Linky 1 a 4 budú presmerované, linka 6 rozdelená na dve a linka X13 zrušená.
V súvislosti s postupným odovzdávaním novej električkovej trate do prevádzky bude už od stredy 15. júna 2016 obnovená premávka električiek po Vajanského nábreží a cez Šafárikovo nám. a Štúrovu ulicu. Električkové linky 1 4 6 a autobusová linka X13 budú zmenené nasledovne:
- Linka 1 bude premávať s trasou Hlavná stanica - Imricha Karvaša - Radlinského - Obchodná - Nám. SNP a ďalej okruhom cez Jesenského, Nám. Ľ. Štúra, Vajanského nábrežie, Šafárikovo nám. a Štúrovu ulicu. Na zmenenej trase zastaví na zastávkach Jesenského, Nám. Ľ. Štúra a Šafárikovo námestie.
- Linka 4 bude v smere na Zlaté piesky premávať cez Vajanského nábrežie, Šafárikovo nám. a Štúrovu ulicu, pričom namiesto zastávky Jesenského v tomto smere obslúži zastávku Šafárikovo námestie.
- Linka 6 bude skrátená do trasy Karlova Ves - nábrežie - okruh Šafárikovo nám. - Jesenského - Nám. Ľ. Štúra. Zvyšnú časť nahradí linka 7. Premávka bude zabezpečovaná v čase prepravných špičiek a podvečer.
- Linka 7 bude premávať s trasou ŽST Vinohrady - Račianska - Radlinského - Blumentál a ďalej okruhom Americké nám. - Špitálska - Nám. SNP - Obchodná. Premávka bude zabezpečená počas prepravných špičiek, ráno vybranými spojmi až z Rače.
- Linka X13 bude zrušená, náhradou bude presmerovaná linka 1 a v minulom roku predĺžená linka 210 k Novému SND.
Ďalšie zmeny trasovania električkových liniek sa očakávajú začiatkom júla, keď bude otvorená električková trať cez Starý most.
Žáržo
Čím sú odlišní Devínskonovoveščania od obyvateľov zvyšnej časti Bratislavy, že práve práve oni nevyhnutne potrebujú rýchle spojenie s autobusovou stanicou, ktoré nemôže zastavovať na dvoch zastávkach v meste?
Podľa tejto logiky môžeme postupne porušiť vybrané zastávky na väčšine liniek po celej Bratislave a zaviesť nové linky, ktoré budú tieto zastávky obsluhovať. Hlavne nech je zabezpečené rýchle spojenie...
Môže sa začať hneď pri Dúbravčanoch, kde také L83 a 84 zbytočne zdržuje Dubová a Hroboňova. Namiesto nich nech tam jazdí nejaká nová obslužná linka od Patrónky... Čo z toho, že by jej prevádzka zožrala niekoľko stoviek tisíc eur ročne a linka zmysel ako taký nemá? Hlavne nech ušetrím Dúbravčanom pri ceste 30 sekúnd a mám rýchle spojenie do centra...
A teraz vážne. Čím je taká L21 odlišná napr. od takej L83. Okrem toho, že L21 jazdí "odjakživa"?