Mestské zastupiteľstvo schválilo návrh na obstaranie 50 nových autobusov

Nové autobusy by mali pribudnúť v roku 2014, financované budú z úveru.

Mestské zastupiteľstvo hlavného mesta schválilo na decembrovom zasadnutí dňa 12. decembra 2013 návrh na obnovu vozidlového parku autobusov MHD obstaraním 50 nízkopodlažných klimatizovaných autobusov v roku 2014 s opciou na ďalších 50 autobusov v roku 2015. Na využitie opcie však bude potrebný ďalší súhlas poslancov mestského zastupiteľstva. 

Financovanie kúpy 50 nových autobusov bude zabezpečené formou úveru vo výške maximálne 13 mil. €, ktorý zabezpečí dopravný podnik. Obstaranie autobusov bude realizované verejnou súťažou s elektronickou aukciou.

 

 

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Michal111 #42:
Haraburdy su uz aj 4221-4240 ?
Reakcia na: Solider #41:
Snáď áno, ale nebude to riešiť tento tender, ktorý v podstate len čiastočne zahojí úbytok vozidiel za posledné 2 roky. Stále to bude len na hranici možností, nič v zásobe a ďalšie haraburdy budú odchádzať.
Reakcia na: Michal111 #39:
Alternatívna náhrada Solarisov by mala byť podľa môjho názoru formou 12 a 18 metrových autobusov.
Reakcia na: Michal111 #39:
Solaris na radosť všetkých anti-soristov má pevný rám. Už keď prišli tak sa začalo povrávať že je záruka na rám minimálne 12 rokov. Zatiaľ ani nevyzerajú, že by mali praskať rámy, alebo hrdzavieť. Navyše tým, že sú niektoré dosť dlho odstavené, sa paradoxne šetria ☺
Reakcia na: Error 0x007 #38:
To viem, len som rozmýšľam či sa vôbec uvažuje o alternatívnej náhrade Solarisov, ktoré budú ako je na Slovensku zvykom, jazdiť až kým nezačnú naozaj odchádzať.
Reakcia na: Michal111 #36:
Tak tu mas (je to ten clanok hore vpravo "Návrh DPB na nákup..."):
"V záverečnom hlasovaní poslanci schválili navhrnuté uznesenie v upravenom znení s tým, že z odporúčanej ročnej obnovy vozidlového parku autobusov boli vypustené autobusy kategórií dĺžok 10,5 m a 15 m."
Reakcia na: Michal111 #36:
Ak si dobre pamätam tak mesto navrhlo aby sa 15m busy vynechali z procesu obnovenia (na teraz)
Nepozabudlo sa nejako na Solarisy, ktorým by mala tento rok končiť plánovaná živostnosť 8 rokov??
Reakcia na: Zvero #33:
záruka urcite nebezi 4222 , to je "voz" fakt jak voz ? . Kentus ☠
Reakcia na: Zvero #33:
? ? ?
To je jasna vec...

A na margo prerabky interieru: nie. Jednak veci ako uzke ulicky sa podla mna daju dost tazko prerobit, mozno tak maximalne pridat dopytove tlacidlo, odmontovat tie sedacky a spravit taketo vylozene drobne upravy. Ale problem priechodnosti sa tym beztak nevyriesi. Nehovoriac o tom, ze niektorym vozom este bezi zaruka.

Druhy dovod preco to nikto nebude robit je ten, ze kazde servisne stredisko byva zaroven aj samostatnym nakladovym strediskom a taketo veci podstatne zvysuju jeho nakladovost a zaroven znizuju jeho efektivitu, nehovoriac o tom, ze sa takisto znizuje aj schopnost operativne reagovat na mimoriadne odstavky, poruchy atd. Ked si skratka na nieco priradis 30 zamestnancov z 50-tich, tak na zvysne veci co potrebujes spravit mas iba dvojpatinovu kapacitu.

Treti dovod: taketo veci sa riesia pred nakupom autobusu, nie az po 🙂 Dopravnym podnikom vo vyspelych krajinach zalezi na tom, ake vozidla kupuju.
Reakcia na: Zvero #31:
Ale vseobecne je vsade trend ze veci vydrzia coraz menej...

Inac dal by sa ten interier aj prerobit cisto teoreticky tu v Blave v dielnach DPB?
Reakcia na: Error 0x007 #27:
To ani nie o tom ako poruchove su samotne autobusy, ale skor o tom, aky pravidelny servis maju, to za prve a za druhe, myslim ze mesto by uz konecne mohlo pohnut rozumom a pochopit, ze na takych cestach nemoze ziaden autobus dlho vydrzat v slusnom stave. Okrem ineho sorka (dlha klbova) ma nachylnejsi ram na poskodenie minimalne uz len preto, lebo kazde jedny dvere logicky predstavuju dieru v rame a tym padom znizuju jeho pevnost.

A riesenie interieru je tiez dost zle, zla priechodnost kvoli uzkym ulickam, sedadla v boxe pre kociky a voziky umiestnene do boku, cim padom si tam sadaju ludia ktori maju problem potom vstat a uvolnit miesto pre kocik a vozik, t.j. predmety, pre ktore tie boxy primarne boli vytvorene (a bez bocnej opierky - som zvedavy ked niekto kvoli brzdeniu zo sedadla spadne, ci bude mat vinu vyrobca autobusu alebo vodic).
A tlacidlo, ktore sa neda aktivovat ked ma clovek na rukach rukavice, tiez nie je bohvieco, pricom vnutri na lavej strane chybaju.

Ale kdeze sme my, aby sme riesili taketo problemy ked bud nie su vodici alebo vozy do vypravy...vsak ano...
Reakcia na: Error 0x007 #29:
nie, bude to nenávratný úver zo Štátnej pokladnice .....
Od ktorej banky zoberu uver? Tipujem ze to bude J&T Banka ☠
prečo mám pocit že ich malo byť 100? pôvodne
Reakcia na: skopi #26:
Je to ako pri elektronike: ked sa predava srot, rychlejsie sa pokazi = treba skoro kupit nove = viacej $$$$
Reakcia na: Valec #22:
Veď ani mňa, mne je to tiež v zásade jedno, len narážam na výdrž SORiek a že keď kúpia šroty, zase ich po čase budú musieť meniť. Samotné SORky sú OK, len naozaj sú dosť nelogicky riešené, čo sa týka miesta na sedenia a na státia. Veď aj pre mňa je prvotný cieľ dostať sa tam kde chcem ? Ale priznajme si, určite by som bol radšej kebyže mi príde autobus kde je veľa miesta, ako autobus kde sa musím natlačiť.
Reakcia na: Error 0x007 #24:
ďakujem ...
Reakcia na: 810zssk #23:
Polnohospodarksa technika, kedze v Bratislave (neviem ci aj v inych mestach) chodia autobusy dost casto plne a vtedy sa to podoba skor prevazaniu dobytka ?