Mestské zastupiteľstvo schválilo návrh na obstaranie 50 nových autobusov

Nové autobusy by mali pribudnúť v roku 2014, financované budú z úveru.

Mestské zastupiteľstvo hlavného mesta schválilo na decembrovom zasadnutí dňa 12. decembra 2013 návrh na obnovu vozidlového parku autobusov MHD obstaraním 50 nízkopodlažných klimatizovaných autobusov v roku 2014 s opciou na ďalších 50 autobusov v roku 2015. Na využitie opcie však bude potrebný ďalší súhlas poslancov mestského zastupiteľstva. 

Financovanie kúpy 50 nových autobusov bude zabezpečené formou úveru vo výške maximálne 13 mil. €, ktorý zabezpečí dopravný podnik. Obstaranie autobusov bude realizované verejnou súťažou s elektronickou aukciou.

 

 

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Michal111 #42:
Haraburdy su uz aj 4221-4240 ?
Reakcia na: Solider #41:
Snáď áno, ale nebude to riešiť tento tender, ktorý v podstate len čiastočne zahojí úbytok vozidiel za posledné 2 roky. Stále to bude len na hranici možností, nič v zásobe a ďalšie haraburdy budú odchádzať.
Reakcia na: Michal111 #39:
Alternatívna náhrada Solarisov by mala byť podľa môjho názoru formou 12 a 18 metrových autobusov.
Reakcia na: Michal111 #39:
Solaris na radosť všetkých anti-soristov má pevný rám. Už keď prišli tak sa začalo povrávať že je záruka na rám minimálne 12 rokov. Zatiaľ ani nevyzerajú, že by mali praskať rámy, alebo hrdzavieť. Navyše tým, že sú niektoré dosť dlho odstavené, sa paradoxne šetria ☺
Reakcia na: Error 0x007 #38:
To viem, len som rozmýšľam či sa vôbec uvažuje o alternatívnej náhrade Solarisov, ktoré budú ako je na Slovensku zvykom, jazdiť až kým nezačnú naozaj odchádzať.
Reakcia na: Michal111 #36:
Tak tu mas (je to ten clanok hore vpravo "Návrh DPB na nákup..."):
"V záverečnom hlasovaní poslanci schválili navhrnuté uznesenie v upravenom znení s tým, že z odporúčanej ročnej obnovy vozidlového parku autobusov boli vypustené autobusy kategórií dĺžok 10,5 m a 15 m."
Reakcia na: Michal111 #36:
Ak si dobre pamätam tak mesto navrhlo aby sa 15m busy vynechali z procesu obnovenia (na teraz)
Nepozabudlo sa nejako na Solarisy, ktorým by mala tento rok končiť plánovaná živostnosť 8 rokov??
Reakcia na: Zvero #33:
záruka urcite nebezi 4222 , to je "voz" fakt jak voz ? . Kentus ☠
Reakcia na: Zvero #33:
? ? ?
To je jasna vec...

A na margo prerabky interieru: nie. Jednak veci ako uzke ulicky sa podla mna daju dost tazko prerobit, mozno tak maximalne pridat dopytove tlacidlo, odmontovat tie sedacky a spravit taketo vylozene drobne upravy. Ale problem priechodnosti sa tym beztak nevyriesi. Nehovoriac o tom, ze niektorym vozom este bezi zaruka.

Druhy dovod preco to nikto nebude robit je ten, ze kazde servisne stredisko byva zaroven aj samostatnym nakladovym strediskom a taketo veci podstatne zvysuju jeho nakladovost a zaroven znizuju jeho efektivitu, nehovoriac o tom, ze sa takisto znizuje aj schopnost operativne reagovat na mimoriadne odstavky, poruchy atd. Ked si skratka na nieco priradis 30 zamestnancov z 50-tich, tak na zvysne veci co potrebujes spravit mas iba dvojpatinovu kapacitu.

Treti dovod: taketo veci sa riesia pred nakupom autobusu, nie az po 🙂 Dopravnym podnikom vo vyspelych krajinach zalezi na tom, ake vozidla kupuju.
Reakcia na: Zvero #31:
Ale vseobecne je vsade trend ze veci vydrzia coraz menej...

Inac dal by sa ten interier aj prerobit cisto teoreticky tu v Blave v dielnach DPB?
Reakcia na: Error 0x007 #27:
To ani nie o tom ako poruchove su samotne autobusy, ale skor o tom, aky pravidelny servis maju, to za prve a za druhe, myslim ze mesto by uz konecne mohlo pohnut rozumom a pochopit, ze na takych cestach nemoze ziaden autobus dlho vydrzat v slusnom stave. Okrem ineho sorka (dlha klbova) ma nachylnejsi ram na poskodenie minimalne uz len preto, lebo kazde jedny dvere logicky predstavuju dieru v rame a tym padom znizuju jeho pevnost.

A riesenie interieru je tiez dost zle, zla priechodnost kvoli uzkym ulickam, sedadla v boxe pre kociky a voziky umiestnene do boku, cim padom si tam sadaju ludia ktori maju problem potom vstat a uvolnit miesto pre kocik a vozik, t.j. predmety, pre ktore tie boxy primarne boli vytvorene (a bez bocnej opierky - som zvedavy ked niekto kvoli brzdeniu zo sedadla spadne, ci bude mat vinu vyrobca autobusu alebo vodic).
A tlacidlo, ktore sa neda aktivovat ked ma clovek na rukach rukavice, tiez nie je bohvieco, pricom vnutri na lavej strane chybaju.

Ale kdeze sme my, aby sme riesili taketo problemy ked bud nie su vodici alebo vozy do vypravy...vsak ano...
Reakcia na: Error 0x007 #29:
nie, bude to nenávratný úver zo Štátnej pokladnice .....
Od ktorej banky zoberu uver? Tipujem ze to bude J&T Banka ☠
prečo mám pocit že ich malo byť 100? pôvodne
Reakcia na: skopi #26:
Je to ako pri elektronike: ked sa predava srot, rychlejsie sa pokazi = treba skoro kupit nove = viacej $$$$
Reakcia na: Valec #22:
Veď ani mňa, mne je to tiež v zásade jedno, len narážam na výdrž SORiek a že keď kúpia šroty, zase ich po čase budú musieť meniť. Samotné SORky sú OK, len naozaj sú dosť nelogicky riešené, čo sa týka miesta na sedenia a na státia. Veď aj pre mňa je prvotný cieľ dostať sa tam kde chcem ? Ale priznajme si, určite by som bol radšej kebyže mi príde autobus kde je veľa miesta, ako autobus kde sa musím natlačiť.
Reakcia na: Error 0x007 #24:
ďakujem ...
Reakcia na: 810zssk #23:
Polnohospodarksa technika, kedze v Bratislave (neviem ci aj v inych mestach) chodia autobusy dost casto plne a vtedy sa to podoba skor prevazaniu dobytka ?
Reakcia na: gejza #21:
Aku polnohospodarsku techniku toho casu vyraba SOR? Co prevazuje v jeho vyrobe - autobusy, ci polnohospodarska technika?
Reakcia na: skopi #20:
Nikdy by ma pri rozhodovaní , či nastúpim do autobusu nenapadlo rozmýšľať, či praskne rám alebo nie. Vždy bolo pre mňa dôležité, či ide tam kde potrebujem, či je v ňom dosť miesta, príp. či za ním nejde iný ktorý by bol vyhovujúcejší. Ale asi som nejaký čudný, lebo si nehľadám pseudošotodôvody.
základom je, aby sa do súťaže prihlasovali výrobcovia autobusov a nie výrobcovia poľnohospodárskej techniky (napr. John Deere, New Holland, FENDT, SOR, ....)
Len aby sa do súťaže prihlásili dobrý výrobcovia. Nemám väčšie výhrady proti SORkám, nevadia mi, ale keby som si mal vybrať či sa odveziem v SORke alebo v Karose, asi by som si vybral Karosu. Nejde mi až tak o modernosť, ale o kvalitu. Veď si zoberme, že v SORkách je tak málo miesta na státie, a proste aj celý interiér je podľa mňa trochu nelogický + ešte tie rámy, ktoré čoskoro prasknú... A Karosa? Je tam plno miesta na státie, pomerne pohodlné sedadlá a rám hučí skoro rovnako. A aj tak, v oboch nie je akustický hlásič, takže by mi to bolo jedno. Môj názor je, že také autobusy ako boli a sú Karosy a Ikarusy tu nebudú asi dlho. Zoberme si životnosť a odolnosť Karos, Ikarusov a SORiek. A to že tie Karosy a Ikarusy vyzerajú tak ako vyzerajú, je len vecou údržby. Mali by byť viac udržiavané, pretože je to fakt kvalita, a myslím že zopár rokov by ešte mohli slúžiť. Pozitívum SORiek je však klimatizácia, ktorá tiež nie je všade, ale zase montovať ju do Karos by bolo zbytočné. Ako nové autobusy by boli ideálne asi len Mercedesy, ale tie sú moc drahé, takže podľa mňa by stačilo nejaké Iveco... Či už irrisbus, alebo niečo iné, ale s tými autobusmi nemám problém. A SORky by mohli nechať viac ako ZV. Uvidíme ?
Reakcia na: Mike #18:
myslím Solaris
Reakcia na: Salomon #17:
Dobre, motory sú možno poruchové.. riadiace jednotky sa už vymieňali (minimálne raz..).. horela kabeláž..
Ale čo rám? Ten by mal vraj vydržať minimálne 12 rokov.. už má 7 a pol.. takže môže byť že vydrží toľko ako ik 4xx .. bez GO..
Plne ospevovaný SOR nevydrží toľké roky čo IKARUS , KAROSA a možno vami opovrhovaný SOLARIS.
Nie je chyba len u samotného Solarisu ale aj samotného Slovenska. Čo som bol prekvapený, nám dodali Solaris s motorom Iveco ale všade sa dodáva s motorom DAF prípadne MAN. Netvrdím,že sú to kvalitné motory,len poukazujem na fakt!
Reakcia na: Petto #11:
Asi budú aj nejaké kratšie ako 18m... nahradiť sa musia akurát ik 435 (aj tie vyradené).. a možno ak vydá pár kĺb. karos.. ale aj ik 415..
Reakcia na: Petto #11:
Ja si skôr myslím, že teraz to bude 25ks sólo a 25 kĺbových autobusov. A opcia taká istá. A načo dávať 10 kĺbových autobusov do Trnávke, keď už tam je kompletná obnova týchto autobusov? Oveľa viac ich treba v Petržalke a v Juráku.
Reakcia na: Stapfel #12:
Lebo to musi ist cez sutaz, no tú vies zmanipulovat. Je to ine, ako ked sa sam sukromnik SLOVAK Lines rozhodol bez sutaze pre tohtorocne nove Crosswaye LE.
Nechápem prečo DPB nevyhlási že kúpi 50+50 SORiek ... víťaz je už známi podla mňa..
Moj osobny typ ev.č. 4241-4270, a dačo aj pre Jurak 2213-2222 a Trnku 1860-1869
jupiiii, dalsie SORky NB18 SHity ?
Reakcia na: Error 0x007 #4:
chvalabohu, ze je ich tak malo. ved z nich sa tak tazko vstava ?
Reakcia na: Rubber38 #7:
v zadnom clanku...

Ale je to trapne: 15m Solaris aj 12m Tedom maju viac sedadiel (pevnych, sklopne neratam) dostupych z nizkej podlahy, 12m Shitelis ma rovnako alebo aj viac...
Reakcia na: Error 0x007 #4:
Keď nerátam tie sklopné, majú vlastne vôbec nejaké? ? ?
Tipujem, ze tropici nekupia smejdaciky na gas pohon ☠
Keď tí poslanci ku všetkým bodom pristupujú s takou odbornosťou, ako predviedli pri tomto, tak sa čudujem, že toto mesto dokáže zotrvačnosťou z minulosti fungovať tak dlho.
Reakcia na: Rubber38 #3:
Pridam este hrozne nizky pocet sedadiel dostupnych z nizkej podlahy...
Reakcia na: TeBeCe #2:
To, že sa rozpadne pomaly ešte pred koncom garantovanej životnosti je v bratislavských podmienkach práve že dosť nevyhovujúce, nakoľko tu sa busy (väčšinou) nevyraďujú po ôsmich rokoch, ale až keď prestanú byť prevádzkyschopné. A už teraz niektoré NB 18 rachotia viac ako Ikarusy 4**. Nechápem, ako sa mohli dožiť konca životnosti niektoré kindervajcia, najmä tie záložné vozidlá. Ďalej - to, že sa v busoch prakticky nedá stáť, teda zlá predispozícia interiéru, je zase druhá vec. A nejde len o úzke uličky v miestach náprav a v zadnej časti vozidla (inak v tu ospevovaných Solarisoch sú tiež podobne úzke, ale tam je aspoň lepšie riešený zvyšok interiéru), ale aj o umiestnenie sedadiel, mne osobne vadia hlavne tie sklopné, ktoré sú síce dobrá vec v poloprázdnom buse, ale je dosť problém, ak si na ne nejaký blb (a je to častý prípad) sadne v plnom. Vtedy sa ostatní nemajú kde postaviť. Plus aj bez toho je oficiálna kapacita vozidla len sci-fi, SOR to počíta inak, ako je štandardom.

Ďalšie väčšie nedostatky ma nenapadajú, ale ja som len laik, možno ma niekto doplní
Reakcia na: 810zssk #1:
SOR je idealne vozidlo do podmienok BA a jeho DP, tak kde je problem?
Uz sa tesime na dalsie SORky.