prakticky ak by dostatocne dvihol odmenovanie vykonnych pracovnikov a nehladal kazdu blbost ako im nieco nepriznat alebo strhnut (tym ale zas nechcem povedat ze sa ma vysrat na akukolvek disciplinu a nechat to dojst do stavu arrivy regionalke ), tak za ten rok by mohol mat tych ludi relativne dost na to aby ich az tak nedral a vedeli to vydrzat aj dlhsie ako rok....
skor je potom este otazka kapacity kurzov/vycvikov/zacvikov, kedze aj na to su potrebni ludia....
DPB to jednoduchšie teoreticky, ale prakticky pri dnešnej demografii a náročnosti vstupných kritérií v kombinácii s rozpisom práce nemajú šancu. Aj ľudia, čo tam prídu, splnia kritéria a začnú robiť, tak následne odchádzajú, pretože kvôli chýbajúcim ľudom ich zoderú za rok.
Chcel by som byť Jozefom Drahovským. Ako sa tento človek prepracoval z grafomanského diletanta na uznávaného dopravného analytika mi bude do smrti záhadou.
Ja nechápem, prečo mesto tie zmeny od začiatku neprezentuje len ako snahu o upokojenie premávky, čo je v blízkosti škôl správne, ale namiesto toho to prezentovali ako miesto na oddych, čo sa o tých miestach (minimálne v súčasnom prevedení) nedá povedať...
ved to je +- to iste co som spominal.... a teda pruser je, ze sa na to 25-30 rokov kadilo (nielen na tehnicku infrastrukturu ale aj na vychovu novych ludi) a tak ani okamzite vyrazne zlepsenie pracovnych podmienok a odmien Ti v dostatocne kratkom obdobi nema sancu ako priniest dostatok kvalifikovanych pracovnikov....
(v tomto to ma DPB jednoduchsie, tu pri dostatocnom naraste ohodnotenia a podmienok je aspon sanca si do ~roka najviac chybajuci personal doplnit)
Naozaj chceš na safety-critical pozíciu s obrovskou zodpovednosťou (obzvlášť na našej drahé z 18. storočia) kde treba robiť rýchle rozhodnutia pri zohľadnení desiatok faktorov, a výsledkom zlého rozhodnutia môže byť smrť ľudí, zamestnávať ľudí čo si nenašli prácu inde? Akože vieme že si salónny komunista, ale toto by si snáď aj ty mohol pochopiť že je blbosť.
Riešenie je ľudí normálne zaplatiť, nie tam ťahať najväčšiu lúzu čo si našiel na ulici.
Na tie pozície, čo chýbajú treba jednak splniť zdravotné a psychické predpoklady, potom treba špecializovanú kvalifikáciu a ešte aj potrebnú prax pod dozorom a úspešné skúšky. Podobne ako pre vodičov autobusov, trolejbusov. U rušnovodičov je to IMHO ešte náročnejšie. Platy nič moc, pracovné podmienky zlé.
lenze to kvantum nizkokvalifikovanych dlhodobo nezamestnanych mozes pouzit leda ak tak na postrek buriny v kolajisku, zametanie peronov alebo odhrabavanie snehu....
do pozicii vlakveduceho, rusnovodica, dispecera, vypravcu, .... nejake to odborne vzdelanie potrebujes a taktiez potrebujes aby ten clovek co to vykonava mal aj nejaku mieru zodpovednosti a discipliny, co obvykle v tej Tebou menovanej skupine asi velmi pritomne nebude.....
Existuje nezanedbateľné kvantum nízkokvalifikovaných dlhodobo nezamestnaných, ktorí by obsadením takýchto miest získali elementárne pracovné návyky a pri nastavení adekvátneho pomeru mzda / dávka by boli stimulovaní akceptovať dostupné pracovné príležitosti.
Samozrejme, akceptujem aj pripomienky o prezamestnanosti v administratívnej časti, neefektívnom vynakladaní verejných zdrojov a množstve privátnych parazitov prisatých na štátnej firme.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
zakaznik