Diskusné fórum › Off-Topic Fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Huitzilopochtli #3243:
V starších štúdiách, projektoch či výskumoch to nie je zrovna zriedkavé, že sa autori občas vyjadrili "ľudovejšie". Nefungovali ako dnes, keď si môžeš otvoriť word, 50x prečítať a zakaždým zmeniť jedno slovo za krajšie 😃

A k tej druhej časti, v roku 1992 sa už isto vedelo, na čo všetko by bolo treba peniaze - ale nie sú. Takže rozumiem, že postupné prisypávanie ulice na celej jej dĺžke, zvlášť ak by to znamenalo obchádzkové trasy počas výstavby, radšej ani nenavrhovali.
Reakcia na: upravovač fotiek #3234:
Nemci sú v tomto celkovo zvláštni.
Dortmundský Stadtbahn sa v čase ekonomického útlmu regiónu zakopával za strašne drahé peniaze v centre pod zem namiesto toho, čo by najprv vyriešili pojazdované úseky bez nástupíšť v strede ulice a jednokoľajky.
Reakcia na: Huitzilopochtli #3243:
Áno, použili presne tie slová.
Reakcia na: upravovač fotiek #3230:
Určite autori oficiálnej štúdie použili výraz "podliezť ani nadliezť"? 😄

Ďalej je zaujímavé, že v roku 1992 by sa nepočítalo s možnosťou zmierniť sklon trate na Molecovej dobudovaním nadjazdu a napojením cez Svrčiu pri Družbe, na čo sa vtedy ešte zrejme držala územná rezerva.
Reakcia na: Solider #3241:
Čože? Ten stav, ktorý tam je takmer 30 rokov a dávno stratil opodstatnenie, tam ešte ďalšie desaťročia ostane?
Reakcia na: MatejBA #3235:
A napokon vyzerá, že tá zastávka tam ostane, keďže možno sa prestavba električkového triangla ani nebude robiť 😂
Reakcia na: si #3239:
Až na to, že tá koľaj sa nepoužíva na bežné prestávkovanie vozov (aspoň som si to tam nevšimol). Zrejme to bude iba na obeh pre vozy, ktoré končia službu.
Reakcia na: upravovač fotiek #3234:
"dokonca aj zastávka, kde by sa kľudne dala spraviť vyvýšená hrana ju nemá:

https://imhd.sk/transport/galeria-media/158293/"
ak si vsimnes trolej, zistis ze sa tam zbiehaju 2 kolaje, takze aj ked by si vozidlu stojacemu ako na obrazku tu vyvysenu hranu dorobil, tak cestujucim z vozidla stojaceho na kolaji viac vpravo by si naopak dorobil dalsiu terennu prekazku 😃
(inac tamojsie miestne realie nepoznam)
Reakcia na: upravovač fotiek #3234:
Detto aj mne z pohľadu MHD najodpornejšie mesto v Nemecku Darmstadt má na svojom najcentrálnejšom prestupnom uzle Luisenplatz nástup z úrovne vozovky, hoci je to pešia zóna a miesta na ostrovčeky by tam boli 3P.
Reakcia na: upravovač fotiek #3230:
Ďakujem.
Reakcia na: MatejBA #3235:
Ty nevieš že provizórium je v Bratislave najtrvalejším riešením?
Reakcia na: Crownedd #3232:
Kolko jednotiek docasnosti uz zastavka Centrum zhltla? 😃
Reakcia na: Andrej #3233:
Taký Frankfurt am Main je tiež ukážkou debilných zastávok bez nástupných ostrovčekov a priamo z úrovne vozovky bez toho aby bola vyvýšená.

https://imhd.sk/transport/galeria-media/158372/
https://imhd.sk/transport/galeria-media/158349/
https://imhd.sk/transport/galeria-media/158347/

dokonca aj zastávka, kde by sa kľudne dala spraviť vyvýšená hrana ju nemá:

https://imhd.sk/transport/galeria-media/158293/
Not Just Bikes vidal video o zufalom stave Torontskych elektriciek. Velmi dlhe video, ale zaujimave a na zamyslenie pre tych ktori si myslia ze Bratislava je uplne dno elektrickovej premavky. Sice k takej Prahe mame dost daleko, ale moze byt aj ovela horsie. 😃

https://www.youtube.com/watch?v=HhQxNHrD6fA
Reakcia na: irizar #3231:
Som rád že tam zhejtil zastávku Centrum 😂
Redaktor norskeho casopisu Bussmagasinet si vyskusal bratislavsku MHD.

https://youtu.be/oqqLQuPZQEU?si=QNHlGDmk2f9F0fH3
Reakcia na: upravovač fotiek #3226:
Tak som si to dohľadal. Materál sa volá

PREVEROVACIA ŠTÚDIA ELEKTRIČKOVEJ TRATE NA DLHÉ DIELY

ÚTVAR DOPRAVNÉHO INŽINIERSTVA HL. M. SR BRATISLAVY

DÁTUM DECEMBER 1992

Riaditeľ: Ing. Igor Dula, Csc.
Vedúca úseku: Ing. Anna Lovásová
Riešitelia: Ing. Miroslav Borišinec, Ing. Dačica Kováčová
Kreslila: p. Ľudmila Vladkyová

Zo štúdie citujem:

"Dĺžka navrhnutej trate je 2,5 km. Prevýšenie najvyššieho bodu t.j. obratiska oproti bodu odpojenia zo súčasnej trasy ja 100 m. Celá trasa je v stúpaní, ktoré na úseku cca 100 metrov dosahuje pozdĺžky sklon 8,6%. Polomery smerových oblúkov sú v súlade s požiadavkami v norme pričom ich veľkosti sa blížia minimálnym prípustným hodnotám."

ďalej

"V hornej časti Molecovej ulice, v dĺžke 100 metrov, je stúpnaie 8,6%. Vedenie nivelity električkovej trate v 7% stúpaní, t.j. plynule zahĺbenie oproti komunikácii a následné napojenie na súčasnú nivelitu nie je možné, nakoľko nad križovatkou Molecovej, Janotovej a Meličkovej sú vykrižované kolektory s vysokými vodovodnými rádmi (⌀800) a trasa električky nemôže tieto podliezť ani nadliezť. ON 73 6412 povoľuje na novobudovaných tratiach max. sklon 7%. V prípade realizácie diela je potrebná výnimka z tejto normy. Jeden zo spomínaných kolektorov prebieha paralelne popod spodnú časť Meličkovej a na ľavej strane cesty, v jej prvej pravotočivej zákrute, má v tesnej blízkosti revíznu šachtu, ktorej strop je vyšší ako úroveň vozovky."

Súčasťou štúdie sú aj výkresy smerového a výškového vedenia trate. Vo výkrese je uvedená kóta 8,56%, zrejme sa jedná o presnejší údaj. Hodnota 8,6% uvádzaná v textovej časti bude zaokrúhlená.

Štúdia sa zameriava na rozsah prác, ktoré by boli nutné. Záver štúdie konštatuje, že "vedenie električkovej trate na Dlhé diely je technicky a dopravne veľmi problematické a z tohto dôvodu nedoporučujeme jej realizáciu."

Za pozornosť stojí, že zastávky boli navrhované v dĺžke 60 metrov a ich umiestnenie bolo v súlade s normou, ktorá povoľuje max. sklon trate v zastávke 2,5%. Materiál sa zaoberal aj hlučnosťou a konštatoval, že vedenie električky by zvýšilo hlučnosť o 1 až 4 dB oproti trolejbusom.
Reakcia na: Ma178rek #3228:
Gesichtsbuch nemám a nebudem mať. Môžeš stručne priblížiť, o akú opravu (alebo skôr úpravu) má ísť?

Edit: Už som si to našiel na webe pražskýchtramvají.
Reakcia na: S499.1023 #3227:
Zhodou okolností včera na FB stránke Pražské tranvaje vyšiel status že KT8 môžu znova jazdiť na Barandov ale musia postúpiť menšiu opravu
https://www.facebook.com/share/p/1EL7tjuA2x/
Reakcia na: Andrej #3225:
Problém bol v tom, že nereko KT8 vyfukujú vzduch z chladenia odporníkov do interiéru a jeho teplota prekračovala 100 celziových stupňov.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.