Od polovice decembra bude zavedených niekoľko nových vlakov na tratiach zaradených do IDS BK.
Od 14. decembra 2014 začne platiť nový grafikon vlakovej dopravy, ktorý so sebou prinesie viacero zmien. Podrobnosti na jednotlivých tratiach prinášame v tomto článku.
Trate 110 Bratislava - Kúty a 113 Zohor - Záhorská Ves (linky S20 a S25 IDS BK)
Na trati 110 bude zavedením dvoch osobných vlakov v pracovných dňoch (o 9:16 a 21:16 z Bratislavy hlavnej stanice) doplnený pravidelný hodinový takt osobných vlakov z Bratislavy hlavnej stanice od 5:16 do 23:16.
V smere z Malaciek do Bratislavy bude zavedený nový osobný vlak s odchodom o 12:03 z Malaciek.
Zavedené budú aj dva nové vlaky REX z Bratislavy hlavnej stanice do Kútov o 13:32 a 14:32. Preklad osobných vlakov a vlakov REX s nadväznosťou v Malackách na úseku Bratislava - Malacky tak bude v pracovných dňoch popoludní zavedený už po 13. hodine (o dve hodiny skôr ako doteraz).
Vlaky kategórie REX budú zastavovať aj v stanici Devínska Nová Ves, s výnimkou vlaku s odchodom z Kútov o 5:58.
Na úseku trate 110 Bratislava hlavná stanica - Závod, ktorý je zaradený do IDS BK, majú vlaky označenie linkou S20.
Na prípojnej trati 113 do Záhorskej Vsi (linka S25) bude zachovaný súčasný rozsah dopravy, dôjde len k posunu odchodov tak, aby vlaky nadväzovali na linku S20 smerom do/z Bratislavy.
Trať 120 Bratislava - Trnava (- Žilina) (linka S50 IDS BK)
Na trati 120 bude v smere z Bratislavy do Trnavy zavedený nový osobný vlak s odchodom o 22:00 z Bratislavy hlavnej stanice, čím bude zabezpečený pravidelný hodinový takt osobných vlakov z Bratislavy hlavnej stanice od 5:00 do 23:00.
V popoludňajšej špičke sa zvyšuje počet vlakov kategórie REX o tri s odchodmi z Bratislavy hlavnej stanice o 13:17 (nový vlak), 14:17 a 15:17 (oba nahrádzajú doterajšie osobné vlaky). Medzi 13:00 a 17:00 tak pôjdu z Bratislavy hlavnej stanice smerom do Trnavy tri vlaky za hodinu (o celej hodine osobný vlak, v 17. a 41. minúte vlaky REX - s výnimkou osobného vlaku o 16:17).
Nový osobný vlak bude zavedený aj z Pezinka do Bratislavy hlavnej stanice v pracovných dňoch s odchodom o 7:58 z Pezinka.
Na úseku Bratislava hlavná stanica/Nové Mesto - Bratislava-Rača, ktorý je zaradený do IDS BK, majú vlaky označenie linkou S50.
Trať 130 Bratislava - Senec (- Štúrovo) (linka S60 IDS BK)
Na trati 130 budú v smere z Bratislavy zavedené dva nové osobný vlak s odchodmi o 9:07 a 22:07 z Bratislavy hlavnej stanice, čím bude zabezpečený pravidelný hodinový takt osobných vlakov z Bratislavy hlavnej stanice od 7:07 do 23:07.
Zavedené budú aj tri ďalšie osobné vlaky na tejto trati:
- z Bratislavy hlavnej stanice o 13:31 do Nových Zámkov,
- zo Šale o 10:52 do Bratislavy - Nového Mesta,
- z Nových Zámkov o 13:51 do Bratislavy hlavnej stanice.
Osobný vlak s odchodom o 7:22 z Nových Zámkov už nebude premávať na hlavnú stanicu, ale pôjde do Bratislavy - Nového Mesta.
Na úseku Bratislava hlavná stanica/Nové Mesto - Bratislava-Vajnory, ktorý je zaradený do IDS BK, majú vlaky označenie linkou S60.
Trať 131 Bratislava - Dunajská Streda (- Komárno)
Rozsah dopravy na trati 131 zostáva nezmenený, dochádza však k menším zmenám časových polôh vlakov v čase rannej špičky. Ani od nového grafikonu vlakovej dopravy nebudú vlaky dopravcu RegioJet na tejto trati zaradené do integrovanej dopravy.
O zmenách vo vlakovej doprave informovala spoločnosť BID.
Joyki
Tie dnešné osobáky by som nechal a namiesto zámockých rýchlikov zaviedol klasické REX so zastavovaním v tých tarifných bodoch s odchodom okolo X:30, až po Zámky, poprípade s dlhšou prestojkou v Šali v čase EC, alebo by tam bol ukončený.
Ale ak chceme navýšiť počet vlakov, čo nevyhnutne aj treba, tak jedine dnešné Os do Zámkov, (poprípade dodatočné Os celý deň BA - SC) a v špičke pásmovka po/od GA vrátane zastavovania v Senci. Os X:07 ktorý by stíhal dojsť do Galanty pred REXom / REX X:30 ktorý by bol predbehnutý ECčkom niekde v Tvrdodošovciach či kde...
Alebo zaviesť celodennú premávku Os BA-SC - tie by mohli špunúť aj do súčasného grafikonu bez problémov + ukončiť autobus SAD DS GA-SC-BA na seneckej stanici. Tak by bol obslúžený aj úsek Sládkovičovo-Senec. Vraj aj majú u BID vypracovanú koncepciu, čo sa týka seneckých vlakov, čakajú na vlkm.
Takže ja nehovorím, že by som nezrušil tie zámocké rýchliky, ale viem, že ochota chýba ich zrušiť. Dokonca stále sú rýchlikmi a nemožno nimi cestovať ani na úseku Vinohrady-Hlavná stanica na PCL. Takisto to bolo pred troma rokmi, keď tie zrýchlené osobáky zastavovali aj vo Vajnoroch pre nikoho - železničiari.
Ja osobne by som prijal tú pásmovku Os Galanta :07, REX Nové Zámky :30, Os Senec :40 v špičke.
Ráno je to celkom dobré, už len chýbajú Os zo Senca povedzme v X:54, ale boli by pre meškania EC a R menej spoľahlivé no... ?