DPB predpokladá vyradenie 58 autobusov pre nevyhovujúci technický stav.
Nekontrolovateľne a až o 7 % by mohli klesnúť výkony MHD, ak mesto urýchlene nepodnikne kroky na zabezpečenie obnovy vozidlového parku Dopravného podniku Bratislava (DPB). Vyplýva to z materiálu, o ktorom rokovali poslanci Komisie dopravy a informačných systémov Mestského zastupiteľstva 15. mája.
Dopravný podnik v prezentácii informoval, že okamžite musí vyradiť 5 autobusov a 4 trolejbusy a vzhľadom na zlý technický stav vozidiel plánuje do konca roka 2013 vyradiť všetky autobusy typu Ikarus 415 a 435, čo je 58 vozidiel. Postupne bolo podľa DPB doteraz vyradených 34 autobusov a 15 trolejbusov bez náhrady.
Materiál uvádza, že momentálne je po plánovanej životnosti 31 % autobusov, 70 % električiek a 77 % trolejbusov. Stav vozidiel spôsobuje vynechávanie spojov a vyššiu spotrebu palív a energií.
Komisia zobrala materiál DPB na vedomie, úlohy na odvrátenie hrozby redukcie výkonov neprijala
Dopravca navrhoval, aby komisia schválila odporúčacie stanovisko, v ktorom by boli prijaté zásady obnovy vozidlového parku. Ročne podnik podľa výpočtov na základe potrebného počtu vozidiel do premávky a ich životnosti potrebuje obnoviť zhruba 5 električiek, 10 trolejbusov a 50 autobusov. DPB zároveň navrhoval schváliť odporučenie Mestskému zastupiteľstvu zabezpečiť financovanie obnovy najmenej 100 autobusov v roku 2013 ako náhradu za dožívajúce vozidlá. Ani tomuto návrhu komisia nevyhovela.
V materiáli je uvedený aj návrh na zapožičanie 8 autobusov a 6 trolejbusov na riešenie súčasnej kritickej situácie. Zatiaľ čo pri autobusoch je predpoklad prenájmu za cenu 0,50 €/km, trolejbusy by sa mali prenajímať takmer štyrikrát drahšie – za 1,95 €/km. Predpokladané náklady na prenájom šiestich trolejbusov na 12 mesiacov sú vyše 560 tisíc €, čo je približne cena 1 nového kĺbového trolejbusu. 12-mesačný prenájom ôsmich autobusov má vyjsť na 216 tisíc €.
V prípade naplnenia hrozieb by rozsah MHD klesol na najnižšiu úroveň za posledných vyše 30 rokov. Najviac by sa redukcie dotkli rannej prepravnej špičky.
alvin
Ale mne to pripadá,ako čistý alibizmus z rodu,kto chce riešiť hľadá spôsoby,kto nechce hľadá dôvody.
Jednak tie dosluhujúce Ikarusy, no nedalo by sa poskladať povedzme napr, z 20,alebo 25,povedzme 10,čo ešte rok-dva,popr, podľa potreby aj viac by vydržali ? Kedysi sa to tak bežne robilo v v DZ bývaleho ČSAD.
Tu, V Bratislave,som ešte krátko,niečo vyše roka,ale v mojej rodnej Nitre, pred 5 rokmi riešili nedostatok busov, jednak prenájmom vozov z ČR,ktoré tam aj dojazdili, a neskôr nákupom ojetín jednak Van Hool 300AG, žiaľ jeden z nich zhorel presne na 5. výročie požiaru Solarisu #1222,presne pod domom,kde teraz bývam, v piatok 4.1. alebo Mercedesov 405GN,pár ich jazdilo aj tu svojho času. Ani som nespadol včera y duba,viem že ten prenájom C744 z ČR bolo v rámci sesterských podnikov,ale bola by možnosť zapožičať vozy z iných DP,povedzme KE,či BB ,alebo aj z ČR Praha-Brno- Ostrava a pod ? Alebo je to len bu-bu-bu,aby sa mohla zdvihnúť cena cestovného ? ? ? ?