Množia sa sťažnosti cestujúcich, k náprave nedochádza.
Po predĺžení linky 37 mimo Bratislavy za neštandardných podmienok a s rovnakými vozidlami, s akými premávala predtým, sa vyhrotili kapacitné problémy. "S ohľadom na to, že trasa linky 37 sa predĺžila až do Marianky, tento typ malých autobusov sa stáva absolútne nevyhovujúcim a bez ohľadu na to, či je ranná alebo poobedňajšia špička, je tento typ malých autobusov preplnený," napísala nám čitateľka Soňa Zalubelová. Kapacitné problémy znamenajú aj to, že mestom propagované používanie MHD namiesto áut naráža na svoje úskalia. Ak sa potenciálni noví cestujúci do autobusu MHD ani nezmestia, ťažko opustia svoje auto a výzvy mesta sa minú účinku.
Vozidlá SOR B 10.5, ktoré na linke 37 jazdia, majú podľa údajov zverejnených magistrátom nižšie náklady na vozidlový km než kapacitnejšie autobusy. Ak by dopravca nasadil kapacitnejšie vozidlá, obec Marianka by musela dopravu dotovať vyššou sumou. Rozdiel by pritom nebol malý. Keďže do Marianky nezachádza vždy to isté vozidlo, zvýšenie kapacity nákladnejšími autobusmi by sa muselo zrealizovať u všetkých zachádzajúcich vozidiel. Prevádzka by bola drahšia nielen na mimomestskom úseku, ale aj v úseku Most SNP - Záhorská Bystrica. Je to daň za nesystémové riešenie dopravy do Marianky, ktorá je riešená miesto jednej riadnej linky dotovanej samosprávnym krajom, dvoma linkami s rôznymi trasami aj tarifou.
"Už od mája toho roku (2012 - pozn. red.) mám viaceré upozornenia na preplnenosť 37 najmä v ranných resp. popudnajších hodinách. Mal som tri stretnutia so zástupcami dopravného podniku (DP) s prísľubom riešenia. Realita je však taká, že DP robil viackrát štatistiku vyťaženosti linky a vždy mu vyšla v medziach normy. Napriek tomu chcem a robím aj kroky aby sa zriadila nová linka, ktrorá by obslúžila aj Marianku plus by išla po Bratislavskej ulici ku Elektrovodu resp. učilištu a ďalej po trase Lamač - Tesco - Vojenská nemocnica. A 37 by chodila ako predtým," reagoval na sťažnosť p. Zalubelovej Jozef Krúpa, starosta Záhorskej Bystrice. V liste sa však neuvádza, kto by hradil náklady na navrhovanú novú linku.
Problém je aj u linky N33 počas nocí pred voľnými dňami. "Krátky autobus typu Tedom C12G nedokáže zvládnuť enormný nápor cestujúcich. Tento problém pretrváva vyše pol roka a doposiaľ nedošlo k zlepšeniu. Jednoduchým riešením, podľa môjho názoru, by bolo nasadenie kĺbového vozidla, ktorý by dokázal obslúžiť väčšiu skupinu cestujúcich s vyšším komfortom a pokryl by tým zvýšený dopyt," napísal čitateľ Oliver Rafaj v liste, ktorý adresoval DPB aj našej redakcii.
Dopravný podnik sme požiadali o stanovisko k obom problémom a informáciu, či dôjde k zlepšeniu situácie. Od novembra 2012 sme však napriek viacerým prísľubom reakciu nedostali.
VLK