Bory Mall s Dúbravkou a Lamačom spojí linka 123, upraví sa premávka medzi Dúbravkou a Devínskou Novou Vsou.
Od 8. januára 2015 príde k niekoľkým zmenám v obsluhe Devínskej Novej Vsi, Dúbravky a Lamača. Linka 20 bude upravená a linka 120 zrušená. Súčasne bude zavedená nová linka 123 k nákupnému centru Bory Mall.
- Linka 20 bude mať zahustený interval medzi spojmi. V rannej špičke budú niektoré spoje premávať po skrátenej trase z Devínskej Novej Vsi po OD Saratov a odtiaľ na Žatevnú:
- Devínska Nová Ves, Opletalova - Devínska Nová Ves, sídlisko - Technické sklo - Saratovská - Repašského - Žatevná.
- Linka 120 bude zrušená, náhradou bude posilnená linka 20.
- Nová linka 123 spojí Dúbravku a Lamač s nákupným centrom Bory Mall. Premávať bude po trase:
- Dúbravka, Žatevná - Repašského - Saratovská - Agátová - Bory Mall - Hodonínska - Podháj - Lamač.
- Zastávky: Žatevná, Pekníkova, OD Saratov, Pri kríži, Agátová, Bory Mall, Lamač-Staré záhrady, Bakošova, Podháj, Studenohorská, Klanec, Lamač.
Valec
Mesto má záujem, aby z dôvodu ekológie, situácie na cestách... ľudia čo možno v maximálnej možnej miere cestovali verejnou dopravou. A preto, ak vznikne niekde nové centrum, obytná štvrť, priemyselný park snaží sa napojiť túto lokalitu na sieť verejnej dopravy. Tak, aby bolo toto napojenie čo najatraktívnejšie pre budúcich cestujúcich. Za dosiahnutím tohto cieľa musí vhodným riešením (nie linka z každého kúta mesta) zavádzať nové linky, upravovať jestvujúce, meniť na nich rozsah prevádzky a pod.
Keďže na obsluhu takejto lokality potrebuje aj príslušnú infraštruktúru (zastávky, obratisko, sociálne zariadenie pre vodičov...), ako správny hospodár dá investorovi na túto infraštruktúru buď prispieť finančne, alebo za úlohu ju vybudovať. Ten sa tomu síce bude priečiť, ale v konečnom dôsledku mu bude prinášať výhody a teda aj vyšší zisk.
A teraz to premeňme konkrétne na Bory. Investor infraštruktúru vybudoval (dokonca by som považoval celkom za plus, že zastávky sú na hlavnej ceste hlavný vchod blízko nich, takže autobusy nemusia nikam zachádzať a nakupujúci ktorí prídu MHD nemusia prechádzať desiatky metrov cez parkovisko), takže na rade je mesto, aby základnú obsluhu zabezpečilo. A to linky 21 (DNV, mesto) a 123 (KV, LA, DÚ a čiastočne aj ZB) spĺňajú. Samozrejme, že prevádzkovateľ môže chcieť napr. aj spojenie napr. s Kramármi alebo Petržalkou, to však už s prestupom zabezpečujú iné linky, takže ak ho chce priame, musí si ho zabezpečiť za svoje, lebo základný štandard už má.
A toto by sa malo týkať každej jednej lokality, či je sú to Bory, Volkswagen, Strmé Vŕšky.