Ale hovorí. Dosť pozerám aj dokumenty. Ľudské telo je prekvapivo odolné, ale zároveň aj krehké, podľa toho, o čo ide. Šanca, že sa človek nabodne na taký stĺp v meste, kde je ešte 30tka blízka nule. To už by musela byť neviem aká zhoda okolností a určite nie bežná.
Skús napríklad bodnúť do kuraťa príborovým nožom, keď má ešte kožu na seba a má okrúhlu špicu ten nôž, že aké "ľahké" to je ho prebodnúť.
Súhlasím s tým, že s architektami je dosť problém pracovať. Na druhú stranu, bez nich by sme bývali v šedých kockách a tak by vyzeral aj okolitý svet.
Tu len žiaľ koľkokrát hľadajú problém, kde nie je a ide sa do extrémnych situácií a navrhujú sa extrémne opatrenia, ktoré by boli ako nepraktické, tak aj extrémne drahé.
Ale je to zaujímavý vývoj. Pred zvolením Vallo drístal niečo o potrebe žulových obrubníkov na úrovni, na Vajanského boli už dobré aj betónové protitankové zátarasy, inde sa prešlo k inštalácii plastových vallovín.
Na Cintorínskej už zrazu stačí miesto obrubníkov biela čiara na asfalte. A žltá farba miesto chodníka.
Najväčším kritikom Matúša Valla 2025 by bol určite Matúš Vallo 2017, ak by bolo možné cestovať v čase.
Možno sa ešte dočkáme aj dopravných zariadení z recyklovaného papiera.
vidim ze aj ked si kdesi tusim spominal ze sa zivis nejakym navrhovanim stavebnych veci, tak dynamika a vypocet sil Ti vela nevravi....
Andy27 #3683
moja skusenost s architektami (viacerymi) je taka, ze sice navrhnu veci pekne, ale obvykle dost neprakticke, ci uz z hladiska pouzivania ale aj z hladiska technickej realizacie.... preto sa im v praktickom zivote ak nieco potrebujem realizovat snazim vyhnut.....
Hovoril si o prepichnutí človeka. Vieš sa predstaviť tú energiu, ktorú by si musel vyvinúť, aby tan stĺpik s priemerom 6-8cm, či koľko má a ešte k tomu plochú hranu prepichol človeka?
Samozrejme, môžeme sa vrátiť pruhovaným červeno-bielym kombináciám. A poďme vyzerať ako v cirkuse zase.
Cestu máš ohraničenú buď vodiacim prúžkom (tá 25cm čiara 25cm od obrubníka, ktorá vďaka novému "hyperúžasnému" TP117 tam byť nemusí a v obci stačí ohraničenie trávou, či obrubníkom). V realite, ak už dostaneš šmyk, či niečo podobné, to že tam bude lampa natretá oranžovou neónovou cestárskou farbou ti nezaručí, že ju netrafíš. Ono aj obrubníky sú vlastne nebezpečné, vieš si o ne zlomiť väz. Tak isto zábradlia, o ne si vieš tiež zlomiť väz, vedia ti tam odtrhnúť končatiny, pretlačiť ťa ako cez pasirák, biskupské oblúky sú tiež nebezpečné, zlomený väz, vieš o ne zakopnúť... Každý jeden pevný podobný prvok je nebezpečný.
Takže sa nevyhovárajme na to, aké to je nebezpečné, alebo nevytvárajme situácie, čo keby Jožko išiel 250km/h po Cintorínskej a zrazil tam cyklistu, ktorý vyletí do 250m výšky a potom bruchom padne na stĺpik, čo ho prebodne a podobe.
Chybajúca dlažobná kocka, zle umiestnený kanál so štrbinami paralelne k smeru jazdy, pes na dlhom vodítku, stret s autom... v zásade hocičo, čo zablokuje predné koleso spôsobí, že hodíš tigra. Ono ani nemusíš vyletieť vysoko, stačí ak máš vrch stlpika v oblasti brucha a zotrvačná sila ťa cez to prehne. Kľudne sa to môže stať aj chodcovi, ak doňho vrazí auto alebo kuriér z Pakistanu na elektrickom bicykli.
Preto sa okolo ciest umiestňovali zábralia alebo široké stlpiky, navyše označené výrazne farebne. V BA máme po novom okolo ciest stĺpy osvetlenia tmavo šedej farby a nízke stĺpiky úzke. Vyzerá to lepšie, ale je to nebezpečné. To je tak, keď architekt vymení estetiku za funkčnosť a bezpečnosť.
To by som si rád pozrel modelovú situáciu, kde sa tam niečo stane cyklistovi, kolobežkárovi alebo chodcovi, že tak vyletí do vzduchu a dopadne na ten stĺpik, že ho prepichne. To chcem fakt vidieť.
Predpokladám, že motorkár, tak ako je u nich úplne bežne zvykom, išiel 49 km/h, púšťal chodcov, verejnú dopravu, predvídal a prispôsobil jazdu svojim schopnostiam a stavu vozovky.
Oveľa horšie je, že ak sa niečo stane cyklistovi, kolobežkárovi alebo chodcovi a ten vyletí do vzduchu, tak je pomerne slušná šanca, že ak dopadne telom na ten kôl, tak ho prepichne a zabije. Už taká nehoda na karloveskej radiále pri lidli bola, tam si to odskákal motorkár.
Bro, tie obrubníky sú na úrovni vozovky. A ak vodičovi na tejto križovatke s týmito vlečnými krivkami, ktorý sú po celom meste stovky, nevyjde manéver, tak radšej nech vráti vodičák.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike