Skleník je estetický antiskvost, ale v exponovaných časoch slúži ako účelné útočisko pred poveternostnými podmienkami pre početné množstvo ľudí. Ti zostanú po novom vonku?
Neviem, či je reálne že by sa obnovil nápis v tom znení, ale vôbec by mi to nevadilo. Nakoľko sa prístavba odstrániť nemá, tak to ostane iba vo forme návrhu, podobne ako rôzne iné návrhy v tomto fóre.
Skleník je v podstate zbytočný. Veľká časť ôvodnej budovy sa nepoužíva, v skleníku je otvorených pár pokladní, ktoré by kľudne mohli byť v starej budove. Záložňa a stánky v skleníku takisto nie sú potrebné. Takže Skleník môže zmiznúť, čím sa pred stanicou získa priestor na lepšiu organizáciu (verejnej) dopravy.
IAD a taxi od Pražskej je dobrý nápad. Potrebovalo by to parkovisko pod koľajiskom pošty. Pod (dúfajme) bývalým skleníkom by zas mohli vzniknúť priestory pre cestujúcich - prístup k električkám, taxíkom, atď.
A treba prehodnotiť, čo je na stanici naozaj potrebné a čo nie, a sprístupniť pre verejnosť dnes uzavreté časti stanice, ktoré v minulosti boli prístupné.
Skleník zachovať? To je prvá vec, ktorú by mali zbúrať. Takmer úplne zakrýva okrídlené koleso. A tie "malé" hodinové ručičky chcú vymeniť za "veľké"? A načo? Takú základnú otázku, či ich vôbec bude vidieť, nejako neriešia. Už dnes to celé zakrýva ten odporný, dočasný skleník. Stačí vystúpiť z trolejbusu, dvihnúť hlavu a vidno len tú príšernú prístavbu. Aby bolo vidno nejaké "okrídlené železničné koleso", je nutné ísť na cestu a ďalej od budovy stanice. Však to je to je totálny nonsens opravovať skleník a nechať jeho súčasnú priestorovú polohu! Taktiež tú "pasáž" k električkám a budovu dispečingu DPB. To je čistý balkán, náhodne umiestnené budovy, bez koncepcie. Aspoň skleník je ako-tak prilepený a funkčne zladený (teda skôr nefunkčne). Kapacita pôvodnej budovy nie je dostatočná. Dobre, to je argument (a pravda). Nová "prístavba" by však mala vzniknúť ako samostatná stavba, ideálne medzi historickou budovou a Pražskou ulicou, pričom napojenie IAD (vrátane TAXI) by bolo práve z Pražskej. Priestorov sa dá ziskať kopa v podzemí
- od električiek až po Pražskú by mohla byť komplet vedená podzemná pasáž popod súčasným obratiskom (aj koľajiskom pošty). Ja viem, brutálne drahé. Historická budova stanice by ostala na povrchu. V smere od Šancovej by mal ostať výlučne prístup pre MHD. A nebolo by vôbec zlé, aby MHD mohla cez stanicu prechádzať - ale iba MHD, žiadna IAD. Ja viem, drahé, strašne drahé. Ale ak to iba opravia, tak na ďalšie desaťročia zakonzervujú to otrasné provizórium, ktoré tam vzniklo na sklonku socíku a straší dodnes.
Bratislavské slniečka o tom asi ani nevedia, lebo v auguste tohto roku sa už náhle prestali zaujímať o ukrajinských utečencov a utečenkyne, ale aj v MHD môže mať žena vážny problém alebo dokonca prísť o život.
Obvinil si ma, že som stalker. To nemá byť urážka, keď ma obviňuješ z trestného činu nebezpečného prenasledovania?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
gejza