Po takmer dvojročnej prestávke spôsobenej rekonštrukciou Štúrovej ulice a Šafárikovho námestia a výstavbou električkovej trate do Petržalky bude opäť obnovená premávka električiek cez Vajanského nábrežie a Štúrovu ulicu. Presný termín obnovenia premávky zatiaľ nie je známy. Spustenie premávky električiek je podmienené vydaním príslušných povolení na prevádzku novej trate na Štúrovej ul. a trate na Vajanského nábreží zrekonštruovanej začiatkom jesene.
Dopravný podnik Bratislava informoval, že po obnovení premávky električiek cez Vajanského nábr. a Štúrovu ul. budú zmenené linky 1 4 6 a 7 nasledovne:
- linka 1 bude premávať po trase Hlavná stanica - Radlinského - Obchodná - Nám. SNP - Jesenského - Nám. Ľ. Štúra - Šafárikovo nám. - Štúrova - Nám. SNP - Obchodná - Radlinského - Hlavná stanica.
- linka 4 bude premávať v smere na Zlaté piesky cez Šafárikovo nám. a Štúrovu.
- linka 6 bude premávať po trase Karlova Ves - Most SNP - Vajanského nábr. - Šafárikovo nám. - Štúrova - Jesenského - Nám. Ľ. Štúra - Most SNP - Karlova Ves.
- linka 7 bude premávať po trase Rača - ŽST Vinohrady - Račianska - Blumentál - Americké nám. - Špitálska - Nám. SNP - Obchodná - Blumentál - Račianska - ŽST Vinohrady - Rača. Premávka v úseku ŽST Vinohrady - Rača bude len v rannej špičke.
Linka X13 po sprevádzkovaní Štúrovej ul. nebude zrušená.
Doplnené: 4.12.2015: Premávka električiek do Petržalky bude spustená po skolaudovaní zrekonštruovaného Starého mosta, pričom je predpoklad, že by to mohlo byť v prvých mesiacoch roka 2016. Následne bude linka 1 z Hlavnej stanice presmerovaná cez Štúrovu a Šafárikovo nám. do Petržalky. Predĺženia do Petržalky sa však dočká zrejme aj linka 3, ktorá bude zo Špitálskej pokračovať po Štúrovej. Ani linka 1 ani linka 3 nebudú mať v prvých mesiacoch v uzle Kamenné nám. zastávku v smere do Petržalky. V súvislosti s predĺžením linky 3 pravdepodobne dôjde aj k úprave na linkách 8 a 9: Linka 8 pôjde z Ružinova po Špitálskej na Nám. Ľ. Štúra a späť cez Šafárikovo nám. Linka 9 pôjde z Ružinova cez Vazovovu, Obchodnú a tunel do Karlovej Vsi.
rasto.f
Takže kvôli 2 paralelným tratiam vzdialeným od seba cca 250 m potrebujeme mať smerom z KV do mesta 4 linky, z Trnavského Mýta 4 linky a z Rače 3 linky. ? . A ako bonus všetky negatíva v podobe "nekonečného" čakania na zastávkach, nerovnomerných prekladov a plytvania vzkm v slabej prevádzke a víkendovým intervalom 15 min na nábreží. ?
Reakcia na #95 od TomJ
A ktoré "negatívum" z tvojho zoznamu má zmysel?
1. Kapucínska nie je centrálny prestupný bod s priamymi spojmi všade, prečo ale musí mať priame električky všade... Ideálne je ale ponechať 13.
2. Sú nové tram, takže K2S v špičke chodiť nemusia; spojenie z Ružinova do centra sa nezhorší. Akurát spoj nezastaví na SNP ale až o 200 m ďalej na Jesenského.
3. A dnes je to ako? Úplne rovnako... (lebo preklady 2 liniek nemôžu fungovať všade)
Reakcia na #93 od 810zssk
Škoda, že historické centrum už dnes nie je dominantným pracoviskom, ale ťažisko sa presunulo inam...
Reakcia na #88 od Petto
Ak to už chceš przniť, tak spojiť 6+8 cez Špitálsku a nábrežie. Aspoň by sa zvýšil počet použiteľných spojení zo západu na východ.