Diskusné fórum › Off-Topic Fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Anderis556 #1723:
Úplne rovnaké ako voľby podľa strán
Jeden z dôkazov, že Bratislava a jej okolie je proste lepšie ako regióny na strednom a východnom Slovensku.
Zomrel Michail Gorbačov, otec demokracie u nás po roku 1989. Človek, ktorý prispel k zlepšeniu situácie doma aj vo svete. Úprimnú sústrasť.
Blížia sa nám komunálne voľby a to je stav, keď súčasní funkcionári ako aj tí, ktorí by ich chceli nahradiť disponujú zvýšenou mierou senzitivity na otázky bežného obyvateľstva. V tunajších diskusiách sa pravidelne komunikuje o rôznych dlhodobo neriešených problémoch, ktorých riešenie je psou povinnosťou funkcionárov, resp. nimi vedených útvarov, spomeniem len pár okruhov - reforma nočných spojov, optimalizácia existujúceho linkového vedenia, dopravná obsluha novovznikajúcich obývaných oblastí, obnova vozového parku, údržba vozového parku, jednotný dizajn vozidiel/personálu/mobiliáru, doprava do zahraničia, ukončovanie prímestskej dopravy na vstupoch do Mesta, doprava do rekreačných zón/oblastí, ....

Skúste prosím zauvažovať (najmä insideri/experti) nad zostavou otázok, ktorá by bola položená každému kandidátovi na primátora (či už ich položí niekto v mene tejto stránky alebo nejaká anonymná osoba/volič), pričom zo spätnej väzby (ak nejaká príde), jej obsahu a relevancie si bude môcť človek urobiť aspoň základný názor o každom kandidátovi a zároveň budú odpovede slúžiť ako materiál, ktorý bude môcť byť počas budúceho volebného obdobia v prípade nesplnenia sľubov príslušnému primátorovi "otrieskaný o hlavu".

Samozrejme, je možné urobiť podobný set otázok aj pre kandidátov na šéfa VÚC.

Práve teraz je ideálny čas na to, aby sa každý z kandidátov pred nami blysol svojimi plánmi*/zhovadil na večné časy* (*nehodiace sa škrtni)😁 😁 😁

Vopred ďakujem za reakcie na tento návrh.
K cestovaniu Ukrajincov, tak podľa mňa by sa mala nechať pre nich bezplatná preprava minimálne do konca tohto roka ako je teraz. Ruská horda stále okupuje územia a tá agresia sa asi tak skoro neskončí. Je ale vidieť že Ukrajinci sa krásne bránia. A ja plne verím že čoskoro bude Ukrajina ako pred rokom 2014.
Reakcia na: Ričard #1700:
Prekvapivo,
tvar klbák sa v nejakom slovníku nachádza: https://slovnik.juls.savba.sk/?w=klb%C3%A1k&s=exact&c=47c0&cs=&d=kssj4&d=psp&d=ogs&d=sssj&d=orter&d=scs&d=sss&d=peciar&d=ssn&d=hssj&d=bernolak&d=noundb&d=orient&d=locutio&d=obce&d=priezviska&d=un&d=pskfr&d=pskcs&d=psken#
Do slovenských slovníkov sa však zámerne dostáva všeličo (napr. do kodifikačného KSSJ tvar vtačí popri vtáčí, rôzne šmakoty typu notbuk namiesto notebook, fejsbúk namiesto facebook, džez namiesto jazz), takže to zasa netreba brať tak, že teraz sa tu budú viesť nejaké sväté vojny za kĹbaky, klbÁky alebo kĹbÁky. Podstatné je, či tomu ľudia rozumejú a ak áno, tak je to fajn. Tendencia zachovávať základ je pochopiteľná (lebo potom z toho vyplývajú intuitívne otázky typu "Čo je klb?"). Ak to nie je podľa podľa nejakého postupu a po 40-50 rokoch pokusov o vytláčanie sa stále používa "nevhodný" tvar, tak to do slovníka zaradia ako "zaužívanú výnimku". Spisovnosť je len názor na jazyk od ľudí, ktorí študovali jeho minulý stav, zapísaný v knihe, potvrdený vyhláškou Ministerstva kultúry.

A k slovám typu padák, tam to vzniklo od základu slovesa: pad(ať) + ák. Preto krátka prvá slabika. No tieto odvodeniny vo všeobecnosti nemajú celkom pravidelný odvodzovací zmysel, čo sa týka dĺžky slabík, napr. ochrániť -> ochrana, ale schrániť ---> schránka, odchýliť -> odchýlka, ale uchýliť -> úchylka, čítať -> čitateľ, ale čítačka atď.
Reakcia na: toldo #1715:
To mi je jasne len som chcel vediet si zase iba odplul trollie sliny alebo premyslaniu venoval aspon 5 minut 🙂
Reakcia na: Minko #1714:
to neries, gejza je tu znamy troll. developer je prenho nadavka a moze za vsetko zle na tomto svete.
Reakcia na: gejza #1713:
Odkial beries tu istotu?
https://www.aktuality.sk/clanok/eR7ry4Q/poziar-plamene-zachvatili-vinohrad-v-bratislave/

... developeri pokračujú v ničení vinohradníckej tradície Bratislavy 👎 👎 👎
Reakcia na: zakaznik #1711:
My našťastie máme IDS BK, takže odmenou za opakovanú nefunkčnosť všetkého možného je dohodenie ďalšej zakázky.
"spoločnosť EM Card zo Žiliny"

Trnava demontovala parkovacie automaty, v uliciach boli len pár mesiacov
https://mytrnava.sme.sk/c/22984417/trnava-odmontovala-parkovacie-automaty-v-uliciach-boli-len-par-mesiacov.html

Toto je obrovské prekvapenie...
Reakcia na: Anderis556 #1707:
Bohužiaľ, v rámci pretrvávajúcej snahy o transformáciu železnice na atraktívnu alternatívu aj pre tých čo na ňu nie sú odkázaní, sa MDV rozhodlo zrušiť večerný vlak z asi najvýznamnejšej business destinácie ktorú Bratislava má.
Reakcia na: Urbanway 2423 #1706:
Metropol má podstatne inú klientelu než Zemplín. Neviem či je dopyt po vlaku z BA do Prahy na ôsmu ráno. Hento je skôr turistická linka primárne existujúca kvôli Budapešti.
Trochu mimo témy, ale v návrhu GVD 2022/23 som si všimol že EC 284/285 nebudú vedené v úseku Břeclav - Bratislava hl. st. Takže keby niekto chcel ísť nie nočným vlakom a na jeden deň, tak by pobudol asi iba 7 hodín v Prahe ak počítam súčasné výluky. Ja to asi vyriešim tak, že by som išiel do Prahy EC 282 s príchodom o 10:42, a domov by som išiel IC Metropolom po Brno, tam by som pobudol na noc v meste a odtiaľ prvým Metropolitanom. Ja odmietam ísť lôžkovým vozňom, nerobí mi problém zaplatiť ale nie som zvyknutý spať vo vlaku. A 7 hodín Prahy nepovažujem za dostatočné.
Reakcia na: 810zssk #1705:
No dobre, ale vezmi si napr. taký R 614, ktorý by tiež mohol stáť napr. niekde v ZA, keďže jeho cesta z BA do HE trvá len necelých 8 hodín hodiny (čiže sa vyspíš cca 7 hodín) a ak necestuješ z HE, tak je to ešte o niečo menej. Ak by EN 476 prišiel do Prahy už o 6:42, tak by jeho cesta stále trvala cca 8,5 hodiny, čo je na spánok viac než dosť (po Brno ním asi z BA nikto necestuje a ostatní by mali na spánok cca 6 hodín). Píšem to len preto, že veľa ľudí cestuje tým R 614 tak, aby prišli na ôsmu do práce, čo sa pri EN 476 do Prahy veľmi nedá.
Reakcia na: Urbanway 2423 #1703:
"nočný vlak stojí 6 hodín v Břeclavi (prečo vlastne nepokračuje už o nejakej 3-ej ďalej do Prahy, aby tam nedošiel až 8:42?)"
Lebo sú to priame lôžkové a lezadlové vozne, ktoré by nemali moc zmysel ak by si sa po ceste nestihol vyspať 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.