Anglické oznamovanie vybraných zastávok pribudne do konca januára.
Dopravný podnik Bratislava uzavrel v závere roka 2016 zmluvu o spolupráci s Bratislavskou organizáciou cestovného ruchu, ktorej predmetom je akustické vyhlasovanie turisticky významných zastávok vo vozidlách MHD aj v anglickom jazyku. Pôjde o zastávky, ktoré sú dôležitým prestupným bodom, alebo sa pri nich nachádza historická pamiatka, orientačný bod alebo sú inak významné z turistického hľadiska.
Prvá verzia dvojjazyčného vyhlasovania vybraných zastávok by mala byť zavedená do konca januára 2017, pričom v priebehu prvého polroka by sa mal spracovať definitívny zoznam turisticky významných zastávok. Výber zastávok a ich vhodný preklad do angličtiny zabezpečí pre dopravný podnik Bratislavská organizácia cestovného ruchu.
Pokus o zavedenie dvojjazyčného vyhlasovania turisticky významných uzlov bol hlavným mestom realizovaný už aj v minulosti, v roku 2006 prostredníctvom projektu tzv. Turistických informačných spojov. Tento projekt však trval len krátko a nebol celoplošný, týkal sa len zopár vozidiel, ktoré boli nasadzované na linkách k železničnej stanici, autobusovej stanici a k letisku. V Košiciach je zavedené dvojjazyčné slovensko-anglické vyhlasovanie zastávok od roku 2008 v celej sieti MHD.
medzernik
Neviem teda ako ostatni, ale ja by som urcite radsej vedel, ze mam prestupit na racku z nastupista elektricky smer raca (racianske myto 1) na zastavku 21ky (racianske myto 6). A take hlasenie/informacia, ze nastupiste 6 sa nachadza asi 100 metrov od zastavky schovane za budovou by tiez nebolo od veci.
Kazda zastavka by tym padom mohla mat priradene tie flagy, ako som uz spominal, a jednoducho by sa v softveri len zaskrtli kriziky "prestupna" ak je tak "linky:", alebo zrusena zastavka, zastavka na znamenie, konecna, prestup na nahradnu dopravu... a podla toho by sa z databazy zvukov zostavilo hlasenie, podobne, ako to robi INISS. V idealnom pripade by sa to dalo cez radio aktualizovat z dispecingu za behu vozidla, ak by bola vyluka.
Dokonca by sa dali robit s tym aj srandovne veci, napr nastavit, ktore zastavky mozu nasledovat po ktorych a vodic vo vyluke by si len volil ze kade ide a hlasilo by to za behu + prehadzovalo vyhybky. To by sa mohlo dat aj ulozit ako nejaka docasna mimoriadna trasa a potom jednym tlacitkom prehodit poradie zastavok (ak sa daju) a vodic by mal pokoj, ludia by zase vedeli kam idu.