Od polovice decembra bude zavedených niekoľko nových vlakov na tratiach zaradených do IDS BK.
Od 14. decembra 2014 začne platiť nový grafikon vlakovej dopravy, ktorý so sebou prinesie viacero zmien. Podrobnosti na jednotlivých tratiach prinášame v tomto článku.
Trate 110 Bratislava - Kúty a 113 Zohor - Záhorská Ves (linky S20 a S25 IDS BK)
Na trati 110 bude zavedením dvoch osobných vlakov v pracovných dňoch (o 9:16 a 21:16 z Bratislavy hlavnej stanice) doplnený pravidelný hodinový takt osobných vlakov z Bratislavy hlavnej stanice od 5:16 do 23:16.
V smere z Malaciek do Bratislavy bude zavedený nový osobný vlak s odchodom o 12:03 z Malaciek.
Zavedené budú aj dva nové vlaky REX z Bratislavy hlavnej stanice do Kútov o 13:32 a 14:32. Preklad osobných vlakov a vlakov REX s nadväznosťou v Malackách na úseku Bratislava - Malacky tak bude v pracovných dňoch popoludní zavedený už po 13. hodine (o dve hodiny skôr ako doteraz).
Vlaky kategórie REX budú zastavovať aj v stanici Devínska Nová Ves, s výnimkou vlaku s odchodom z Kútov o 5:58.
Na úseku trate 110 Bratislava hlavná stanica - Závod, ktorý je zaradený do IDS BK, majú vlaky označenie linkou S20.
Na prípojnej trati 113 do Záhorskej Vsi (linka S25) bude zachovaný súčasný rozsah dopravy, dôjde len k posunu odchodov tak, aby vlaky nadväzovali na linku S20 smerom do/z Bratislavy.
Trať 120 Bratislava - Trnava (- Žilina) (linka S50 IDS BK)
Na trati 120 bude v smere z Bratislavy do Trnavy zavedený nový osobný vlak s odchodom o 22:00 z Bratislavy hlavnej stanice, čím bude zabezpečený pravidelný hodinový takt osobných vlakov z Bratislavy hlavnej stanice od 5:00 do 23:00.
V popoludňajšej špičke sa zvyšuje počet vlakov kategórie REX o tri s odchodmi z Bratislavy hlavnej stanice o 13:17 (nový vlak), 14:17 a 15:17 (oba nahrádzajú doterajšie osobné vlaky). Medzi 13:00 a 17:00 tak pôjdu z Bratislavy hlavnej stanice smerom do Trnavy tri vlaky za hodinu (o celej hodine osobný vlak, v 17. a 41. minúte vlaky REX - s výnimkou osobného vlaku o 16:17).
Nový osobný vlak bude zavedený aj z Pezinka do Bratislavy hlavnej stanice v pracovných dňoch s odchodom o 7:58 z Pezinka.
Na úseku Bratislava hlavná stanica/Nové Mesto - Bratislava-Rača, ktorý je zaradený do IDS BK, majú vlaky označenie linkou S50.
Trať 130 Bratislava - Senec (- Štúrovo) (linka S60 IDS BK)
Na trati 130 budú v smere z Bratislavy zavedené dva nové osobný vlak s odchodmi o 9:07 a 22:07 z Bratislavy hlavnej stanice, čím bude zabezpečený pravidelný hodinový takt osobných vlakov z Bratislavy hlavnej stanice od 7:07 do 23:07.
Zavedené budú aj tri ďalšie osobné vlaky na tejto trati:
- z Bratislavy hlavnej stanice o 13:31 do Nových Zámkov,
- zo Šale o 10:52 do Bratislavy - Nového Mesta,
- z Nových Zámkov o 13:51 do Bratislavy hlavnej stanice.
Osobný vlak s odchodom o 7:22 z Nových Zámkov už nebude premávať na hlavnú stanicu, ale pôjde do Bratislavy - Nového Mesta.
Na úseku Bratislava hlavná stanica/Nové Mesto - Bratislava-Vajnory, ktorý je zaradený do IDS BK, majú vlaky označenie linkou S60.
Trať 131 Bratislava - Dunajská Streda (- Komárno)
Rozsah dopravy na trati 131 zostáva nezmenený, dochádza však k menším zmenám časových polôh vlakov v čase rannej špičky. Ani od nového grafikonu vlakovej dopravy nebudú vlaky dopravcu RegioJet na tejto trati zaradené do integrovanej dopravy.
O zmenách vo vlakovej doprave informovala spoločnosť BID.
Valec
Najmä v posledných troch rokoch tam majú fakt význam. Rovno povedz, kvôli akému súkromnému záujmu chceš, aby tam jazdili vlaky - býva ti tam babka?
#60 Kočíky a vozíky môžeš už dnes prepravovať vo viac ako tretine autobusov premávajúcich v Bratislavskom kraji. O bicykloch zatiaľ dopravca nechce ani počuť, ale tie sú možné tiež, viď napr. Jihomoravský alebo Ústecký kraj.
10 bicyklov ti do šukafónu alebo bagety ani ZSSK nevezme, resp. môže odmietnuť.
Ja nikde netvrdím, že železničnú dopravu treba zrušiť. Ja tvrdím, že železničná doprava má byť prevádzkovaná tam, kde má potenciál a kde je ekonomicky aj dopravne výhodnejšia. Na týchto tratiach potom treba poskytnúť aj vysokú kvalitu (interval, moderné súpravy, doplnkové služby). Lokálky spájajúce 5 obcí s počtom obyvateľov zhodným s menším okresným mestom toto žiaľ nespĺňajú, či sa ti to páči alebo nie. Takéto trasy majú obsluhovať autobusy, ktoré vďaka nižším nákladom vedia ponúknuť viac spojov za menej peňazí, a ktoré v prestupných miestach nadväzujú na železničnú dopravu.
Železničnej doprave najviac škodia rôzne šotonázory, že po každej koľaji musí jazdiť nejaký vlak, aj keby mal viesť len 10 cestujúcich. Toto najviac odčerpáva dostupné financie a tie potom chýbajú na tých hlavných tratiach.
O tom lacnejšom RJSK by sme sa mohli pobaviť. ZSSK dostáva od štátu cca 6,70 € / km, RJSK za tento rok 6,05 €. Nominálne je to síce menej, ale RJSK neprevádzkuje 10-vožnové rýchliky, nemusí mať v zálohe desiatky vozňov, ktoré sú potrebné len na víkendové a sviatkové posilovky...
#62: Kompromis je fajn, ale v ktorom čase je na tejto trati taký potenciál, aby to autobusy hoc aj v 10-minútovom intervale nezvládli? Naviac, ti stále zostane tá najdrahšia položka - prevádzka dráhy.