Proste treba zaviesť povinné očkovanie všade kde je to možné, a problém bude vyriešený. Neviem prečo sme sa doteraz nevydali cestou povinného očkovania. Očkovanie nič nebolí. A nech si nezaočkovaní platia hospitalizácie aj keby z toho mala skrachovať jeho rodina, tá nech potom nadáva na neho. Štát sa nemôže donekonečna prizerať na to, že je tu iba 43% zaočkovanosť. A odporcov očkovania treba dávať do basy za konšpirácie. A keby niečo podporujem Oľano.
Druhá vec je, že zlepšením imunity (aj očkovaním), sa znižuje množstvo vírusu a aj počet mutácií. Mutácie sa dejú náhodne, teda menej vírusu - > menej mutácií.
Druhá vec je, že tá mutácia, čo prejde, bude mať voľnejšiu cestu.
Možno keď minú dosť vakcín, tak niekedy okolo roku 2024 to už konečne začnú aj liečiť.
Čím viac ľudí bude zaočkovaných, tým väčšia bude evolučná výhoda variantu ktorý bude očkovanie schopný obchádzať. To je elementárna logika, preto sa podobné vírusy ktoré rýchlo mutujú "vykynožiť" nikdy nepodarilo.
Takže dogma, ktorú lepšoľudia na FB opakovali každým statusom a odznačíkom ZASE (po všemožnosti rúšok) neplatí?
Inak na začiatku pandémie ešte v roku 2020 som čítal nejaké vyjadrenia niektorých epidemiológov (nebol to bukvičák), v ktorých sa pri vakcinačnej eufórii uvádzalo, že presne toto môže byť problém: že si očkovaním ten vírus "vycvičíme".
na taketo ucely je dobre mat kamerovy zaznam z auta (tam by si pravdepodobne videl ich ECV, ci uz v case ked si ich dobiehal alebo potom ked zdrhali z miesta cinu....
Aj keď s policajtami je to ťažké.
22.12.2018 cca 21:30 som išiel po Šancovej v ľavom pruhu smerom na HLST. Pri YMCA som míňal VW Touran, ktorý išiel v pravom pruhu o čosi pomalšie ako ja. Zo zastávky Karpatská vyštartoval trolejbus a jemne si vynútil prednosť, no VW vyzeral, že ho púšťa. V istom momente, keď sme boli na rovnakej úrovni, vyhodil VW smerovku a narazil mi do boku vozidla. Nedalo sa tomu zabrániť, lebo v čase nárazu som bol už pred VW a v protismere išli autá. Dal som výstražné a začal som spomaľovať, keď VW dupol na plyn. Tak som ho začal naháňať a dobehol na križovatke Fr. Liszta smer Hodžko. Vyletel som z auta a pozerám, že za volantom sedí dievča také asi narodené pred rokom. Hovorím jej, že do mňa narazila a ona mi iba odkázala, že sa mám naučiť jazdiť. V aute boli asi 6 ďalší chalani okrem nej. Skočila zelená a znova zdrhla. Tak som sadol do auta a naháňal ich. Manželka bola tehotná a zabudla si zapamätať EČV, no naháňali sme ich, kým v noci neodfotila EČV tak, aby bolo čitateľné. Potom zabočili na tmavé parkovisko pod hrad, kam som odmietol ísť. Vrátil som sa na Zochovu a zavolal políciu a všetko im povedal. Každý policajt, ktorý so mnou rozprával ma zdrbal, že som opustil miesto nehody. No nebyť toho, tak neviem, kto do mňa narazil. Nakoniec to dopadlo dobre, chytili ich, vypísali sme tlačivá a auto bolo opravené z ich PZP. Bola to nejaká podgurážená (okrem vodičky, ktorá mala VP mesiac a presne toľko mala 18) veselá partia hudobníkov. Vodička ešte stihla povedať, že išla sprava a dala smerovku, takže som bol údajne vinný ja. No policajt si urobil názor rýchlo
Ja by som to zhrnul: Ak účastníci nehody nie sú v stave, že by si toto všetko dokázali zaistiť sami, tak to bude vždy dopravná nehoda. Takže by som volal 112 a venoval sa prvej pomoci.
Neviem, či existuje nejaký návod. Každopádne:
1. Zistiť, či sú všetci účastníci v poriadku. Ak áno, je to škodová udalosť. Ak si si nie istý (aj vnútorne zranený človek môže mať pocit, že mu nič nie je) tak volať RZP a poskytnúť prvú pomoc. Pokiaľ to nie je nevyhnutné (napr. požiar) so zranenými sa nehýbe.
2. Zistiť, či niektorí s vodičov nepožil omamné látky alebo alkohol. Ak áno, je to dopravná nehoda a je potrebné volať policajtov. Ak nie, je to škodová udalosť.
3. Dohodnúť sa na vine. Ak sa nedá, je to dopravná nehoda a treba volať policajtov, ak sa dá, spísať tlačivo záznam o škodovej udalosti. Odporúčam nosiť v aute aj 3 kusy.
4. Pri vyplňovaní tlačiva dať pozor (vlastné skúsenosti) na vyplnenie stavu vozidla (v akom bolo manévri), nákres (musí byť presný), č. vodičského oprávnenia (jedna séria mala veľkým písmom iné číslo a číslo VP bolo malým kdesi v rohu) a podpis. Pre vlastnú potrebu odporúčam podrobnú fotodokumentáciu miesta nehody.
V zásade platí že nesmieš posúvať vozidlo ak to nie je nutné na ochranu života/zdravia. Na to veľa ľudí zabúda a pokúša sa prioritne obnoviť prejazdnosť cesty/pruhu, čo ťa ale môže dostať do problémov s políciou keď to príde vyšetrovať.
Kľúčové je vždy miesto nehody označiť (spravidla ide najmä o umiestnenie trojuholníka), potom zistiť či ide o dopravnú nehodu alebo škodovú udalosť (t.j. či existuje zhoda na vinníkovi a či ide o malú škodu). Ak DN, volá sa polícia, ak len škodlivá udalosť, vypíše sa tlačivo o nehode.
Stalo sa mi to už dva krát a nebolo to nič príjemné: bol som svedkom dopravnej nehody a pomáhal som. Prvý krát to bolo fakt o panike, druhý krát to bolo už lepšie, lebo som mal trocha skúsenosť. Ale ak sa mi to stane tretí krát, chcel by som to mať na 100 %. Viete mi poradiť, kde nájdem komplet postup alebo nejaký návod, čo všetko robiť po nehode a na čo nezabudnúť? Veľká vďaka!
Áno, aj ja som v očiach svedkov covidových antivaxer, pričom moje dieťa dávam očkovať aj nepovinnými vakcínami a sám som proti corona vírusu očkovaný. Ale stačí povedať, že som proti povinnému očkovaniu a že si myslím, že zdravotný stav a to, aké očkovanie absolvoval, je čisto jeho súkromná vec a už som antivaxerský konšpirátor.
Protilátky merať môžme, ale nie je to výpovedná informácia o imunite či už jedinca, alebo spoločnosti. Pozitívny protilátkový test potvrdzuje imunitu, ale negatívny ju nevyvracia.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
810zssk