Reakcia na: 3pa3ck3 #181170:
No lenže po 23:00 už žiadny OS/REX pred ním z Trnavy nejde, čiže je tam nižšia vyťaženosť a dá sa ísť 160 km/h. Lenže keď chrono na železnici funguje spôsobom „ctrl+c – ctrl+v“, tak je to celodenne rovnako... Jediná výnimka bol ten zrušený Tatran, ktorý išiel hodinu po ňom, a práve preto, že bola prázdnejšia trať, mal príchod do BA 0:24 (zo Žiliny, pokiaľ viem, odchádzal ešte v takte, čiže stiahol 9 minút voči ostatným). Rovnako by sa mohla posunúť chrono tohto teraz už posledného a myslím, že v pohode by sa stíhal príchod pred nočákmi. Hrana tiež nehrá žiadnu rolu, keďže 23:27 už žiadny nepárny Tatran nejde.A keď mohol byť posunutý takt na tom zrušenom spoji, čo jazdil po ňom, nevidím dôvod, prečo by nemohol byť aj pri tomto. Podobne to funguje u nás v MHD-čke. Pozri si napríklad linku 20 z Opletalovej cez víkend. Ráno a večer odchádza o minútu neskôr, keďže má o minútu kratšiu jazdnú dobu.
Adam3
Čakal by som ale, že si k tomu DPB a ZSSK sadnú a prídu k nejakému kompromisu. Napríklad ten Tatran po Žilinu môže ísť v takte, aby na východe boli zachované preklady, a následne so zrýchlenou jazdnou dobou do Bratislavy, keďže, ako som písal v minulom príspevku, vlak, čo išiel hodinu po ňom, od Žiliny stiahol 9 minút. Čiže príchod 23:25 je podľa mňa vyjazditeľný.
DPB by mohol tiež vyjsť v ústrety a povedať, že dobre, keď to bude 5 minút meškať a príde 23:30, tak počkáme s rozjazdom 3 minúty – to nejako zásadne neovplyvní ďalšie rozjazdy a urovná sa to.