Zavedenie linky 123 a zmena liniek 20120 (od 8.1.2015)

Bory Mall s Dúbravkou a Lamačom spojí linka 123, upraví sa premávka medzi Dúbravkou a Devínskou Novou Vsou.

Od 8. januára 2015 príde k niekoľkým zmenám v obsluhe Devínskej Novej Vsi, Dúbravky a Lamača. Linka 20 bude upravená a linka 120 zrušená. Súčasne bude zavedená nová linka 123 k nákupnému centru Bory Mall.

  • Linka 20 bude mať zahustený interval medzi spojmi. V rannej špičke budú niektoré spoje premávať po skrátenej trase  z Devínskej Novej Vsi po OD Saratov a odtiaľ na Žatevnú:
    • Devínska Nová Ves, Opletalova - Devínska Nová Ves, sídlisko - Technické sklo - Saratovská - Repašského - Žatevná.
  • Linka 120 bude zrušená, náhradou bude posilnená linka 20.
  • Nová linka 123 spojí Dúbravku a Lamač s nákupným centrom Bory Mall. Premávať bude po trase:
    • Dúbravka, Žatevná - Repašského - Saratovská - Agátová - Bory Mall - Hodonínska - Podháj - Lamač.
    • Zastávky: Žatevná, Pekníkova, OD Saratov, Pri kríži, Agátová, Bory Mall, Lamač-Staré záhrady, Bakošova, Podháj, Studenohorská, Klanec, Lamač.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #171:
Nie je to prenesený výkon štátnej správy, ale samosprávy. To ale pre tento príspevok nie je podstatné.
Reakcia na: Mike #169:
Je. DPB nemoze svojvolne robit ziadne zmeny.
Reakcia na: Mike #169:
Pojednáva o tom § 15 Zákona o cestnej doprave, ods. 3:

„Cestovný poriadok a jeho zmeny schvaľuje dopravný správny orgán. Ak cestovný poriadok upravuje trasu autobusovej linky a harmonogram spojov na základe plánu dopravnej obslužnosti alebo zmluvy o službách, schvaľuje ho, ako aj jeho zmeny, aj objednávateľ dopravných služieb (ďalej len „objednávateľ“). Objednávateľ pri schvaľovaní cestovného poriadku dbá o to, aby sa cestovný poriadok alebo jeho zmena čo najmenej dotkli plnenia záväzkov iných dopravcov a záväzkov v železničnej doprave a aby sa čo najlepšie využili dopravné kapacity s cieľom uspokojiť dopyt a požiadavky verejnosti na dopravné služby.“

DPB nie je ani príslušný správny orgán ani objednávateľ, čiže nemôže schvaľovať cestovný poriadok ani jeho zmeny. Môže predložiť návrh poriadku, ktorý môže, ale nemusí príslušný orgán schváliť. Obec (kraj) vykonáva túto správu na základe preneseného výkonu štátnej správy, ktorý nie je možné ďalej delegovať a už vôbec nie na dopravcu.
Reakcia na: Mike #169:
Dá sa spraviť posun odchodu bez toho, aby sa zmenil cestovný poriadok? ?
Čisto teoreticky keby sa malo jednať iba o posun jedného odchodu v jednom smere to si môže spraviť aj DPB bez pečiatky schvaľujúceho orgánu.. Či aj to je protizákonné?
Reakcia na: Solider #166:
Skôr nepríde, alebo si DPB aj tak urobí po svojom.
Reakcia na: Luckybello #157:
Nie ste jediná zo zamestnancov, ktorým odchody veľmi nevyhovujú. Skúste sa skontaktovať s touto Katkou
https://www.facebook.com/dpb.sk/posts/769715503098013
Reakcia na: 810zssk #165:
Samozrejme, ďalšia vec je, že automaticky na všetko dávajú pečiatku, čo im príde. Ak vôbec je v týchto končinách tento postup dodržiavaný.
Reakcia na: Solider #164:
Len formalne.
Reakcia na: david1 #163:
Odkazuješ ho na zlú adresu, objednávateľom je Magistrát a ten schvaľuje, ako sa bude jazdiť.
Reakcia na: Luckybello #157:
Tak tie večerné odvozy zamestnancov z Borov by sa dali elegantne poriešiť aj zachádzkou L23. Večer z Mláky smer Lamač ide aj tak s minimom cestujúcich. Smer Dúbravka ide posledná L123 o 21:35 to by malo stačiť pokial je to otvorené do 21:00.

Napíš do dpb na zmeny@dpb.sk
ked uz spominate lamac-stare zahrady... s tym priestorom po obchodnom dome lamac bude nakoniec nieco? viete niekto ci? troska offtopic ale mozno tu najdem zmysluplnu odpoved
Reakcia na: Luckybello #157:
Z Borov na zastávku Lamač-Staré záhrady je to pešo tak 15 minút, čo je v tom čase zrejme rýchlejšie ako MHD cez Patrónku. Len sa treba mestských úradníkov a policajtov spýtať, kde je chodník ?
Reakcia na: Luckybello #157:
dajte si poziadavku na DPB ako tu hadzat hrach na stenu
Už dlhšiu dobu sa na imhd.sk nevyskytla takto prihlúpla diskusia v komentároch... Naposledy asi ohľadne nezavedenia L3 a 8 na Hlavnú Šťanicu. A aj tentokrát sú pokusy niečo vysvetliť všetkým tým neznámym Nickom len hádzaním hrachu o stenu ?
Reakcia na: Technopol #155:
Hovorila o linkách s 5 min. intervalom, na tie som narážal aj ja, takže ani 82 ani 90 - 90tka chodí ráno jeden - dva odchody z Rusoviec plná, smerom do Rusoviec ju vidím skôr prázdnu.
Naco je vlastne ta 123 ked sa clovek nedostane z lamaca na tie Bory pred 08:00 (vykend+sviatok) a este lepsie je ze my co byvame v lamaci a este nedaj boze si tam niekto najde pracu a konci o 21:00 a nesiha na posleny "bory bus" 21:13 tak musi ist na zastavku "Lamac stare zahrady" naokolo cez patronku alebo dubravku .... nechapacka ...namiesto 2-3 min cestovania je 30 min ..... momentalne je to asi najzbytocnejsi Autobus aky je .... kedze si ludia mozu zadara chodit Lamac-Dubravka s "bory busom" ....

MHD JAK UZ DEMENTOV ...... s pozdravom
Reakcia na: Technopol #155:
a 90ka? hlavne ta co ide uz od eurovei - s tou to ako vyzera v preplnenosti?
Reakcia na: patrik24 #154:
82 ?
Reakcia na: moni244 #151:
Ktorá z liniek v Petržalke chodí prázdna?
Reakcia na: moni244 #151:
Vravela si, ze sa do autobusu nezmestis. Som rodeny novovestan a mimo spicky si neviem predstavit tak plnu 20ku, ze by si sa tam s kocikom nezmestila. Ad dochodci, manzelovi dam zoznam oblubenych potravin a on ich kupi v najblizsom Kauflande cestou domov na cely tyzden. Dochodci maju rovnake pravo cestovat, ako ty.
Reakcia na: moni244 #151:
pozri sa možno by si bola rada ak by si mala v DNV 15 liniek a tá s najlepším intervalom by chodila v atraktívnom a ľahko zapamätateľnom intervale 17 minút uvedom si že nie je rok 198x že tu nemáme systém odvšadiaľ všade ale je tu snaha optimalizovať a mať lepšie intervaly tak aby MHD bola atraktívna, napr. v takom Londýne som aj 2-3 krát prestupoval a stále som bol rýchlejší ako priama linka tak čo je lepšie
Reakcia na: Ike #150:
tak za prvé, počas špičky som netvrdila, že som chcela ísť, ale tá frekvencia po deviatej je dosť málo, keď si spočítam, ako chodili, keď chodila 120. za druhé, nemám tu rodinu, manžel je stále v práci, čiže dieťa musím brať so sebou a za 3. mám tam obľúbené potraviny, ktoré inde nezoženiem
Keby sa furt dôchodcovia netrebali do autobusov a nenadávali ostatným, tak by to bolo v pohode a to, že nám z Devínskej ostali 2 autobusy, je žalostne málo na také sídlisko, ale chápem, hlavne aby Petržalka mala spoje každých 5 minút a prázdne
Reakcia na: moni244 #148:
Nenapadlo Ta napriklad ze chyba bude v tom, ze sa v spicke nahanas s predskolskym dietatom v kociku po MHD a obchodoch napriek tomu ze vo vacsine retazcoch maju to iste? Celkom by ma zaujimalo, co take maju v Kauflande a potrebujes to prave v case spicky, co nemaju v Lidli, Tescu a Terne. Nemozes tam poslat rodinneho prislusnika, resp ist tam mimo spicky alebo bez chudaka potomka, ktoreho postrazi iny rodinny prislusnik? Treba teraz kvoli tomu preorganizovat celu MHD?
Reakcia na: Valec #147:
alebo ***** ked si idu nakupit za gastrac co dostali pred chvilou za fajku od kamionastu ?
Reakcia na: Mike #146:
no to síce áno, ale pri ceste späť je to len zastávku od Tesca a už tam mám problém sa vteperiť s kočíkom o zastávku ďalej to bude nemožné, Tesco v Devínskej stojí za 2 veci, len tak na okraj a je to prvý kaufland na túto stranu, čiže predpokladám zvýšený záujem
Reakcia na: Mike #146:
A pri Kauflande v Podunajských je zastávka na znamenie a počas otváracích hodín tam vystupujú v priemere tak 3 cestujúci (a vzhľadom na polohu to môžu byť len nakupujúci v Kauflande).
Reakcia na: moni244 #145:
V spomedzi cestujúcich 20iny si ľudí z Devínskej do kauflandu v Dúbravke ani nevšimneš.. veď to budú v priemere max. tak traja na spoj a aj to som prehnal.. keďže v Devínskej je terno, lidl, tesco a v Dúbravke či Boroch je Billa..
Lebo napr. aj na Trnavskej je Kaufland. Atiež tam sem tam zablúdia dôchodcovia z Ružinova, Vajnor, Prievozu a kým nebol kaufland na Slovnaftskej tak tam chodili občas aj dôchodcovia z Vrakune.. ale v naplnenosti liniek premávajúcich okolo kauflandu títo "akcioví cestujäci" tvorili tak 0,nič %, pretože sa za hodinu vyskytli takí napr. traja..
Reakcia na: Ike #144:
no áno, ale pre ľudí z Devínskej, čo nemajú auto, je dostupnejší Kaufland v Dúbravke ako na Patrónke. teda bol, dokiaľ nezrušili 120
Reakcia na: moni244 #143:
Kaufland Na Poliankach ovplyvni prepravne prudy asi tak ako Moja samoška v Jarovciach. Najmä ak otvoria Kaufland na Patronke
no super riesenie fakt, nechcem vidiet, ako budú vyzerať spoje z Devínskej, keď v Dúbravke otvoria Kaufland, to asi nikoho nenapadlo, že toto je nešťastné riešenie. Najprv zrušiť autobus na Kramáre, potom zrušiť úplne, zachvíľu nám zrušia všetky linky
Teraz budú všetci tí čo nastupujú na zastávkach (Nové Sídlisko) čakať na spoj ktorý ide z konečnej "Na Hriadkach", aby vôbec mohli nastúpiť a netrepať sa do nafullovaného busu čo ide z Jána Jonáša-VW.. Teda aspoň ja to tak budem robiť.. ale určite to napadne aj väčšinu normálnych ľudí, keď uvidia, koľko ľudí ide z VW každých 10min, pôvodne išiel z VW každých 5min... ?
Reakcia na: devinska #140:
Prepáč, ale prázdna 21ka je oxymoron. Niečo ako Yeti alebo život na Marse. Rozdelnie 121 + 122 bolo super. Po zriadení L21 sa na zastávkach Milana Marečka a Štefana Králika nedalo nastúpiť. Niektorí ľudia sa vozili naspäť na Mlynskú aby mohli nastúpiť.
Reakcia na: Roberto #99:
Toto je navrat k tomu, co uz raz bolo a bolo to zle.
L121 a L122 zrusili a zriadli L21.
Zrejme s novym primatorom sa vratili staronovi manazeri.

Pocas rannej spicky sa interval L21 z VW predlzil z 5 min na 10 min.
L21 z VW berie cestujucich z VW+sidlisko, Kolonie, vlakovej stanice, sidlisko Stred + Nove sidlisko teraz kadych 10 minut.
L21 z Hriadkov berie cestujucich z Noveho sidliska.

Rano maju mat odchody zo zastavky S.Kralika kazdych 10min.-... deleno dva =5 minutovy interval
Realne sem ale L21VW pride plna s 3min meskanim (viac zastavok a viac ludi).
L21H pride za nou za 2min poloprazdna (ona ide nacas) a na Racku dobehne predchdzajuci spoj.

Popoludni sa interval L21 pre cestujucich smerom do VW v spicke zmenil zo 6min na 12min.
Cestujuci smerom VW budu musiet najneskor pri cintorine vystupit a cakat na spoj do VW, pricom linka na Hriadky odchadza pradzna.

Kolko km usetria?
Kolkym ludom skomplikovali cestovanie?
Reakcia na: Technopol #103:

do 8.1 volno 20: 55s, 693km 21: 56s, 1041km spolu 111s, 1734km
od 8.1 volno 20: 55s, 693km 21: 53s+42s(H), 1650km spolu 150s, 2343km
rozdiel = +608km

vo vypocte
"do 8.1 voolno 20: 55s, 693km 21: 56s, 1041km spolu 111s, 1734km"
chybaju spoje zachadzajuce na Hriadky, urcite nam nepridali km 🙂

Zmena je v tom, ze doteraz na Hriadky chodili L21 len pocas dopoludnia a obeda (pracovny den) a cely den (so+ne+sv), teraz to je kazdy druhy spoj, aj pocas spicky.
Cim sa interval spojov L21 smer VW cez spicku zmenil z 6min na 12min.

Tato zmena L21 sa urobila potichucky, velmi vela ludi sa 8.1. previezlo na Hriadky...
Ziadne oznamy tejto podstanej zmeny !!!

To ze pridali spoje L20, ludom ktori cestuju do mesta nepomoze.
ta 123ka by mohli chodit az na drobneho a koncit pri byvalej tesle.. zastavka saratov obojsmerne a dalej na krizovatke trhova/drobneho v smere k tesle a sekurisova/drobneho v smere do borov... obratisko / konecna / nastupiste by sa pouzilo to povodne pri tesle - je tam aj budka od trafiky (neprevadzkovana) a v strede toho stareho obratiska keby sa velmi chcelo je mozne dobudovat aj toalety pre vodicov.. linka by mohla zachadzat obojsmerne po ceste aj k tescu dubrawa. ked pre dochodcov moze chodit autobus cez staru dubravku tak ja si prosim obnovit spojenie cez drobneho
Reakcia na: Ttom #131:
Lebo ultrasotousi tu vzdy pisu hodnotne prispevky, ze? 😃 To uz radsej pri registracii zaviest povinnost 100 krat napisat vetu "Ziaden beusacky Ikarus nie je lepsi ako SOR." 😛
Reakcia na: Author #135:
Je zname, kedy bude kyvadlovka zrusena?
Reakcia na: Katka20 #133:
Casove polohy 123 su zamerne blizke kyvadlovke, kedze prave tu 123 coskoro nahradi, navyse su koordinovane aj so subeznymi linkami - konkretne 23+123 idu z Lamaca v preklade s 23, aby bolo lepsie spojenie s Dubravkou.
Vitam zavedenie linky 123, len keby nemala rovnake casy ako kyvadlova doprava z Bory Mall:).
Z Bory Mall ide 123 smer Dubravka kazdu hodinu v minutach .11 a .41, zdarma kyvadlova doprava ide smer Dubravka .10 a .40. Podobne blizky interval oboch je v opacnom smere zo zastavky Pri Krizi smer Bory Mall pre oba spoje.
Skoda.
Reakcia na: petoo #126:
V smere do dubravky je rozdiel medzi spojmi jedna minuta.
nedal by sa pri registracii na tuto stranku spravit daky maly soto-test? tym by sa mozno imhd definitivne zbavila hentakych moncurik a pod., co si nevedia ani precitat, ze to neni stranka dpb ?
Reakcia na moncurik: To akože Ti vadí, že aj Tvoja mama či babka cestujú autobusom 20-tkou? Veď tie spoje sú pre všetkých cestujúcich! Tá tvoja poznámka je trápna!
Reakcia na: Valec #109:
To kedysi je aj teraz, v menšej miere (20L, 25Ť, 26P,...)... Ale zas na takej 18 a 55 niektorí cestujúci doteraz nepochopili skrátené spoje v sedle a tam sa experimentuje s rôznymi šípkami... ?

A niekde by stačili združené CP ako u nás sú napr. pre linky R, či 34+54 a tak ďalej...
Reakcia na: moncurik #121:
Neviem čo za pohlavie si, ale s tým, že chceš j*bať dôchodcov navštív odborníka...
Reakcia na: TomJ #124:
"Stačilo by v tom spraviť poriadok"
No, a to je práve ten najväčší problém, lebo "najlepšie je to tak, ako to je". ?
Reakcia na: Mike #125:
to znamená že pokial bory busu nezmenili cp tak z dúbravky ide 6minut po 123 a pritom tie dve linky mohli mať krásny preklad s 15min intervalom ....
Ináč k pôvodnej téme 123.. bory mall bus lamač - karovka naďalej premáva...
Reakcia na: Valec #118:
Stačilo by v tom spraviť poriadok, že by boli spoje, ktoré stoja všade a potom spoje, čo by stáli len na Bajkalskej a Nivách a tie by sa odlíšili nejakou poznámkou.
Reakcia na: Error 0x007 #120:
To tiež nie je kto vie aké riešenie. Však sa spýtaj 5tich neregistrovaných na iMHD, či si vôbec nejaké inverzné číslo na zadnom transparente všimli a keď áno, či vedia čo to znamená.
Reakcia na: moncurik #121:
NIKTO z tejto stránky Ti nič nezrušil ... v prípade potreby kontaktuj DPB a.s.
akoze nic v zlom zrusili ste 120 tku bus ja som isla 13:15 20tkou s tesca lamac samy dochodca v mhd okrem toho uplne nafulovany spoj ze sa tam ani dychat neda a chodi kazdych 20 min je toto normalne nie nieje..dochodcovia sa doslovne biju o sedacie miesta mozem ich ***at
Reakcia na: Valec #106:
Teoreticky by sa to dalo vyriesit aj tak, ze by bolo cislo linky zobrazovane v inverznych farbach, tak ako na zadnom transparente pri elektrickovych a trolejbusovych dojazdoch.
Reakcia na: Mike #113:
..no este lepsie.
Reakcia na: TomJ #117:
Problém by to vcelku bol, nakoľko nie všetky spoje zastavujú všade... takže istotu by si mal iba vtedy, ak by si šiel až na Nivy.
Reakcia na: Valec #116:
Inak, čo sa týka SL, nebolo by odveci, keby aspoň na zastávkach v rámci BA smer ASMN bol normálny CP podobný linkám MHD, teda rozdelený na po-pi a so-ne. Minule som chcel ísť zo Zlatých lajnsom do centra a trvalo mi vyše pol minúty, kým som zistil, kedy mi vlastne ide.
Reakcia na: pressburger #115:
Toto je tiež a lá SL? ?
http://www.wienerlinien.at/media/download/2014/Linie_33B_12502.pdf
http://www.wienerlinien.at/media/download/2014/Linie_38A_138480.pdf

Zas netreba sa značiek báť pokiaľ sú v rozumnom množstve. Je to stále lepšie, ako mať pre každú variantu osobitnú linku. Lebo potom človek príde na zastávku, kde sú uvedené 3 linky a najbližší spoj mu ide o pol hodinu.

Mimochodom značky... tie v CP SL sú väčšinou o obmedzení cez Vianočné sviatky, ak by sa CP menili dnes, tak by tých inverzných zostalo asi 5.
Reakcia na: TomJ #114:
Také sme tu už mali, že sa linky 91+191, 92+192 a 96+196 tlačili na spoločný papier a neujalo sa to. V BA sú ľudia zvyknutí na skôr čo najväčší počet liniek ako menší počet s rôznymi značkami v CP. Ľudia nie sú zvyknutí na to, aby detailne prezerali transparent každého busu. To skôr sledujú tí, ktorí danú oblasť nepoznajú. Ináč každý len pozrie číslo linky a nastúpi. I keď je pravda, že si na to ľudia časom zvyknú - ako L80. Bez ohľadu na to či ono, každý variant má svoje plusy a mínusy. Avšak by mal platiť len jeden variant, to znamená že buď len poznámky v CP a lá SL alebo každá zachádzka má svoje osobitné číslo, ale nie jedno aj druhé
Reakcia na: Valec #106:
Toto je dobrý nápad, značiť to písmenami. Podobne by to mohlo byť aj pri spomínanej 80 alebo 57 a 77. A vedel by som si predstaviť aj zjednotenie dvoch liniek do jednej v prípade 31+39, 91+191, 92+192 a možno aj 96+196. Pre cestujúcich by to až taká výrazná zmena nebola a malo by to aj pozitívny environmentálny dopad, lebo by sa ušetril papier tým, že by sa namiesto dvoch CP pre dve linky lepil len jeden spoločný. ?
Reakcia na: 810zssk #111:
Čelné sklá so zeleným pásom na kinderká prišli ako náhradné diely. Takže to je otázka na divíziu autobusy ako objednávateľa a následne dodávateľa..
Ja som reagoval o názoroch na zbytočnosť to prehladnejšie označiť v ére el.tabúl.

Je X-možností ako lepšie odlíšiť spoje zo skrátenou trasou.
Reakcia na: david1 #110:
Pismeno samozrejme nie je problem, ved to ani nikto netvrdil. Len to treba nahrat do databazy.

Pokial ide o ten zeleny pas tak to treba riesit prisnym zakazom balkanizacie a podobnych uprav na urovni Uzbekistanu.
Reakcia na: Mike #108:
Tu nejde o lenivosť ale o prehladnosť. X busov má zarosený , neosvetlený predný panel. Vyhráva Sor s predným sklom ,ktorý má zelený proti slnečný pás cez celú šírku displeya.

Keď vedia všetky nočáky zobrazovať na všetkých paneloch písmeno s číslom tak nemôže byť prblém ani s napr. 21H
Reakcia na: Mike #108:
Kedysi aj v KE mali tie písmenká na všetkých transparentoch. A to je, myslím, najlepšie riešenie, keďže nevidím žiaden dôvod, prečo by tam nemohlo byť. ?
Reakcia na: david1 #107:
Podobne to majú v Ke. Pri linke 29 sú na transparentoch spredu a zboku písané rôzne ciele (Kavečany, alebo Zoo), akurát na zadnom transparente je pri zachádzke do ZOO písmeno 29Z.
Teda pri tejto verzii by sa v prípade 21tky písmeno zobrazovalo iba na zadnom transparente. (Je predpoklad že ak sú ľudia leniví čítať cieľ, prehliadli by na tom veľkom transparente aj to H-čko..)
Reakcia na: Valec #106:
Aj tak by sa dalo. To H-čko by sa zmestilo aj na zadné a bočné transparenty.
Reakcia na: david1 #104:
Linku by som ponechal jednu, akurát na displejoch by som sa priklonil na displejoch k písmenkovaniu liniek typu 21H (pričom H by bola zároveň poznámka v CP). Lebo ak vytvoríš dve linky, hneď ti bude časť cestujúcich písať, že načo existujú dve linky so skoro rovnakou trasou a či napr. 121 nemôže jazdiť pod Most SNP (viď pripomienky k 83/84). Lebo ľuďom nevysvetlíš, že ide vlastne o jednu linku, len pre lepšiu orientáciu odlíšenú iným číslom.
Reakcia na: code10 #102:
Ad 2: Ak dobiehaš tak jednoducho nastúpiť a vo vozidle si pozrieš či ide Na hriadky alebo do VW. Ak nejde tam kde potrebuješ, môžeš na Hradištnej prestúpiť buď na ďalší spoj L21 (je predsa jedno či budeš rovnaký čas čakať niekde v meste alebo v DNV), alebo na linku 20 ak ti ide tam kde potrebuješ.
Takže s novým CP L21 sme sa vrátili k linkovaniu za čias L121 a 122.

Za mňa veď čísiel je dosť by mohli tú skrátenú L21 označiť napr.L22 alebo 121.

Je pravda ,že pri L80 to funguje /no za cenu menšej prehľadnosti alá Slovak Lines/ aj s jedným číslom no pri meškaniach ,ktoré vznikajú na trase L21 /Karadžičova, Šancová ul. denne/ by bolo lepšie riešenie tie skrátené spoje označiť iným číslom.

Bol som zvedavý na výsledky tak ak by sa chcel niekto veľmi hádať tu má porovnanie jedným smerom (z DNV), pred a po. Merané googlom. Pre 21 pred 8.1 cez víkend platí CP ešte pred pridaním vložených spojov do Borov.
s=SPOJ, (H) z Hriadkov, (Ž) zo Žatevnej, km = odjazdené kilometre linky za deň
do 8.1 Pon-Pia 20: 55s, 693km 21: 109s+21s(H), 2372km 120: 43s, 430km spolu 228s, 3495km
od 8.1 Pon-Pia 20: 73s+9s(Ž) 1007km 21: 59s+72s(H), 2307km spolu 213s, 3314km
rozdiel = -180km

do 8.1 voľno 20: 55s, 693km 21: 56s, 1041km spolu 111s, 1734km
od 8.1 voľno 20: 55s, 693km 21: 53s+42s(H), 1650km spolu 150s, 2343km
rozdiel = +608km

123 navýšenie denne 26s, 192km, ale nejazdí do DNV
Reakcia na: thomas888 #101:
1. autobus môže meškať do hramonogramu je pozerať zbytočne
2. ak človek na autobus dobieha tak nastupuje dozadu a neviem kam vôbec pôjde nakoľko pri plnom autobuse dopredu nevidí
vy ste ako dementi niektori. ked idete do vw tak sa pozriem na bus ci ide na hriadky alebo do vw, a je to. a stara dnv nie je odrezana, busy chodia,
Reakcia na: code10 #97:
To odrezanie nam vysvetlite prosim.?
inak dpb si dal dobre načas, keď zmenu na L21 sa dozvedáme až zo CP zverejneného ledva deň pred vstúpením zmien do platnosti
Reakcia na: code10 #97:
Och, cestujuci sa musi pozriet do coho vlastne nastupuje, to snad nie!

A koho ako odrezali? 21 do starej DNV stale jazdi.
L21 úplný nezmysel nakoľko starú devínsku úplne odrezali a teraz, aby človek z mesta musel sledovať či ide daný autobus na Hriadky alebo do starej devínskej. Určite sa obyvatelia v tejto časti a pracujúci vo W nepotešia
L21 má nový cest.poriadok.... A celkom super.
takychto kretenov ako pani janku mam najradsej.. presne ako na radia.sk sa furt chodia stazovat posluchacii konkratnych rozhlasovych stanic a pisu do vlakien tych-ktorych radii a stazuju sa tam ako keby prevadzkovatelia servera alebo ostatni diskutujuci mohli za nejake zmeny alebo cokolvek 😃
mna pobavili ti "odbornici na cestovne poriadky" ?
Reakcia na: Janka47 #90:
Ak Vas niekto odrezal od predajne TESCO, tak potom z coho chcete kam presadat? ? ?
Reakcia na: Janka47 #90:
Pani Janka , coskoro vam otvoria aj kaufland pri zast. Lipskeho a Tesco je aj na konci Dubravky. A len sa redukuju spoje k Tesco Lamac zrusenim linky c.120, zatial co vam linka c.20 zostane v plnej miere, vraj este aj castejsie ako doposial.
Reakcia na: Janka47 #90:
Pani Janka, ja velmi pochybujem ze niekto z imhd Vas od niecoho odrezal, ak vsak na tom trvate, tak odporucam kontaktovat policiu, kedze ublizenie na zdravi je trestnym cinom.

Druhou moznostou je potom clanok si poriadne precitat.
To myslite vazne ? Tak ste nas uplne odrezali od predajne TESCO !
To mame presadat s plnymi nakupnymi taskami ????
Ktory "odbornik" toto zase zaviedol.
Nehnevajte sa, ale cim dalej su na kompetentnych miestach horsi odbornici na cestovne poriadky !
Dakujeme Vam za to !!!
Reakcia na: frenky #88:
Presne tak. A zábava to musela byť ešte keď jazdili tabuľkové vozy. Bolo si treba dať pozor, aby vodič správne vymenil všetky tabuľky. ?
Reakcia na: N/A #78:
Ale tak zasa neprehanaj. Boli a su aj vacsie zveriny, ako 20/120. Svojho casu najbombovejsi "chameleon" 20/23/24/26 a vsetko to ficalo ako malo. Vozidlovy jazdny poriadok vyzeral sice ako domaca uloha druhaka na ZŠ z geometrie, ale nikto s tym problem nemal. A obcasne nezachadzanie do Technickeho je vec historicka. Ja ako decko si to pamatam este z cias 61/63/64-S a nepamatam si, zeby z toho niekto niekedy robil nenormalnu vedu, pripadne, zeby niekomu za to strhli peniaze.
Reakcia na: Petto #86:
no dnes to uz vyzera skoro celoklbovo ?
Ake zmeny sa daju este cakat od 8.1. ? Ta celoklbova 208 sa stihne ?
ľudkovia neviete prosím niekto kedy bude konečne DPB taký láskavý a zverejní CP tej novej L20?Díky
Reakcia na: Osky #69:
Aj ja dodnes oplakavam stare dobre cervene expresy...:)
Reakcia na: AAA #81:
Ano, oblastne oznacovanie bolo z dielne K.K. Uz vtedy sme mu vysvetlovali, ze to nema zmysel a ze to bude mat aj tak vela vynimiek z pravidla... Dostal na to vtedy "volnu ruku", takze sa patricne "vyblaznil" 🙂
Reakcia na: 810zssk #79:
Ono zjavne niekto tu mal na mysli verziu "Som vodič 1.DTPA, ja viem všetko najlepšie..." 🙂 A jazdí podľa pamäte. Bez ohľadu či mu ľudia dávajú znamenie na zast. na znamenie, či palubák ukazuje inú zastávku.... #77 Mmchdm, ponáhľaš sa niekam ráno? Vlci sú už navyknutý na meškanie, a úlohou vodiča nie je dodržiavať CP (aj cez mrtvoly) ale bezpečne odviesť vlkov z bodu A do bodu B. Že nemáš prestávku každých 20minút? Trebárs v takom milovanom Volkswagene ľudia otrokárčia 3,5h, potom 10min prestávka, daľších 2h otrokárčenia, 20min prestávka, a hurá na posledné dve hodiny.
Kamionista (porovnateľná práca vodiča z povolania) jazdí X hodín v kuse.
Vodič BA MHD jazdí v špičke dve hodiny v kuse, a nadáva ako sprostý že nemal už 10 prestávok.
V priemere u nás sa jazdí linka 35-40minút, 10minút vyrovnávačka (asi stále niektorí vodiči nepochopili, že to nie je prestávka, ale vyrovnávací čas pre udržanie pravidelnosti podľa CP!!!) zas ideš naspäť rovnaký čas, a zas vyrovnávačka 10minút. A to, že vodič ráno medzi 7-8 menal svojích 10minút vyrovnávačky, a nemohol si 10krát medzi tým zapáliť (trebárs aj v tom VW je mimo tých dvoch prestávok zakázané fajčenie pre montagearbeiterov...).. Ak by tento benevolentný DP začal jazdiť ako dopravcovia na západe, zistil by, že má akútny prebytok vodičov aj vozov. Prakticky na l.95 kôli vyrovnávačkám je nasadených o 3ks klobás viac, než je potreba. Len aby sa stíhalo......
Reakcia na: Solider #71:
Kde si som počul, že oblastné označovanie bol šoto sen K. K., ktorý si to zrejme presadil. A to preznačovanie do oblastného číslovania možno malo za cieľ aj zakrývať redukciu spojov a rušenie liniek ich totálnym preznačením. wink
Reakcia na: N/A #76:
"niekto nechcel ani 120 zrušiť, lebo mohli strhavať za (ne)zachadzanie k Technickemu." ? ? ? To si si mal nechať na Silvestra....
Reakcia na: N/A #78:
Sa pozri na palubak.

Do pekla, to ako ked tebe, alebo niekomu tvojmu blizkemu lekar presekne nejaku tepnu, lebo v cakarni ma vela pacientov a "ide sa zadrhnut aby stihal" tak sa pomylil, budes obhajovat lekara?
Reakcia na: 810zssk #77:
Choď si to láskavo vyskúšať a potom mudruj. Keď sa ráno ideš zadrhnúť aby si stíhal, tak naozaj si ani nevšimneš akú linku robíš.
Reakcia na: N/A #76:
Zas tu nerob jazdenie 20/120 najtazsiou pracou na svete lebo vodic musi sledovat co vlastne jazdi. Preboha, existuje X jobov kde si musis sledovat ovela viac veci, navyse narocnejsich a s podstatne fatalnejsimi nasledkami ak sa pomylis.

Nerob z vodicov debilov.
Reakcia na: Michal111 #75:
Vieš, to máš tak, DPB si myslí že keď napíšu do zadelenia č. 200: "Pozor:linka 20 prechádza do linky 120 - sledujte PP", tak všetci vodiči ako roboti budú automaticky jazdiť ako majú. Je to dosť veľký odrb na ľudský mozog a niekde som počul, že niekto nechcel ani 120 zrušiť, lebo mohli strhavať za (ne)zachadzanie k Technickemu.
Inak ta 120 bol fakt výmysel za 100 drobných. Dnes dopoludnia vodič L20 zabudol odbočiť k technickému sklu, po upovedomení cestujúcimi sa vodič otočili až na kruháči pri Hornbachu a vrátil sa k technickému. Podobné omyly na L20 a L120 sú pomerne časté, niekedy sa zase L120 rozhodne zabehnúť k technickému sklu. Jednoducho celodenné striedanie trás na L20 a L120 má na poniektorých vodičov dosť negatívny dopad.
Reakcia na: Technopol #73:
počúvaj som tak pátral na tomto nete ako to bolo volakedy čuj nebolo by dobre sa vrátiť k takémuto systému dopravy : http://imhd.sk/ba/mapa-schema-fullscreen/611/Historicke-schemy-Siet-MHD-1974.html ? ? nebolo by zlé
ked už ludia frflú že volakedy to bolo lepšie
Reakcia na: 810zssk #61:
http://imhd.sk/ba/galeria-media/553/informacne-letaky.html?#17365-Novy-system-oblastneho-oznacovania-liniek podľa tohto a toho že linky končiace v centre dostali druhú číslicu 0,1 tak v zmysle prečíslovania asi tie číslice na to určené boli.
A ohľadom druhej číslice, to je taký alibizmus z tvojej strany. Prečo mali potom 59 76 78 83 86 75 68 87/97... čísla kde to sedí, keď je podstatná iba prvá pozícia ? Ale to je presne ten bordel, ktorý je v DPB. Raz označujeme linky tak, inokedy inak, viď 91/191, 92/192, 96/196 vs. 80, 77, teraz už aj 20 a 21.
Reakcia na: Osky #69:
Taky Marcel Slavik dokonca svojho casu napisal odu na 21ku 😃
Reakcia na: Valec #63:
Možno preto, že ten človek nahradil jeden systém iným systémom, zatiaľ čo vo Viedni sa sto rokov systém nezmenil. A dokonca ho ten človek implementoval tak zle, že mesiac pred zmenou v autobusoch sa v XII/1999 prečíslovali trolejbusy do dvestovkového radu, aby sa dnes mohli opäť prečíslovať v rámci zmeny pre zmenu. Čo by sa zmenilo po kvalitatívnej stranke, ak by sa pokračovalo vo vydávaní čísel zaradom (alebo ako nazvať ten systém-nesystém pred 2000)?
Reakcia na: Osky #69:
aj za 54-kou a 25-kou ....
Nuž, aj Vrakunčanom bolo treba istý čas vysvetľovať, že prečo je z 97-ky zrazu 87-ka. Im je jedno, či to končí v Petržalke - sever, alebo v Petržalke - juh. ? Dodnes sa nájdu takí, čo tam plačú za starou dobrou 21-kou. ?
Reakcia na: 810zssk #60:
Ak sa má oblasť používať na prvej pozícii, tak potom linka, nech je akokoľvek doplnková, už tento atribút nespĺňa. Už je to prvá výnimka, ešte ich je tam niekoľko a nakoniec je z toho systém, ktorému rozumie iba zopár šotoušov, čo má pre cestujúceho úplne nulový prínos.

Reakcia na: david1 #66:
Riskoval by si myslienkove pochody vlkov ze preco nejde nova 22 opat na kramare ?
Reakcia na: 810zssk #60:
Ak som správne pochopil myšlienkové pochody v DPB tak L123 je ekvivalent k 23 ,ktorá tiež spája Dúbravku s Lamačom.
Ja by som dal číslo 22. Možno ešte majú odložené zastávkové tabulky...
Reakcia na: Valec #62:
Ved je, preto hovorim ze precislovanie je hlupost iduca proti zakaznikom. Nove linky nech sa zavadzaju v akejkolvek rade
Reakcia na: Valec #63:
Kde nevie dodržať?
Reakcia na: Solider #56:
Vysvetlenie ako si už dostal. Jedna vec ma však zaráža... v takej Viedni vedia jeden systém držať vyše 100 rokov, u nás ho človek, ktorý si ho vymyslel, nevie dodržiavať ani 20.
Reakcia na: 810zssk #61:
Ale podľa hesla "cislovanie nema sluzit pre sotoucely, ale na orientaciu cestujucich" je potom jedno, či sú alebo nie sú trolejbusy v 200vkovej rade, keď sa svojimi číslami nebijú s Regiolinkami. ?
Reakcia na: Technopol #59:
Oblast sa ma pouzivat iba na prvej pozicii, takze je jedno ci 71, alebo 72 (inak 1 nie je centrum v zmysle toho materialu, ale proste prazdna pozicia).

Kazdopadne, cislovanie nema sluzit pre sotoucely, ale na orientaciu cestujucich a preto sa rozhodne musia tradicie preferovat vyrazne pred nejakym systemom. Mam za to ze cele precislovanie trolejbusov je sotousovina bez akehokolvek vyznamu, ktora iba ponasiera cestujucich. Zahorie malo ist proste do radu 3xx a bol by pokoj.
Reakcia na: Solider #56:
64 je podla mna idealne oznacena v zmysle oblastneho oznacovania, kedze spaja oblasti 6 a 4 (Trnavka a Kramare).

Linky 120, 123, 133, 139 a 178 vznikaju zrejme podla rovnakeho principu ako kedysi linka 17, teda ze ak linka doplna inu linku tak sa oznaci tak ze pred cislo danej linky sa doplni 1. Teda ranna 7 = 17, posila k 33/78 = 133/178, pripojna linka k 39=139 a tak podobne. Zrovna pri 123 to dava najmensi vyznam, ale tak ono je to naozaj jedno ake cislo ma linka.
A taktiež predpokladané prečíslovanie trolejbusov je taký mačkopes. Všade sa napr. ráta že 202=72 pričom 71 by ju vystihovalo lepšie kedže ide do centra, zatiaľ čo 201=71 centrum obchádza oblúži skôr ružinov t.j 76 A napr. taká 39 už od začiatku oblastneho oznacovania mohla byť 36 a narozdiel od ostatných liniek nebola nikdy prečíslovaná.
Lenže to by často pri zmenách bolo treba prečíslovať a dnes by v dnv bolo 20=22, 28=20
Reakcia na: Solider #56:
Jak neplati ? 64, 120, 133, 139, 178 zapadaju do oblastneho oznacovania. 139 vznikla v case ked Zahradkar rozdaval karlovke ,v tom case nebolo nic volne rade 3x inak by 139 dostala cislo 3x ale boli vtedy obsadene aj 34, 35,36,38 aj 135.
Oblastne oznacovanie udava desiatkovu cifru, stovkova cifra 13x je len doplnok k 3x

Dnes nezapadaju do systemu 27,123 a 68 mi pride tiez mimo, kedze je to nosna petrzalska linka a nie pre zonu 6x.
Reakcia na: Solider #56:
Do konceptu oblastného označovania ideálne zapadá najmä linka 27.. ?
Reakcia na: Valec #42:
Ako bolo dodržané oblastné označovanie v prípade liniek 64, 120, 133, 139, 178? Očividne tento materiál už neplatí a razí sa nový princíp. Povedal by som, že aj 123 vznikla podľa tohto princípu.
Reakcia na: AKVE #43:
ano ano, si cista reprezentativna vzorka!
Reakcia na: Ike #48:
To v celých Boroch nie je ani jedno WC, či ako si to myslel?
Reakcia na: 810zssk #52:
áno, presne ako v Eurovee - je ich tam veľmi málo a veľmi zle rozmiestnené ...
Reakcia na: Ike #48:
Absencia WC?
Reakcia na: Ike #47:
Na co by bol dobry? Aj keby hned vsetci ten system poznali a fungoval by dokonalo, stale je informacia ze "jedna konecna linky je niekde v Devinske, Dubravke, alebo Devinskej Novej Vsi" pre cestujuceho totalne useless.
Reakcia na: Ike #48:
Prechod cez II/505 mal byť riadený CDS. Neviem prečo nie je, ale toto je možno aj lepšie. Výhľadovo má ísť pod cestou podchod, ale ako každý investor, aj tento to má v pláne až niekedy v x-tej etape v ďalekom výhľade...
#46: Medzičasom vzniklo už aj tesco glavica a slušná ponuka obchodov v DNV (lidl, tesco), dopyt po 20 a 120 k tescu lamač výrazne klesol.
Reakcia na: Ike #46:
Za zrusenim 120 bude aj otvorenie BORY MALL, kde uz asi nebudu take toky do TESCA LAMAC, kedze je uz aj TESCO DUBRAVIA ci ako sa to vola + BORY MALL s ovela vacsim spektrom sluzieb ako TESCO LAMAC. Svojim sposobom 120 zostane v pozmenej forme Opletalka - zaatevna
Reakcia na: Ámos #33:
Súhlas. Ako negatíva vidím
- absencia WC
- absencia bankomatov (to sa dá aspoň časom zlepšiť)
a hlavne
chodec a bicykel hostile (ten priechod cez 505ku je riadný vtip).
Reakcia na: Solider #35:
Oblastný systém označovania by bol dobrý, keby v ňom neboli zavedené nesystémové prvky. Presne ako neprestupný lístok v prestupnej tarife.
Nevadí mi linka 123. Ak sa naplní a bude dopyt a nebude extra stratová, tak sa jej oprávnenosť ukáže. A vzhľadom na polohu Bory Mall predpokladám, že hej.

Čo mi však vadí je to, čo spravili s linkou 120 a 20. Neviem o tom, že by sa toky cestujúcich menili. Skôr mám pocit, že sa určitý tok pridal. Tak prečo potom zrušili 120?
Reakcia na: majak #44:
budu tam vraj viacere spoje L21 premavat celotyzdenne aj v spicke 🙂
zas niekomu uplne ***e!!!! ako sa asi teraz dostanem na hriadky? hlavne ze z 28ky bol normalny prestup na 120ku!... moreeeee to ma len vytocilo zasa...
Reakcia na: Ámos #33:
Z Harmincovej sa do Aparku dostanem za 15-20 minút bez prestupovania. Stále mi to je výhodnejšie a rýchlejšie ako do Bory.
Reakcia na: Solider #35:
A to je teda dôvodom na to, aby sa toho nedržal ani samotný DPB, ktorý si to vymyslel a zaviedol? Obzvlášť, ak má v danej rade voľné miesta.
Reakcia na: Ámos #32:
Ja už som bol viac krát v Hornbachu bez auta ? A čo sledujem pri platení, tak v nie drive-in časti je možno viac ako polovica nákupov taká, ktorá sa dá odniesť bez auta (pešo/MHD/bicyklom). Takže obsluha MHD má zmysel aj tak, kde sa to na prvý pohľad nemusí zdať potrebné.
Reakcia na: Jadran #34:
Jedine že by bol ráno interval ,edzi spojmi kratší ako poobede. Isté je že Slovak Lines už asi kyvadlovku potom prevádzkovať nebude.
Reakcia na: gejza #29:
A cestujuci do Bory Mall neplatia miestne dane?
Na obratisku "Na hriadkach" je WC pre vodičov či celá sociálka? Takže po novom bude obratisko využité iba cez víkendy pre polovicu spojov linky 21?

Inak tá linka 123 toho veľa z Dúbravky neobslúži... Čo myslíte, je časom reálne jej predĺženie po dúbravský Kaufland?

Naďalej každá 20-ka pôjde zachádzkou cez Technické sklo? Zároveň som zvedavý či bude 123-ka pri Bory Mall stáť iba na hlavnej ceste kde nie je prístrešok ani lavička..
Reakcia na: Petto #8:
Napísal som: "dokonca v tom tá 3-ka aj figuruje ? ". Nenapísal som, že niečo také platí. ? Písal som to s recesiou rovnako tak, ako sme sa začiatkom júla 1997 na túto tému recesisticky bavili s Ivanom Jaborníkom. Vtedy táto sranda ešte mala aj level "BEÚSáckej matematiky". Napríklad: 34+55=86, alebo 54+37=78 a podobne. ☺
Neviete náhodou či posilnenie kapacity v úseku Opletalova - Hradištná je zámer? Pýtam kvôli tomu, že či by nebolo aktuálne presmerovanie linky 28 cez sídlisko.
Reakcia na: Petto #1:
O oblastnom označovaní vie dohromady okolo 50 šotoušov a tam to končí. Pre bežného cestujúceho je tento systém nepoužiteľný, nepochopiteľný a preto zbytočný.
Reakcia na: Ttom #27:
pochybujem, to by tie spoje boli asi celodenne, nie len ráno
Reakcia na: tr3mp #17:
dalsou vyhodou by mohlo byt, ze ludia z Dubravky, Lamaca, DNV sa nebudu trepat do Eurvea ci Auparku a tak prehustovat dopravu do centra.

Aj ked uvidime aky to bude mat uspech. Architektovi by mali zobrat diplom, tak chaoticky navrhnute dispozicne riesenie som dlho nevidel. Resp som este nevidel. Bol som tam raz, potreboval som ist do banky a viac tam nevstupim.
Reakcia na: gejza #30:
Kika a Hornbach maju zakaznikov, u ktorych je predpoklad, ze sa bez auta nezaobidu. Preto aj obe spolocnosti prenajimaju, a to velmi lacno, dodavky na odvoz nabytku ci stavebneho materialu.
Reakcia na: 810zssk #25:
Presne tak, Bory Mall platia, budu platit celkom slusnu sumu na dani z nehnutelnosti. To je dan na financovanie chodu mesta a teda aj MHD.
Reakcia na: 810zssk #25:
Samo, ja samozrejme súhlasím, že zabezpečenie MHD je povinnosťou mesta a som rád, že si túto povinnosť (v rámci možností) plní.

Ja sa len snažím na príklade Borov poukázať na rozdielny prístup podnikateľskej sféry. Nejde však len o Bory - negatívnym extrémom je napríklad KIKA či HORNBACH - tí úplne kašlú na zákazníkov prichádzajúcich MHD.

ohľadne správania sa podnikateľských subjektov dokonca existuje vedecká disciplína nazývaná "etika podnikania" ...
Reakcia na: Valec #22:
používam MHD (samozrejme, platím cestovné), čiže nepodporujem IAD a platím miestne dane a poplatky
Reakcia na: TomJ #26:
Áno stále tam je terčik 22 a myslím že aj na patrónke 🙂
Reakcia na: TomJ #23:
nebudu tie spoje na zatevnu prejazdy na 123?
Reakcia na: marek31122 #24:
Tam je ešte stále terčík 22-ky?
Reakcia na: gejza #19:
Ale ved zabezpecovanie MHD je povinnost mesta! Dokonca priamo zo zakona.

Mesto objednava dopravu do X roznych objektov po celom meste, ci uz su to obchody, bytovky, rodinne domy, kancelarie a podobne. Absolutne nie je dovod aby zrazu pri nejakom objekte dopravu nezabezpecovalo len preto ze bol postaveny az nedavno.

Nevidim absolutne rozdiel medzi financovanim dopravy do trznice na Trnavskom myte a do Borov.

Ak to dozenieme do extremu, ak nezabezpecis ludom dopravu napr. do Borov tak ti budu vytazovat linky do inych obchodnych centier, hypermarketov a podobne. Zrusis aj tie "lebo si to maju zaplatit"?
Reakcia na: TomJ #23:
Aha vďaka a nevieš kedy odlepia na zastávke tesco lamač tu 22??
Reakcia na: marek31122 #16:
Prečítaj si to ešte raz a poriadne:
"Linka 20 bude mať zahustený interval medzi spojmi. V rannej špičke budú niektoré spoje premávať po skrátenej trase z Devínskej Novej Vsi po OD Saratov a odtiaľ na Žatevnú."

To znamená, že pár spojov v rannej špičke pôjde po trase DNV - Žatevná. V ostatných časoch pôjdu všetky spoje k Tescu Lamač.

Inak nemohli teda tie vybrané spoje kvôli Bilíkovej chodiť po Alexyho a točiť sa naspäť cez Trhovú ulicu ako kedysi 22-ka?
Reakcia na: gejza #21:
Len tak pre info... ako ty prispievaš k zabezpečeniu základného pohodlia pri doprave do a z tvojho domova?
Reakcia na: Valec #20:
nie, ale čakám uvedomenie si povinnosti participovať pri zabezpečení základného pohodlia pri doprave do a z mojej prevádzky pre potenciálnu klientelu ...
Reakcia na: gejza #19:
No, snáď nečakáš, že si založí dopravnú spoločnosť a začne suplovať úlohu mesta?
Reakcia na: Valec #14:
Valec, chápem Tvoje argumenty, len mám dojem, že niektorí podnikatelia sú príliš "vychcaní" a čakajú na činnosť Mesta s tým, že "aj tak tam tú MHD musia zaviesť, tak načo by som sa namáhal" ... a práve tu vidím zásadný rozdiel medzi Avionom a Bormi ... som zvedavý ako si dopravu vyrieši s. široký v rámci svojej najnovšej investície na bývalých paradajkových poliach pri železničnej trati do Vrakune ....
Reakcia na: tr3mp #17:
myslel si, ze v Lamaci stanica je ale REX tam nestoji ☺
Prvá poznámka k debate o financovaní liniek súkromnému investorovi. Ak by sme sa držali zákazu, tak by linka nemala viesť ani napr. na Strmé vŕšky, kde výstavbu financovali súkromníci. Ak chcú, majú si autobus zaplatiť ? Veď ako by to vyzeralo, že sa verejná doprava zabezpečuje do lokalít, ktoré sú zastavané v súlade z územným plánom? Kto chce ísť niekde, kde pred 10-15 rokmi nestálo nič, nech ide autom. Ešte by to nakoniec dopadlo tak, že ľudia začnú používať MHD ?

Mnohí diskutujúci zabúdajú, že nie každý cestujúci, čo linku 123 použije, musí ísť nutne do Bory Mallu. Pri rozumných časových polohách spojov sa bude dať použiť z Lamača spojenie 123+21 na ŽST DNV. Dnes sa dostať cez víkend na vlak do Viedne z Lamača je dosť nepraktické. V Lamači síce stanica nie je, ale REX tam nestojí. Treba ísť tak hodinu vopred, čo je na 8 km vzdialenosť zúfalá priemerná rýchlosť.
Reakcia na: Ttom #15:
A keď večer by som šiel s roboty tak sa mám trepat až na mokrohajsku?
Reakcia na: marek31122 #12:
ale mas tam napisane cervenou farbou niektore spoje v rannej spicke...
Reakcia na: gejza #13:
Nechápeš.

Mesto má záujem, aby z dôvodu ekológie, situácie na cestách... ľudia čo možno v maximálnej možnej miere cestovali verejnou dopravou. A preto, ak vznikne niekde nové centrum, obytná štvrť, priemyselný park snaží sa napojiť túto lokalitu na sieť verejnej dopravy. Tak, aby bolo toto napojenie čo najatraktívnejšie pre budúcich cestujúcich. Za dosiahnutím tohto cieľa musí vhodným riešením (nie linka z každého kúta mesta) zavádzať nové linky, upravovať jestvujúce, meniť na nich rozsah prevádzky a pod.

Keďže na obsluhu takejto lokality potrebuje aj príslušnú infraštruktúru (zastávky, obratisko, sociálne zariadenie pre vodičov...), ako správny hospodár dá investorovi na túto infraštruktúru buď prispieť finančne, alebo za úlohu ju vybudovať. Ten sa tomu síce bude priečiť, ale v konečnom dôsledku mu bude prinášať výhody a teda aj vyšší zisk.

A teraz to premeňme konkrétne na Bory. Investor infraštruktúru vybudoval (dokonca by som považoval celkom za plus, že zastávky sú na hlavnej ceste hlavný vchod blízko nich, takže autobusy nemusia nikam zachádzať a nakupujúci ktorí prídu MHD nemusia prechádzať desiatky metrov cez parkovisko), takže na rade je mesto, aby základnú obsluhu zabezpečilo. A to linky 21 (DNV, mesto) a 123 (KV, LA, DÚ a čiastočne aj ZB) spĺňajú. Samozrejme, že prevádzkovateľ môže chcieť napr. aj spojenie napr. s Kramármi alebo Petržalkou, to však už s prestupom zabezpečujú iné linky, takže ak ho chce priame, musí si ho zabezpečiť za svoje, lebo základný štandard už má.

A toto by sa malo týkať každej jednej lokality, či je sú to Bory, Volkswagen, Strmé Vŕšky.
Reakcia na: Valec #10:
čiže ak to správne chápem - ak si postavím obchodné centrum a chcem prilákať konkrétnych zákazníkov, resp. vytvoriť adekvátne podmienky pre prepravu mojich zamestancov do práce, tak mám dve možnosti:

- buď aktívne vynaložím financie na to, aby sa ku mne dostali vďaka MHD a vytváram si v očiach verejnosti imidž zodpovedného zamestnávateľa a seriózneho obchodného partnera

- alebo sa na všetko zvysoka vyse..kašlem, pozerám len na svoj zisk, zamestnancov a zákazníkov mám v paži a jediné, čo po nich chcem je to, aby prišli (je mi jedno ako), minuli všetky svoje prostriedky a vypadli (je mi jedno ako) ... potom však v očiach verejnosti budem pôsobiť ako úplne opačným dojmom ako subjekt uvedený v prvej možnosti

Reakcia na: Ttom #9:
Tak prepáč ale neni tam písané tesco lamač tak preto sa pýtam 🙂
Reakcia na: Petto #8:
V rokoch 1997-2000 pokiaľ sa to dalo, tak platilo aj prvé aj druhé číslo podľa oblastného označovania. Akurát sa verejnosti oficiláne prezentovala iba prvá číslica, lebo pri tej druhej sa to nie vždy dalo dodržať (najmä pri lokálnych linkách v oblastiach 2x, 3x a 5x )
Reakcia na: gejza #7:
Napríklad možno preto, že chcela PRIAME spojenie z Petržalkou. Zatiaľ čo OC Bory dodnes nemá ani ŹIADNE spojenie VEREJNOU linkou s MČ v ktorej sa nachádza.
Reakcia na: marek31122 #6:
prave pre toto mal byt ten oznam napisany dako setrnejsie ?

ak bude podobny visiet na zastavkach/v busoch, to chcem zas vidiet vsetky babky frflajuce, co si to neprecitaju poriadne a nezamyslia sa nad tym
Reakcia na: Osky #3:
ja neviem aka dogma zaviedla ze 2.miesto v linke plati tiez pre oblast
8x, 9x su Petrzalka ale to neznamena ze aj x8 a x9 platia pre petrzalske linky . Taketo nic nikdy neplatilo , iba to tu raz dako napisal.
Reakcia na: Valec #5:
to je síce zaujímavý argument, no prečo potom IKEA zafinancovala celý autobus a podieľala sa na úhrade časti nákladov linky 96 ?
20 bude chodit do tesca lamaca aj nadalej? ?
Reakcia na: gejza #4:
Linka nie je zriadená pre nákupné centrum, ale pre tých ľudí (z okolitých MČ), ktorí sa chcú verejnou dopravou doň dostať. A tí sa na jej prevádzke budú podieľať priamo cestovným a nepriamo príspevkom zo svojich daní.

Samotné obchodné centrum sa na jej prevádzke bude podieľať nepriamo a to prostredníctvom dane z nehnuteľností, ktorú bude každoročne mestu odvádzať.
nakoľko nová linka je zriadená pre nákupné centrum, zaujímalo by ma, koľko Bory prispeli na jej zriadenie a akou sumou sa budú podieľať na jej prevádzkových nákladoch ... vopred ďakujem za info ...
Reakcia na: Petto #1:
Síce áno, ale tu je to asi mienené ako časť L 23 (dokonca v tom tá 3-ka aj figuruje ? ). ? A myslím, že keď už do Petržalky mohla ísť 78-ka, či do Dúbravky 83-ka či 84-ka, tak zas až taký oblastnooznačovací exes to nie je. ?
celkom fajn, akurat tie ranne spoje po Saratov a odtial na Zatevnu nebudu zrovna najlepsie pre studentov z Bilikovej, ktori tvoria vacsinu cestujucich, no ale co uz..
btw. vie sa ako casto bude jazdit 123? 60 min interval?
Raz sa zaviedlo oblastne oznacovanie, tak cislo 123 je zase uplne mimo toho. Linka by mala mat označenie 3x.