DPB vysúťažil 90 nových autobusov

Prvé autobusy budú dodané do polovice septembra.


Ilustračné foto © 861.008


Dopravný podnik Bratislava ukončil verejné súťaže na dodávku 90 nových autobusov pre bratislavskú mestskú hromadnú dopravu. V súčasnosti sú už uzatvorené zmluvy na dodávku 32 kĺbových autobusov a 28 štandardných 12-metrových autobusov. Víťazným uchádzačom v týchto kategóriách sa stala spoločnosť SOR Libchavy s vozidlami SOR NB 18 City a SOR NB 12 City, v oboch prípadoch s naftovým pohonom vozidiel.

Všetkých 60 autobusov SOR NB 12 a NB 18 by podľa zmlúv malo byť zaradených do prevádzky po letných prázdninách v polovici septembra. Konečná celková kúpna cena za 12-metrové autobusy bola dohodnutá vo výške 6,758 mil. € bez DPH (o 922 tisíc € nižšia ako výsledok elektronickej aukcie) a za kĺbové 18,8-metrové autobusy vo výške 10,491 mil. € bez DPH (o 1,43 mil. nižšia oproti výsledku elektronickej aukcie). V cene autobusov sú zahrnuté aj náhradné diely a spotrebný materiál na tri roky, resp. najviac do najazdenia 240 tisíc km.

Aktualizácia: V prvej várke DPB objednal 32 kĺbových autobusov a 6 krátkych autobusov SOR s dodacou lehotou do 8. septembra 2017.

Nové autobusy budú už tradične plne nízkopodlažné a klimatizované, navyše budú vybavené Wi-Fi prístupovými bodmi a USB nabíjačkami inštalovanými v madlách.

Okrem víťaznej spoločnosti sa oboch súťaží zúčastnili aj firmy COREX Vráble (s autobusmi Iveco) a Mercedes-Benz Slovakia.

Víťazi súťaží na dodávku 24 midibusov a 6 minibusov ešte neboli zverejnení.

Nové autobusy budú financované formou investičného úveru vo výške 24 mil. €, ktorý DPB plánuje splácať z vlastných zdrojov. 


26.6.2017, aktualizované 11.7.2017
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Pettovčera, 13:18 #67 Re:
Reakcia na #66 od omg123:
Praveze sa nedala dodatocne uz domontovat. Fukare ostatne vozidla ani nemaju a maju v mieste klimy velke stresne okna tj karoseria bola trochu ina uz . Proste to bol "odrb".
omg12317.7.2017 11:26 #66 Re:
Reakcia na #64 od Petto:
skus nastupit do takeho autobusu ked je vonkajsia teplota 35 stupnov, vnutornu radsej nebudem hovorit.
a preco sa dala doobjednat do 30 busov ta klima za ten cent?
http://www.dpb.sk/templates/_docs_zverejnovanie/faktura/0011_1.pdf
https://imhd.sk/ba/doc/sk/10938/Varite-sa-v-autobusoch-Nemuseli-by-ste?dfpi=25
gejza16.7.2017 11:12 #65 Re:
Reakcia na #63 od kecho:
Petto15.7.2017 13:58 -1#64 Re:
Reakcia na #61 od omg123:
Táraš už. Bola doplnkova vybava, ktoru sme mohli/nemuseli objednat, tak preco by mal byt za to dato potrestani.
kecho15.7.2017 10:58 #63 Re:
Reakcia na #56 od Ámos:
Jasne, ze nie. De facto ju riadi "Iba" Kretinsky a v dozornej rade ma cirou nahodou Jakabovica, vsak?

Pekny odrb tieto akciovky vlastnene akciovkami...
https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=683213&typ=PLATNY
Akcionarom SORu je BAULIGA

https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=305986&typ=PLATNY
Akcionarom BAULIGy je EP Industries

https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=712380&typ=PLATNY
A cuduj sa svete, akcionarom EP Industries je firma so sídlom na Cypre - EP INDUSTRIES HOLDING LIMITED

https://cs.wikipedia.org/wiki/EP_Industries
A Kretinsky s JeTim predsa nema vooooobec nic spolocne
TeBeCe14.7.2017 15:29 #62 Re:
Reakcia na #60 od Petto:
Preto sa neobjednal ani zvysok autobusu
omg12314.7.2017 15:20 -1#61 Re:
Reakcia na #60 od Petto:
to este nic neznamena. moze sa stat ze sa chybicka vloudi tak ako pri prvej serii. a samozrejme nikto za nic nie je zodpovedny nikto nie je potrestany.
Petto14.7.2017 9:48 -1#60 Re:
Reakcia na #59 od omg123:
Klima nie je ani tentokrat doplnkova vybava, ale povinna vybava.
omg12313.7.2017 22:08 #59 Re:
Reakcia na #58 od omg123:
ale ze toto tu zostalo z povodneho clanku "Nové autobusy budú už tradične plne nízkopodlažné a klimatizované"
ano, tradicne. ale aby zase nezabudli nejaki experti objednat tu klimu.
omg12313.7.2017 22:07 #58 Re:
hm ake prekvapenie.
luky1334.7.2017 22:33 #57 Re:
Reakcia na #53 od TomJ:
Tak posledné sorky NB18 majú klimatizáciu Santana XL kde sám výrobca píše, že je určená pre kategóriu MINI a MIDI autobusov o maximálnej kapacite 35 osôb. Zaujímavé je, ale že trolejbusy majú klimatizáciu tiež výrobcom odporúčanú do MIDI kategórie, ale tiež sa mi zdá, že pocitovo lepšie chladí. Zatiaľ jediné autobusy, ktoré majú klimatizácie, ktoré odporúčajú výrobcovia do daných kategórií sú CapaCity a Urbanway.
Ámos4.7.2017 17:36 #56 Re:
Reakcia na #52 od Zvero:
Finacna skupina SOR uz nevlastni.
Petto4.7.2017 0:36 -1#55 Re:
A planovane elektrobusy podla sutaznych podkladov budu mat min. vykon 10kw pri midivozidle a 15kW pri sole 12M. To uz hociaky Superb ma hadam lepsiu klimu
3pa3ck33.7.2017 20:02  +1#54 Re:
Reakcia na #53 od TomJ:
Trolejbusy majú klimatizáciu Eberspächer
TomJ3.7.2017 19:27 #53 Re:
Reakcia na #49 od Petto:
Keď sa bavíme o klíme... je klimatizácia v NB18 a v 31Tr rovnaká alebo nie? Lebo trolosory sa mi zdajú byť oveľa lepšie vychladené ako NB18. Je to len náhoda alebo je tam iná klimatizačná jednotka?
Zvero3.7.2017 16:44 #52 Re:
Reakcia na #51 od Petto:
Ah, ospravedlnujem sa za nepresnost Ono je to o tom, co to je za klimu. Sorka ma Webasto s dvomi ventilatormi len vzadu a s naporovym fukanim vpredu. Solaris urbino ma tri ventilatory a Man Lion's City ma dokonca 5 ventilatorov - je to uplne nieco ine aj vyhotovenim. Na teplotu si v tych vozidlach este posvietim, ale pochybujem, ze to henta klima utiahne. Myslim si, ze je to odrb. Prazdny voz vychladit nie je umenie...a Mercedes ma urcite viac skusenosti s tymito zariadeniami ako byvali traktoristi...

Inak, akoze seriously, nam chcu vazne nahovorit, ze Sorky boli tie najlepsie autobusy pre BA? Kde nastala chyba v obstaravacom procese? Ta politicka prislusnost k financnej skupine by mi ani nevadila, keby to neboli take shity...
Petto3.7.2017 15:27 -1 +1#51 Re:
Reakcia na #50 od Zvero:
Sklapacie sedadla so sedenim v smere jazdy maju aj najnovsie NB18 a budu ich mat aj tohtorocne NB12 a NB18. Sklapacie so sedenim bocne maju len tie nepodarky zo 100ks dodavky v rokoch 2010-2012 tj vsetky NB18 s zltymi madlami.
Ani pri 35+ vonku nie je uz kto vie ako ucinna klima v novych elinach . Asi najsilnejsiu klimu maju Capy, samozrejme ak funguje.
Zvero3.7.2017 9:47 #50 Re:
Reakcia na #49 od Petto:
Bocne sedadla v boxe pre kociky. Inak teraz mi napadlo, ze z niektorych tych sedadiel by pri celnej zrazke veleteli ludia jak spinave handry.

No ale dobre, tak schvalne: kolko ludi bolo vtedy v tom autobuse, kolko bolo stupnov vonku, kolko bolo hodin a svietilo vtedy slnko?
Petto3.7.2017 0:04 #49 Re:
Reakcia na #48 od Zvero:
Ake bocne sedadla ? 2017 seria NB18 bude dost zhodna so seriou 2213+/ 4241+ . Pribudnut by mali len USB nabijacky Motorova veza samozrejme vsetko ostava. Klima utiahne, preco dokaze 2232 vychladit voz ale ostatne nie ? Lebo soferi to nevedia zapnut alebo je to pokazene.
Zvero2.7.2017 13:41 #48 Re:
Ani by mi nevadilo ze zas vyhral Sor, ale ak tam bude namontovana ta ista klima ako v tych novsich sorkach (priklad z brucha: 2222), tak je to v podstate odrb, lebo plny autobus v 36°C ta klima proste neutiahne. Dalej mi vadi usporiadanie interieru, najma bocne sklopne sedadla v priestore pre kociky. A dufam, ze sa nebudu inspirovat usporiadanim interieru tak, ako to spravili v pripade trolejbusov (este mensi kocikovy box a dvojsedacky medzi 2. a 3. dverami). A klasicky, malo miesta na nohy a motorova veza vertikalne. Dalsie nedostatky: nekvalitna sedacka pre vodica a tusim som este pocul nieco aj o brzdach, ze nie su uz take makke ako v prvej a druhej serii.