia výkony na linke/linkách, tak tie vozy by možno vedeli odjazdiť aj iné linky ako tie, ktoré tu boli vymenované.
Mňa len zaujíma, či si DPB overil aj plusy aj mínusy, respektíve výsledky z reálnej premávky u iných dopravných podnikov keď sa do toho pustil alebo im stačilo len to krátke testovanie tej boSORky, čo jazdila v BA.