Nedávno som sem písal niečo o obojsmernom autobuse (s dvoma predkami) - bola to reakcia na drevom obloženú elekričku, spomenul som si, že autobus premávajúci na Mont Saint Michel je tiež drevom obložený a navyše má dve kabíny pre vodiča.
Čiste náhodou som dnes našiel fotku obojsmerného trolejbusu - s dvoma kabínami, štyrmi zberačmi prúdu a troma nápravami, z toho dvoma prednými. To je ešte šialenejšie ako obojsmerný autobus.
No veď cyklotrasa nejaká je cez Hviezdoslavovo popred Carlton a poza US ambasádu.
O to väčšia sprostosť je cyklodiaľnica na Vajanského. Lebo je len pre tých, čo idú od Eurovey smerom k Riverparku, kde im pridáva zbytočne navyše 2× čakanie na CSS.
Aha, zeby ti hnusni autickari (a ja), co hovorime, ze cyklotrasa po skutocnom nabrezi alebo cez Hviezdoslavovo by bola lepsia, mali pravdu, a nikto poriadne nechce jazdit po cyklodialnici popri autach?
Kedysi ich vyrábal Neoplan ako letiskové autobusy (apron bus), napríklad tento: http://www.auwaerter-neoplan-fotoarchiv.de/detail.php?id=361
Typy N4099, N922,... mali kabínu vodiča na oboch koncoch ale neboli symetrické. Link vyššie ukazuje čelo autobusu na ktorom sú dvede, kabína vodiča je na ľavo od dverí pri pohľade zvnútra (vpravo od dverí na fotke, je tam vidieť volant). Druhý koniev mal čelo bez dverí. Vodič viedol autobus cestou k terminálu z kabíny, kde boli dvere a tak prišiel k dverám terminálu, aby cestujúci nastúpili prakticky priamo. Prešiel na opačný koniec (bez dverí) a išiel smerom k letadlu, kde cestujúci vystúpili bočnými dverami a vyšli schodíkmi do lietadla. Potom prešiel na koniec s dverami a vracal sa k terminálu.
Neskôr sa ukázalo, že je to zbytočné, cestujúci môžu nastúpiť a vystúpiť bočnými dverami a letiskové autobusy s dvoma kabínami sa prestali vyrábať. Som ale vo veku, že si ich pamätám aj z letiska vo Viedni.
Dokonca aj "lunárne moduly" na letiskách v USA (napr. Dulles - Washington DC) sa prestali používať ako obojsmerné. Od terminálu vycúvajú, potom pokračujú vpred a k druhému terminálu sa znova "pricucnú" dverami - vodič ostáva stále na jednom konci. Ale to nie sú celkom autobusy, skôr by som to nazval nezmyslom: https://www.atlasobscura.com/places/dulles-airport-mobile-lounges
ale predsa len na tomto obrázku je obojsmerný - jedna kabína uprostred dvojice dverí je na strane fotografa, druhý koniec s kabínou a dverami je pricucnutý k terminálu v pozadí: https://img.atlasobscura.com/aWiFjs_zenXqnsL5yNhwECHflZVw5FIZevcdAwp_mjk/rt:fit/h:400/q:81/sm:1/scp:1/ar:1/aHR0cHM6Ly9hdGxh/cy1kZXYuczMuYW1h/em9uYXdzLmNvbS91/cGxvYWRzL3BsYWNl/X2ltYWdlcy83ZTVh/ZmVjNi1hNDllLTRj/ZWMtYWY3OS03NTRl/MTBiNDZkM2Y0YjIy/NTI2MjQ1NWE3NTcw/OTFfUFhMXzIwMjMw/MTAyXzEzNDUyMDkw/My5qcGc.webp
Obojsmerný autobus som ešte nevidel, ale videl som obojsmerné hasičské auto, určené na zásahy v tuneloch.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
BA2301
Čiste náhodou som dnes našiel fotku obojsmerného trolejbusu - s dvoma kabínami, štyrmi zberačmi prúdu a troma nápravami, z toho dvoma prednými. To je ešte šialenejšie ako obojsmerný autobus.
https://transphoto.org/vehicle/219648/?lang=fr
Možno by sa im taký trolejbus hodil v Slolingen (linka 683).
https://youtu.be/boQlAvPmX-8?t=64
Trolejbus 402, Liège