Linky 37 a N33 sú preplnené, dopravca nereaguje

Množia sa sťažnosti cestujúcich, k náprave nedochádza.

Po predĺžení linky 37 mimo Bratislavy za neštandardných podmienok a s rovnakými vozidlami, s akými premávala predtým, sa vyhrotili kapacitné problémy. "S ohľadom na to, že trasa linky 37 sa predĺžila až do Marianky, tento typ malých autobusov sa stáva absolútne nevyhovujúcim a bez ohľadu na to, či je ranná alebo poobedňajšia špička, je tento typ malých autobusov preplnený," napísala nám čitateľka Soňa Zalubelová. Kapacitné problémy znamenajú aj to, že mestom propagované používanie MHD namiesto áut naráža na svoje úskalia. Ak sa potenciálni noví cestujúci do autobusu MHD ani nezmestia, ťažko opustia svoje auto a výzvy mesta sa minú účinku.

Vozidlá SOR B 10.5, ktoré na linke 37 jazdia, majú podľa údajov zverejnených magistrátom nižšie náklady na vozidlový km než kapacitnejšie autobusy. Ak by dopravca nasadil kapacitnejšie vozidlá, obec Marianka by musela dopravu dotovať vyššou sumou. Rozdiel by pritom nebol malý. Keďže do Marianky nezachádza vždy to isté vozidlo, zvýšenie kapacity nákladnejšími autobusmi by sa muselo zrealizovať u všetkých zachádzajúcich vozidiel. Prevádzka by bola drahšia nielen na mimomestskom úseku, ale aj v úseku Most SNP - Záhorská Bystrica. Je to daň za nesystémové riešenie dopravy do Marianky, ktorá je riešená miesto jednej riadnej linky dotovanej samosprávnym krajom, dvoma linkami s rôznymi trasami aj tarifou.

"Už od mája toho roku (2012 - pozn. red.) mám viaceré upozornenia na preplnenosť 37 najmä v ranných resp. popudnajších hodinách.  Mal som tri stretnutia so zástupcami dopravného podniku (DP) s prísľubom riešenia. Realita je však taká, že DP robil viackrát štatistiku vyťaženosti linky a vždy mu vyšla v medziach normy. Napriek tomu chcem a robím aj kroky aby sa zriadila nová linka, ktrorá by obslúžila aj Marianku plus by išla po Bratislavskej ulici ku Elektrovodu resp. učilištu a ďalej po trase Lamač - Tesco - Vojenská nemocnica. A 37 by chodila ako predtým," reagoval na sťažnosť p. Zalubelovej Jozef Krúpa, starosta Záhorskej Bystrice. V liste sa však neuvádza, kto by hradil náklady na navrhovanú novú linku.

Problém je aj u linky N33 počas nocí pred voľnými dňami. "Krátky autobus typu Tedom C12G nedokáže zvládnuť enormný nápor cestujúcich. Tento problém pretrváva vyše pol roka a doposiaľ nedošlo k zlepšeniu. Jednoduchým riešením, podľa môjho názoru, by bolo nasadenie kĺbového vozidla, ktorý by dokázal obslúžiť väčšiu skupinu cestujúcich s vyšším komfortom a pokryl by tým zvýšený dopyt," napísal čitateľ Oliver Rafaj v liste, ktorý adresoval DPB aj našej redakcii.

Dopravný podnik sme požiadali o stanovisko k obom problémom a informáciu, či dôjde k zlepšeniu situácie. Od novembra 2012 sme však napriek viacerým prísľubom reakciu nedostali.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Fero2 #75:
Ja som si prispevok precital poriadne a pochopil som: ty si z Marianky, byvas tesne za hranicou mesta a preto si zasluzis dopravu zadarmo. Logicke!
Reakcia na: 810zssk #74:
Nechápeš, že 15 eur na mesiac za 700m cesty sa fakt oplatí ... sa potom nečuduj, že ľudia nevyužívajú MHD. To je tá tvoja skvelá tarifa 100+101+215.
A rieši sa tu problém preťaženosti liniek 37 zo ZB - keď Mariančania budú chodiť do ZB na MHD tak podľa tvojej inteligentnej odpovede sa čo vyrieši??? Nič. Stále budú plné.
A Marianka ako obec by prispievala viac na MHD. Ale ty si ani poriadne neprečítaš príspevok .. používaš vôbec linku 37? Ak nie, tak radšej buď ticho.
Reakcia na: Fero2 #73:
Samozrejme, ze by sa vyriesilo! Ak ludia maju problem si zaplatit cestovne tak holt, nech hodia peso a busy sa zrusia. Jasne ze by sa Vam viac pacilo mat MHD zadarmo ako SL kde musite platit.

Ale pozri, od marca budete mat moznost zakupit si elektricenku na zony 100+101+215...
Najlepšie by podľa mňa bolo zrušiť SAD do Marianky a dedina by mala platiť len MHD (museli by zvýšiť ale intervaly). Štikať si lístok na jednu zástavku, cca 700 metrov je nezmysel (zastávka nad Bednárovým). Lebo platiť mesačne 15 eur za BID, kde sa nič v podstate nedá využiť, keďže spoje do Marianky takmer nechodia a o vlaku už vôbec nehovorím ... Ak zavedú revizórov na trase ZB a Marianka, tak ľudia opäť začnú chodiť pešo do ZB a odtiaľ použijú MHD. Čiže by sa nič nevyriešilo, len by sa zbytočne veci komplikovali.
Reakcia na: NOKS #70:
Co tak uplne bezna situacia, kedy turista pride na letisko/stanicu a ide taxikom do hotela, pricom dalsie dni uz chce vyuzivat verejnu dopravu? Pripadne uplne staci ze si kupi na stanici listok na jednu cestu niekde do hotela s tym ze rata ze na dalsie jazdy si listok kupi ked to bude aktualne.
Reakcia na: VLK #69:
Všeobecne, ak to PP neupravuje inak v prospech cestujúceho problematiku jasne upravuje § 12 ods. 2 zákona o cestnej doprave.
(2) Vodič, iný člen osádky autobusu a revízor sú oprávnení
a) vylúčiť z prepravy cestujúceho, ktorý napriek upozorneniu neuposlúchne pokyn alebo príkaz podľa odseku 1, poruší povinnosť podľa prepravného poriadku, neoprávnene sa zdržiava v autobuse, svojím správaním ohrozuje bezpečnosť prepravy, narúša pokojnú a pohodlnú jazdu autobusu, znečistí autobus alebo obťažuje cestujúcich, ako aj osobu nespôsobilú na prepravu podľa prepravného poriadku,
b) uložiť cestujúcemu, ktorý sa nepreukáže platným cestovným lístkom, povinnosť zaplatiť cestovné a sankčnú úhradu, alebo preukázať svoju totožnosť a poskytnúť údaje potrebné na vymáhanie cestovného a sankčnej úhrady podľa § 14 ods. 2,
c) vylúčiť z prepravy cestovnú batožinu, príručnú batožinu cestujúceho alebo jeho živé spoločenské zviera, ak sú prekážkou bezpečnej prepravy alebo pokojnej a pohodlnej prepravy, najmä ak obťažujú cestujúcich alebo ak to neumožňujú prepravné podmienky, najmä obsaditeľnosť autobusu.
Reakcia na: Valec #66:
sorry ale toto mi už príde troška prehnané...ten turista keď sa zjaví v Bratislave tak začína svoj presun z miest ako letisko,asmn,hlst a pokial viem tak všetky tieto miesta sú vybavené automatmi na ktorých je popis v troch jazykoch..zas netvárme sa že všetkých turistov sem vyložili na fatrunach alebo pri pentagone a že chudáčikovia si nemajú ako zadovážiť lístok .......
Reakcia na: Zvero #67:
neviem odkiaľ to "určite" vieš, ale NEVIEŠ... ako napísal 810, podľa platného prepravného poriadku ťa aj vodič, ako oprávnená osoba dopravcu môže vylúčiť z prepravy... či si myslíš že na SADke tiež len tak zamávaš vodičovi ahoj a ideš ďalej ❓ Podotýkam, že v týchto bodoch sa prepravný poriadok málokedy odlišuje...
Reakcia na: Zvero #67:
V prepravnom poriadku sa nic take nepise.

Podla prislusnych dokumentov moze kontrolu CL vykonavat opravnena osoba dopravcu. Tou je aj vodic.
Reakcia na: VLK #61:
Viem urcite, ze vodic nema pravo vylucit cestujuceho z prepravy iba preto, ze nema platny cestovny listok. Na ten ucel je povinny zavolat dispecing, ktory zavola revizorov. Toto je napisane v prepravnom poriadku. A kedze - a to je moj osobny nazor - nema pravo vylucit cestujuceho kvoli neplatnemu listku, tym padom ho nema pravo ani kontrolovat. Keby to pravo mal, musel by byt na to riadne zaskoleny.
Reakcia na: Solider #63:
Neviem, nepočítal som to. Ale naposledy sme tak museli v Berlíne cestovať na čierno električkou (ak sme si teda nechceli priplatiť 2,10€ za lístok kúpený v automate v električke) 7 minút, aby sme si mohli v automate na žel. stanici kúpiť celodenný lístok. A to bola od nášho hotela najbližšia možnosť zakúpiť si celodenný lístok.
Reakcia na: 810zssk #64:
Tu, ešte keď nefungoval SMS lístok, skončila mi električenka a zabudol som si kúpiť lístok. Vystúpil som na druhej zastávke a kúpil som si ho.
Reakcia na: Solider #63:
A tebe sa kolko krat stalo ze si bol niekde kde vodic nevedel predat CL?
Reakcia na: Valec #56:
A tebe sa to koľkokrát stalo?
Reakcia na: Zvero #51:
nie, pretože súčasný systém je jednoduchší a nevie veci, ktoré sa požadujú.... či EMtest, alebo Herman (nie BUSE, pretože to nevie robiť s čipovými kartami, štatistikou a pod.), alebo RG, podľa špecifikácií sa bude systém meniť... dvakrát vyhral EMtest, dvakrát asi nevyšlo na "toho správneho", tak uvidíme
Reakcia na: Zvero #28:
to mi vysvetli s tým, že vodič nemá kompetencie...
Naozaj obrovsky problem vypravit klbove vozidlo na nocak pred volnym dnom. ? ?
Vystupil som na Marianka, Nad Bednarovym, kontrolu zacali ako som vystupoval, jeden z revizorov telefonoval tak asi preto az tak neskoro, neviem kolkych chytili.
Reakcia na: Saturn #57:
Wohoho, tak to ma tesi ze na to nekaslu. Kolko chytili? 🙂
Tusim to zobrali v dpb vazne, po dlhom case kontrola cestovnych listkov v 37 smer Marianka, nastupili na konecnej v Zahorskej cca 17:45
Reakcia na: Solider #55:
Zabezpečíš si lístok pred cestou v MHD, či ešte pred cestou do príslušného mesta? Tebe sa ešte asi nestalo, že najbližší automat bol vzdialený 6 zastávok, však?
Reakcia na: Valec #50:
SMS lístok platí pre našincov. Ja ak cestujem do Viedne alebo Prahy, tak si ešte pred cestou zabezpečím lístok a nebudem sa potom tváriť pri potenciálnej kontrole ako prihlúply nímand, ktorý si myslel, že to chodí zadarmo.

Potom by to chcelo analýzu, koľko takých stratených turistov, ktorí na poslednú chvíľu nastupujú do MHD, a koľko našich ľudí s firemnými mobilmi náhodne využíva MHD, aby sa oplatilo vodičov zásobovať peniazmi a novými druhmi cestovných lístkov.
Reakcia na: Zvero #52:
A uz som sa k tomu aj dopatral, ich aplikacia funguje tak, ze platbu za listok ti odcitaju z bankoveho uctu. Je nutne mat samozrejme platobnu kartu Visa / Mastercard / AmEx / Diners Club, pripadne sa to da zaplatit cez paypal ucet. Myslim ze tou platobnou kartou Visa sa mysli aj Visa Electron. Kazdopadne siroka ponuka.

Musim (opat raz s klobukom dole) uznat, ze vo Viedni funguju tieto veci podstatne inak a ovela lepsie a na vyssej urovni.
37 byvala na prasknutie este pred tym, nez ju predlzili do Marianky, takze to je dlhodobo ignorovany problem a ta Marianka s tym podla mna az tolko nespravila.
K linkam na praskunutie by som urcite este pridal "studentske" 31+39, tie linky su pocas semestra na prasknutie spicka-nespicka a aj ked som uz videl nejaku ziadost o posilnenie, tiez sa nic nedeje.
Reakcia na: Valec #50:
No co sa tyka tej viedne, informacie o tom, ze iny ucastnik ako vlastnik pausalu si sms listok vo viedni nekupi, by som skor hladal tu: www.paybox.at, najskor v sekcii "Fragen&Antworten",

ale zase! zistil som a preverim si to aj najblizsie (ak na to nezabudnem 😉 ) ze ci sa da cez iphone po stiahnuti tej ich Quando aplikacie kupit listok skrz AppleID ucet. Teoreticky by to mozne mohlo byt! 🙂
Reakcia na: Valec #47:
Tri druhy listkov? A nechces aby predaval este aj cigarety? 😃 Jeden listok, 60 minutovy a dovidenia. Uplne postacuje. Cestujuci nema co vymyslat pri kupe listka u vodica, to je fakt iba preto, aby mal cestujuci moznost legalizovat svoju jazdu, ked nefunguje/nie je na zastavke automat.

Solider: Prave preto som spomenul tych zahranicnych turistov. Oni pokial nemaju pausal bud v TM alebo Orange-i tak su mimo hry. O2 mam taky pocit ze tieto sluzby dokonca ani neponuka, ci uz hej?

Ad 801/901: viem na co narazas, tak isto sa to bude musiet riesit aj u tej 37, ale uz tam treba opat vytvorit nejake rezervy. Bolo by potom vhodne aby vsetky tieto superlinky so supervozmi mala pod patronatom jedna dopravna prevadzka, aby sa rezervy netvorili zbytocne tri krat.

Mimochodom nase sucasne BUSE nie je nijako kompatibilne s EMTestom?
Reakcia na: Solider #48:
Však si skús so svojim mobilom kúpiť SMS lístok vo Viedni alebo v Prahe. Na druhej strane, množstvo ľudí má len firemný mobil a z neho si SMS lístky kupovať ani nemôže.

Dávam ti k tomu aj podklady:
http://www.wienerlinien.at/eportal/ep/programView.do/pageTypeId/9083/programId/25956/channelId/-31756
http://www.smsjizdenka.cz/MATicketsDPP/sms/index.do
Reakcia na: Valec #47:
Ja by som povedal ze ten 60 minutovy aj o 50 percent viac, pricom zlavneny by nepredaval. Kazdopadne, suhlasim ze nejaky doplnkovy predaj treba.
Reakcia na: Valec #47:
V dnešnej dobe mobilov mi príde úplne bezpredmetné, aby vodič zbytočne manipuloval s peniazmi a cestovnými lístkami, veď už keď existujú tie SMS lístky...
Reakcia na: Zvero #43:
Kľudne by mohla byť v každom buse pokladňa (však dnes už môže byť pokladňa veľkosti väčšieho mobilu) aby bolo možné predávať čokoľvek. Samozrejme pre zjednodušenie, vodič by predával v meste tri druhy lístkov - 60-minútový (celý/zľavený) a 24 hodinový, pričom ten 60-minútový by stal povedzme o 20% demotivačných viac. V regióne by mohol predávať kompletnú ponuku. V električkách by vzhľadom na dlhšiu životnosť oplatil aj automat.
Reakcia na: Zvero #39:
A ako to riešia výpravcovia pri vypravovaní na linky 801 a 901? ?
Reakcia na: 810zssk #11:
Nech potom keď dožijú 9,5 a 10,5m SORky tak nech sa kúpi 10m autobus ako náhrada za tieto linky ale v takom počte nech to jazdí iba tam kde to treba a kde je to vhodné aj, nie že kde si lakomci z DPB navrhnú a odôvodnia to, že :"Veď to je to isté ako Karosa B732." Lebo na normu 6 ľudí na meter štvorcový, to je kapacitne ako Karosa B732, ale im je to jedno, lebo tým nemusia cestovať. MIDI by mali byť (podľa mňa) na linkách : 23, 29, 41, 43, 51, 52, 54, 57, 58, 66, 67, 77, 79, 90, čo je spolu 29 vozidiel + rezerva 7ks.
Reakcia na: Mike #40:
Z "CI" ale nie je ziaden vystup a prinos. Konci to u vodica a je to nesystemove a nikam neveduce opatrenie. To "ABY", to je uz ina kava. Len aby....
Reakcia na: 810zssk #41:
Ked uz sme pri tom - a za to ma viaceri budu chciet zozrat - ja som za to, aby bola moznost kupit u kazdeho vodica zakladny listok. Pre pripad, ze proste nefunguje automat a chudak turista si chce kupit listok, ale proste nema tu moznost. Mam na mysli hlavne zahranicnych turistov. Nerobi nam to dobre meno. Ale to uz nacinam inu kapitolu.
Reakcia na: Mike #40:
Preco by revizori boli nie prilis vhodna moznost?
Reakcia na: Zvero #39:
Ak chce DPB jazdit regiolinky tak sa musi prisposobit. Inak podobne to funguje v Brne a zvladaju to tam.
Reakcia na: Zvero #36:
Ak má vodič odkontrolovať, ABY si každý nastupujúci označil lístok, potom musí byť nástup iba prednými dvermi.
Ak má vodič odkontrolovať, ČI si každý nastupujúci označil lístok, to môže byť nástup všetkými dvermi (ako je defakto dnes) a v späťáku vidí, že z 15tich, čo mu nastúpili si ten ístok cvakli 3ja.

Ináč aj keď nie príliš vhodná, ale tiež možnosť, je, poslať tam revízorov...
Reakcia na: 810zssk #34:
Vynikajuco, takze to znamena ze na L37 budu moct premavat iba presne urcene spoje, vybavene pokladnou a vyskolenym vodicom. Zaujimave potom bude sledovat ako sa bude riesit, ked:

1. vozidlo bude na dany den odstavene
2. vyskoleny vodic z akychkolvek dovodov nenastupi do prace

Joj, nezavidim vypravcom, veruze im nezavidim....
Reakcia na: 810zssk #30:
No, co sa tyka kompetencii kontrolovat listky, neviem neviem, v prepravnom podniku sa myslim pise ze kontrolovat tarifne vybavenie cestujucich je opravneny revizor, ktory je tiez opravnena osoba dopravcu.

Co sa tyka nastupu prednych dveri, tak ako som napisal, nestaci iba nieco vydat do papierov a nikoho o nicom neinformovat....myslim ze este stale dost vela vodicov nema ani tucha ze by sa to malo mimo BA takto robit, ale - ako si velmi spravne poznamenal, kontrola od 1.3. uz mozna nebude.
Reakcia na: Valec #33:
Alebo povedať, že nie sú tržby z čoho vyplýva, že nikto tým necestuje, a teda možno linku zrušiť.
Reakcia na: Mike #31:
Ale no.... 🙂 uz to vidim, ako kazdy vodic za zastavkou "zahorska bystrica" otvori kabinu a bude vyzadovat dosledne, aby si kazdy jeden cestujuci do Marianky oznacil listok :))))
Reakcia na: Valec #29:
Ale na to predsa musi prist prikaz zhora, aby sa nieco take zacalo dodrziavat, pripadne to nasledne aj realne v terene kontrolovat a nie ze jeden vodic to tam bude dodrziavat a bude za debila, zvysok sa bude riadit (nielen) beusackym (ale aj nasim pomaly narodnym) heslom "j*bem na to" a kompetentni sa budu tvarit ze "my nic my muzikanti"....
Kazdopadne, kontrola CL bude od 1.3. aj tak nemozna, kedze vodic nebude vybaveny zariadenim na kontrolu PCL.

Btw, podla materialov BID by DPB mal od decembra predavat jednorazove listky na linkach 37 a 630 aj u vodica 😛
Reakcia na: 810zssk #32:
Vidíš, toto ma nikdy nenapadlo. Mohli postaviť zmluvu tak, že tržby by sa odvíjali od označenia lístkov, keď 1 označenie = x € (za x treba dosadiť priemernú cenu papierového lístka). Len aby potom starosta nešiel do voza označovať prázdne papieriky. ?
Ono by sa to dalo este otocit: Evidujeme 0 oznacenych listkov na vacsine spojov z Marianky, preto bude obec platit 100 percent nakladov ?
Reakcia na: Valec #29:
Tých ľudí si vodiči odsledujú na každej zastávke aj keď bude nástup všetkými 3 dvermi.. a rovnako ľahko v späťáku vidia koľko ľudí si (ne)cvakne lístok.
Reakcia na: Zvero #28:
Pointa toho co som napisal bola, ze ked sa zavedie IDS BK a primestske spoje budu v cene elektricenky, niektori cestujuci zo Zahorskej mozu zmenit svoje navyky a namiesto linky 37 vyuzivat linky 215, 219, 249 a 269. Uvidime.

Pokial ide o listky, pravidla su dane jasne: v regionalnych zonach je nastup len prednymi dverami s kontrolou listkov vodicom (ten kompetencie ma - je opravnena osoba dopravcu). Staci sa ale previest 630kou a zistime, ze vodici to maju uplne na salame a je im srdecne jedno ze im do vozidla nastupilo 15 ludi vsetkymi dverami, pricom nebol oznaceny jediny listok, hoci cestujuci nemaju odkial prestupovat.
Reakcia na: Zvero #25:
Zas povedzme si pravdu, ak by vodiči dodržiavali ustanovenie o nástupe len prednými dverami (teraz čakám kedy mi Mike napíše že o tom nevedia), tak by bol prieskum na každom jednom spoji z Marianky.
Reakcia na: 810zssk #26:
Nerozumiem....to mas na mysli tych cestujucich, ktori idu z Marianky? Ze ked vystupia na Lafranconi a prestupia na L5, cim padom logicky nemusia pouzit spoj SL, ze to maju lacnejsie? V akom case sa to deje najcastejsie?

Ale je to v podstate jedno. Ked ich to bavi robit si okruznu jazdu, tak s tou skupinou asi nikto nepohne. Pretoze takisto mozu vystupit na patronke, pohodlne prestupit na ....nechce sa mi to riesit. Vsak to pozname.

Ja za vaznejsi problem povazujem to, ze cestujuci si proste tie listky neoznacuju ani z Marianky, ani do Marianky, vodic nema kompetencie na to, aby listky a ich platnost kontroloval a na to, aby niekoho vylucil z prepravy na zaklade neplatneho / chybajuceho listka, to uz vobec nie. Revizori aj ked budu nasadeni, tak to bude iba cisto namatkova kontrola (mozu tam vobec v tom uzemi kontrolovat nasi revizori?), no proste cista, kristalova, hviezdometna debilita.

Nechapem, ako je vobec mozne, ze toto niekto odsuhlasil a ci pri tom, ako to niekto planoval (na kolene), rozmyslal komplexne. Velmi pochybujem.
Dakujem portalu imhd.sk za zverejnenie mojej staznosti. Podnet DPB som poslal dna 10. novembra 2012 a na odpoved cakam dodnes. Pravidelne vyuzivam nocnu MHD, konkretne linku N33 ale v poslednej dobe radsej vyuzivam N34. Problemom pri linke N33 je, ze pocas volnych dni je kapacitne pretazena - ludia sa na seba tlacia, doslova ako dobytok (teda aspon ti, co maju to stastie a vobec sa do toho autobusu napchaju). Argument dodatocnej obsluhy Dlhych Dielov pomocou linky N34 je scestny, pretoze vacsina cestujucich N33 vystupuje na zastavkach Tomankova az Kuklovska. A samotna kulturnost cestovania je pocas tychto dni znizena aj podgurazenou a agresivnou mladezou, ktora castokrat konzumuje alkoholicke napoje priamo vo vozidle. Koniec koncov, kazdy sa moze presvedcit o opodstatnenosti tohto prispevku uz tento vikend. Vsetci (a najma vedenie DPB) ste srdecne pozvani.
Reakcia na: Zvero #25:
Ono este bude zaujimave ci IDS BK nejak prispeje k presunu casti cestujucich do Lajnsov. Lebo niektori sa v tomto spravaju strasne hotentotski. Maju k dispozicii lacnu BIDku (1,66 EUR mesacne) a oni chodia 37 na Lafranconi aby odtial isli 5kou do Race. Co tam po tom, ze SL im ide na Racko kde mozu prestupit bez zbytocnej zachadzky.
Do Zahorskej a Marianky by mali chodit 18m autobusy. Problem totizto nenastava iba vtedy, ked 37 ide do Marianky. Na tej trase povodnej 37 celkovo cestujucich pribudlo. Nehovoriac o tom, ze kedysi sa na tu linku vypravovali v urcitych rocnych obdobiach automaticky klbaky. Situacia je kriticka najma od 13-tej poobede. A myslim si ze nasadenie 12m autobusov ku kulturnosti dopravy urcite neprispeje.

Slo by aj posilnit interval. Lenze v tom momente sa rozbije preklad s L30, ktoru posilnovat netreba.

Mna ako cestujuceho nema co zaujimat ze by Marianka mala platit viacej, to nech si vyriesi DPB a BSK medzi sebou.

Solaris ma problem sa vytocit v Zahorskej, myslim ze je to ta zakruta za konecnou v smere do Marianky. Toto sa uz skusalo.

Prieskumy vytazenosti - mam na to svoj nazor. Kolko krat by stacilo iba sa spytat vodicov, oni predsa nejlepsie vedia kolko ludi sa kedy a v akom case vozi....o tomto probleme davno vsetci vodici vedeli.
Reakcia na: Valec #22:
aby to bolo spravodlivé, nech obec Marianka zakúpi jeden (mikro)bus a prevádzkuje ho na trase Marianka - Záhorská Bystrica a späť. Potom uvidia, o koľko sú reálne náklady vyššie ako 500 eur mesačne, či koľko to platia...
no co dodat , magistrat a vsetci ostatni tu presviecaju ze aka je MHD uzastna , no ale vidime realitu , nehnevajte sa je jasne ze co si clovek vyberie radsej auto ako mhd. Urcite by bolo lepsie co sa tyka setrenia vyuzit mhd ,no ale to by museli tam ty v DP aj nieco robit a nie len robit same prieskumi a podobne srandy
Takže aby to bolo spravodlivé, Marianka by si mala platiť:
a) náklady na ubehnuté kilometre od poslednej zastávky ktorá je pre mesto potrebná (tzn. od konečnej Záhorská Bystrica),
b) rozdiel medzi nákladmi vozidla SOR BN 10,5 a prípadného kapacitnejšieho vozidla, ktoré je vzhľadom na zachádzanie spojov do Marianky potrebné pre úsek ZB - centrum a to za každé jedno takto vypravené vozidlo.

Ak by to bolo takto, tak neviem či by na to ročný rozpočet obce vôbec stačil. Ale však keď tieto náklady DPB šikovne podstrčí na preplatenie Magistrátu, tak sa im to objednáva.
Reakcia na: Solider #20:
Samozrejme tá relevantná požiadavka sa týkala posilnenia kapacity na L37, nie linky do Marianky, čo je nie záležitosť magistrátu.
Ako je možné, že DP si robí čo chce a nerešpektuje požiadavky objednávateľa? Zástupca mesta, v tomto prípade starosta mestskej časti, po svojej relevantnej požiadavke ostal 'vyfakovaný'. To kde sme?!
Reakcia na: Tedomík #16:
Ta nedela vecer je zla u viacerych liniek. Kedze mame iba jeden CP vikend,sviatok ,ktory nezohladnuje ranny dopyt na sobotne nakupy a nedelny poobedny zvyseny dopyt. Staci si pozriet stare CP pred rokom 89 ako by mal vyzerat vikendovy CP.
Reakcia na: Tedomík #16:
Ak predlzit na Most SNP tak potom ako okruznu linku.. idealna by vsak bola okruzna linka cez Nam. SNP.
Reakcia na: 810zssk #15:
Ale vsak BID ci IDS BK takze by mali prestupovat co najviac, nech vyuziju nieco, co tu malo byt 13 rokov ?
Posilnenie by bolo treba aj cez víkend na 32 (len ten interval 30 min. je ? ) A len z Hlavnej stanice sú večerné spoje (jlavne v nedeľu) preplnené vozidlá potom meškajú do konečnej aj takmer 10 minút. Z Molecovej jazdieva 33 vždy 12, 22, 42, 52, čiže 02 a 32 ich nahradzuje 32, ktorá je je už len do príchodu na Molecovú preplnená tak, že by sa do nej vošli akurát tak 2 baletky a pri tom na Molecke nastupuje aj cez víkend toľko ľudí, že by sa uživil prázdny kĺbak. Takže ľudia čakajú potom na 33 (čiže 20 min.) Občas sa vypravujú kĺbové Sorky aj tie síce niekedy nestačia, ale aspoň to, ale Solarisy 0 bodov. A potom sa niekedy ale fakt len občas všetci nezmestia ani do ďalšej 33 ktorá je tiež preplnená. To isté X13, ktorá blbo končí na Šafku a mala by byť určite predĺžená na Most SNP s takým cca 12-15 min. intervalom s tým, že 1 vozidlo by jazdilo každú hodinu a nie ako teraz 40 min. Veď to sú tam také meškania, že z Ohavnej už niekedy mešká ?
Reakcia na: MatejBA #13:
No to by sa ti podakovali v Marianke... ta ma ako najblizsi prestupny uzol Patronku, preto by s nou mala byt spojena...

Btw, v Zahorskej treba riesit aj problematiku Strmeho vrsku. A keby som tam byval tak ma stve absencia spojenia na ZST DNV, ale to uz by bola naozaj zbytocna linka ?
Reakcia na: david1 #12:
No ved to sa navrhuje aj v clanku...
Reakcia na: 810zssk #11:
Ma napadla sotosovina (dna) co tak urobit linku Marianka - Z. Bystrica - Hodoninska - L. Cesta - J. Alexyho - Saratovska - Zatevna? Cesta by mohla odhadom trvat 25 minut co by Marianke stacilo na hodinovy interval (pripadne rano a poobede 30 minut) a mali by pekny prestup na linky z lamaca (30, 37, 63, 92, 130 a N37) a v dubravke na elektricky/busy (4, 5, 20, 22, 34, 83) + eventuelne by sa mohla skratit 23 po Zatevnu a robit prejazdy na linku "137" do Marianky 🙂 (alebo spojit 23 a "137")
Reakcia na: 810zssk #8:
to som netušil ,že sa až tak zaplni pod Mostom SNP. ja ju vidavam skor poloprazdnu ist cez Racianske myto smer D.diely. Tak kludne nech tam daju klbak resp. cez vikendy je tych adeptov aj viac.
Reakcia na: ophis #10:
10,5 mozno nie, ale urcite ma zmysel kategoria MIDI, idealne bud Alpino, alebo Urbino 10.

Pokial ide o Marianku, tam to treba riesit tak ze kilometre co si tam objednavaju BSK a Marianka sa skonsoliduju a oba subjekty si spolocne objednaju jednu linku Patronka - Marianka (skratenie po Patronku umozni vyssi pocet spojov) v intervale 30 minut v spicke a 60 minut v sedle. Ak som pocital spravne, este by zostali kilometre aj na ich vysnivanu linku Marianka - Stupava v pracovne dni.

Ideal by bol aby na linke do Marianky behala nejaka CN 8,5 a do Stupavy minibus...
Inak tu vidno krásne "prínos" toho, že máme 10,5m autobusy, navyše LE, kde je menej miesta na státie ako v 10,5 Citelise. A kecy, že úspora 10,5m oproti 12m je až taká veľká sú ozaj husté, keď ešte koncom roka 2010 mi to vysvetľoval jeden chalan z ČR, že takéto trieštenie vozového parku na kategórie mini, 9.5, 10.5, 12, 15 a 18 si môže dovoliť DP v oveľa väčšom meste. V BA nám stačia kategórie mini, 9.5 (tam kde je aj 12m veľa, príp. kde je ťažšia manévrovateľnosť), 12, 15 a 18, no paradoxne DPB na kategóriu 15m kašle, čo je škoda a zrovna 15m by sa zišiel na L37 v špičke. Takže 10,5 už nikdy viac v našom meste.
Nech sa zruší do kelu zachádzka L37 do Marianky a nech dostane jeden dopravca licenciu na linku do Marianky v takte s normálnymi autobusmi!!! ? Je to taký problém? Na Slovensku zjavne áno.
Reakcia na: Andreas.Papak #2:
Su aj ine, ale:
1. Na inych linkach mesto nedotuje primestsku linku (co pri 37 defacto robi)
2. Na inych linkach nie je moznost posilnenia (co pri N33 je, lebo v noci je klbakov dost)
Reakcia na: Mike #6:
Tak čo sa týka N33 mám riešenie á la DPB: N33 nebude zastavovať pri Novom moste a je po probléme. ?
Reakcia na: 810zssk #4:
Konkretne novy most SNP.. tam sa narve balik.. od malej scény to ide vpohode.
aj N31 chodi teda riadne plna, ono je smutne, ze v noci ked moze ist aj klb na N33 tak ho tam nikto neda.
Reakcia na: david1 #3:
N33 nie je plna kvoli Dlhacom, ake kvoli trase v centre. Teda argument s N34 je neplatny.
Zahorska Bystrica si to ,ale naozaj odniesla najviac.
U nocaku by som tvrdil ,ze uvedene odchody su plne skoro u vsetkych liniek. Ja chodim N55 a ta byva narvata tiez dost.
Do Karlovky chodi predsa aj N34. Uvedeny stazovatel ma asi problem ,ze si nevie sadnut....
Ako keby boli linky 37, N33 jediné, ktoré chodia preplnené ?
Vsak co na tom, ze N33 spaja Hlavnu Stanicu - Racianske Myto - Trnavske Myto - ASMN - Safarikovo namestie - Novy most a Karlovku, Pan predseda povedali, ze kratky autobus staci, tak staci! A ludia nech sa pekne potlacia ?