V rámci projektu živé námestia v komentároch je písané že sa budú rekonštruovať zastávky Centrum pre linky 1 a zastávka Centrum pre linky 3/4 by sa posunula na odbočnu koľaj a vznikla by klasická zastávka ... Bol by to dobrý posun vpred hoc zastávka pod Manderlakom by bolo asi najlepšie riešenie
Viem, kde sedím - seat reservation neexistuje?
Boarding podľa skupín - načo?
Jasné pravidlá pre batožinu - kto ich nemá?
Pocit, že som cestujúci a nie náklad - neviem o tom, že by sa predávali letenky do cargo priestoru
Inteligentný a ľudský personál - kde nie je?
Fungujúca zákaznícka podpora - u mňa zatiaľ 2/2 prípadov fungoval skvele
Promptné, efektívne a čestné riešenie problémov (meškanie, strata batožiny) - naráža na limity mimo pôsobnosti dopravcu
Široká sieť spojení - preto low-costy
Cestovanie je funkcia času a pohonných hmôt (plus ďalších vecí, ale to som teraz zjednodušil). Dnes sa vďaka low-costom vieš dostať z Bratislavy rýchlejšie a lacnejšie do Londýna ako do Banskej Bystrice.
Ja nepotrebujem luxusnú reštauráciu na palube, radšej si ju doprajem po prílete. Low-costy sú autobusy s krídlami.
Viem, kde sedím
Boarding podľa skupín
Jasné pravidlá pre batožinu
Pocit, že som cestujúci a nie náklad
Inteligentný a ľudský personál
Fungujúca zákaznícka podpora
Promptné, efektívne a čestné riešenie problémov (meškanie, strata batožiny)
Široká sieť spojení
Prípojné lety bez nutnosti vybrať si a znova odovzdať batožinu
Toto sú atribúty, ktoré preferujem a nenachádzam u low-costov ...
Chápem ... nejde o konkurenciu, ide o zabezpečenie spojenia s relevantnými destináciami ... Tuzla a Kišiňov slúžia skôr na prepravu gastarbeiterov a tomu zodpovedá aj úroveň dopravcov ... bohužiaľ ...
Charleroi je taký Brusel ako keď chceš ísť do Viedne a vysadia Ťa v Bratislave
Wizz zjavne sťahuje viedenskú bázu do Bratislavy, takže spolu s tým sa odtiaľ presúvajú aj linky.
Frankfurt, Mníchov a Brusel sú huby spoločností v rámci Lufthansa Group, čiže pokúšať sa konkurovať spojom z Viedne do týchto destinácií veľmi nemá zmysel. Plus z Bratislavy lietal Ryanair na Charleroi (aj keď v zime to zredukuje na dva-tri lety týždenne)
Skleník je estetický antiskvost, ale v exponovaných časoch slúži ako účelné útočisko pred poveternostnými podmienkami pre početné množstvo ľudí. Ti zostanú po novom vonku?
Neviem, či je reálne že by sa obnovil nápis v tom znení, ale vôbec by mi to nevadilo. Nakoľko sa prístavba odstrániť nemá, tak to ostane iba vo forme návrhu, podobne ako rôzne iné návrhy v tomto fóre.
Skleník je v podstate zbytočný. Veľká časť ôvodnej budovy sa nepoužíva, v skleníku je otvorených pár pokladní, ktoré by kľudne mohli byť v starej budove. Záložňa a stánky v skleníku takisto nie sú potrebné. Takže Skleník môže zmiznúť, čím sa pred stanicou získa priestor na lepšiu organizáciu (verejnej) dopravy.
IAD a taxi od Pražskej je dobrý nápad. Potrebovalo by to parkovisko pod koľajiskom pošty. Pod (dúfajme) bývalým skleníkom by zas mohli vzniknúť priestory pre cestujúcich - prístup k električkám, taxíkom, atď.
A treba prehodnotiť, čo je na stanici naozaj potrebné a čo nie, a sprístupniť pre verejnosť dnes uzavreté časti stanice, ktoré v minulosti boli prístupné.
Skleník zachovať? To je prvá vec, ktorú by mali zbúrať. Takmer úplne zakrýva okrídlené koleso. A tie "malé" hodinové ručičky chcú vymeniť za "veľké"? A načo? Takú základnú otázku, či ich vôbec bude vidieť, nejako neriešia. Už dnes to celé zakrýva ten odporný, dočasný skleník. Stačí vystúpiť z trolejbusu, dvihnúť hlavu a vidno len tú príšernú prístavbu. Aby bolo vidno nejaké "okrídlené železničné koleso", je nutné ísť na cestu a ďalej od budovy stanice. Však to je to je totálny nonsens opravovať skleník a nechať jeho súčasnú priestorovú polohu! Taktiež tú "pasáž" k električkám a budovu dispečingu DPB. To je čistý balkán, náhodne umiestnené budovy, bez koncepcie. Aspoň skleník je ako-tak prilepený a funkčne zladený (teda skôr nefunkčne). Kapacita pôvodnej budovy nie je dostatočná. Dobre, to je argument (a pravda). Nová "prístavba" by však mala vzniknúť ako samostatná stavba, ideálne medzi historickou budovou a Pražskou ulicou, pričom napojenie IAD (vrátane TAXI) by bolo práve z Pražskej. Priestorov sa dá ziskať kopa v podzemí
- od električiek až po Pražskú by mohla byť komplet vedená podzemná pasáž popod súčasným obratiskom (aj koľajiskom pošty). Ja viem, brutálne drahé. Historická budova stanice by ostala na povrchu. V smere od Šancovej by mal ostať výlučne prístup pre MHD. A nebolo by vôbec zlé, aby MHD mohla cez stanicu prechádzať - ale iba MHD, žiadna IAD. Ja viem, drahé, strašne drahé. Ale ak to iba opravia, tak na ďalšie desaťročia zakonzervujú to otrasné provizórium, ktoré tam vzniklo na sklonku socíku a straší dodnes.
Len by si novinari nemuseli mylit ruzinov a dubravku-karlovku
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
upravovač fotiek
Skleník zachovať? To je prvá vec, ktorú by mali zbúrať. Takmer úplne zakrýva okrídlené koleso. A tie "malé" hodinové ručičky chcú vymeniť za "veľké"? A načo? Takú základnú otázku, či ich vôbec bude vidieť, nejako neriešia. Už dnes to celé zakrýva ten odporný, dočasný skleník. Stačí vystúpiť z trolejbusu, dvihnúť hlavu a vidno len tú príšernú prístavbu. Aby bolo vidno nejaké "okrídlené železničné koleso", je nutné ísť na cestu a ďalej od budovy stanice. Však to je to je totálny nonsens opravovať skleník a nechať jeho súčasnú priestorovú polohu! Taktiež tú "pasáž" k električkám a budovu dispečingu DPB. To je čistý balkán, náhodne umiestnené budovy, bez koncepcie. Aspoň skleník je ako-tak prilepený a funkčne zladený (teda skôr nefunkčne). Kapacita pôvodnej budovy nie je dostatočná. Dobre, to je argument (a pravda). Nová "prístavba" by však mala vzniknúť ako samostatná stavba, ideálne medzi historickou budovou a Pražskou ulicou, pričom napojenie IAD (vrátane TAXI) by bolo práve z Pražskej. Priestorov sa dá ziskať kopa v podzemí
- od električiek až po Pražskú by mohla byť komplet vedená podzemná pasáž popod súčasným obratiskom (aj koľajiskom pošty). Ja viem, brutálne drahé. Historická budova stanice by ostala na povrchu. V smere od Šancovej by mal ostať výlučne prístup pre MHD. A nebolo by vôbec zlé, aby MHD mohla cez stanicu prechádzať - ale iba MHD, žiadna IAD. Ja viem, drahé, strašne drahé. Ale ak to iba opravia, tak na ďalšie desaťročia zakonzervujú to otrasné provizórium, ktoré tam vzniklo na sklonku socíku a straší dodnes.