Včera bola zverejnená Záverečná správa z vyšetrovania nehody v úseku ŽST Jabloňov nad Turňou – Výh. Tunel. Celá sprava tu: https://www.era.europa.eu/sites/default/files/2025-12/sk-10738%20-%2036_jablonov_nad_tur%C5%88ou.pdf
O úrovni spracovania v porovnaní napríklad s ČR radšej pomlčím za mňa za vsetko hovorí toto: "7. Predchádzajúce udalosti podobného charakteru
Na uvedenom priecestí nebola v predchádzajúcich 12 mesiacoch zaznamenaná žiadna nehoda podobného charakteru." Proste ctrl c ctrl v a ani si to po sebe neprečítať.
Ďalšia vec ktorú som si všimol hneď po nehode a bol som zvedavý ako sa k tomu vyšetrovatelia postavia boli vytrhnuté sedadlá. Išlo hlavne o to že minulý rok nehoda v ČR tá istá konštrukcia sedadiel také iste poškodenie v Čechách dicr zistil konštrukčnú chybu ktorá bola do vydania záverečnej správy aj odstránená. U nás sa to zaobišlo počtom vytrhnutých sedadiel a hotovo pritom je to vec ktorá v prípade nehody môže spôsobiť zbytočné zranenia... Prikladám správu zo spomínanej nehody v ČR kde je o tých sedadlách písané viac a taktiež je to pekná ukážka ako môže zaverečná sprava vyzerať keď sa to robí poriadne. https://di.gov.cz/files/uploads/Zpravy/MU/DI_Balabenka_240918.pdf
O úrovni spracovania v porovnaní napríklad s ČR radšej pomlčím za mňa za vsetko hovorí toto: "7. Predchádzajúce udalosti podobného charakteru
Na uvedenom priecestí nebola v predchádzajúcich 12 mesiacoch zaznamenaná žiadna nehoda podobného charakteru." Proste ctrl c ctrl v a ani si to po sebe neprečítať.
Ďalšia vec ktorú som si všimol hneď po nehode a bol som zvedavý ako sa k tomu vyšetrovatelia postavia boli vytrhnuté sedadlá. Išlo hlavne o to že minulý rok nehoda v ČR tá istá konštrukcia sedadiel také iste poškodenie v Čechách dicr zistil konštrukčnú chybu ktorá bola do vydania záverečnej správy aj odstránená. U nás sa to zaobišlo počtom vytrhnutých sedadiel a hotovo pritom je to vec ktorá v prípade nehody môže spôsobiť zbytočné zranenia... Prikladám správu zo spomínanej nehody v ČR kde je o tých sedadlách písané viac a taktiež je to pekná ukážka ako môže zaverečná sprava vyzerať keď sa to robí poriadne. https://di.gov.cz/files/uploads/Zpravy/MU/DI_Balabenka_240918.pdf
bobitwo
Diaľnice generujú peniaze štátu.
Čo je dôležité, Slovensko vráža do cestnej dopravy cca 730 miliónov ročne, čo sú investície a údržba (ročne cca 350-380 miliónov v dlhodobom horizonte, na správa, údržba, opravy ciest I. triedy, diaľnic, rýchlostných ciest) a cestná doprava ročne vygeneruje cca 3 miliardy €. Do železničnej dopravy ide ročne cca 1,3 miliardy. Už teraz teda sa míňa viac na železnice ako na cesty. Samozrejme môžeme sa baviť o tom ako efektívne sú minuté.
Faktom ostáva, že údržba ciest na Slovensku je katastrofálna, mosty v najbližších rokoch sa budú len zatvárať. Len v Bratislave máš 8 mostov, Lanfranconi (bez neho musí ísť všetko cez centrum mesta a tiež už neoplýva extra dobrým zdravím), Most SNP (je len otázkou času, kedy ho zavrú), Starý most (pre cestnú dopravu nepoužiteľný), Most Apollo (tiež už je v 4. kategórii a jeho stav sa zhoršuje a má už 20 rokov a potrebuje opravy), Prístavný most (má 32 rokov a je stále preťažovaný a nutne potrebuje generálne opravy), Lužný most (pomerne nový) a mosty cez Malý Dunaj na Slovnaftskej (nutne potrebuje opravy), most na Gagarinke (už teraz je tam obmedzená hmotnosť vozidiel a stav sa len zhoršuje) a most na Hradskej (ktorý sa sa opravil) Mestu patria všetky mosty okrem Lanfranconi, Prístavného a Lužného mosta. A teraz si predstav, čo sa stane, keby museli zavrieť Lanfranconi a Prístavný most a aj Most SNP. Žiadne vlaky z Petržalky. A to čo bolo tento pondelok bude len slabý odvar.