Reakcia na: david11 #181161:
Tak ja by som očakával, že v záujme oboch dopravcov je, aby to na seba nadväzovalo, ale pre oboch je diskomfort urobiť výnimku. ZSSK by muselo vyosiť ten vlak voči časovému oknu, ktoré má každú hodinu alokované po celej trase od Košíc, a to by mohlo ovplyvniť aj obiehania/krížovania iných vlakov. DPB by musel posunúť nočák o 6–7 minút, a to zrejme znamená posunúť aj odjazd o hodinu o 3–4 minúty a možno aj ďalší potom. Neviem, za koľko sa dá vyjazdiť najdlhšie koliečko.Čakal by som ale, že si k tomu DPB a ZSSK sadnú a prídu k nejakému kompromisu. Napríklad ten Tatran po Žilinu môže ísť v takte, aby na východe boli zachované preklady, a následne so zrýchlenou jazdnou dobou do Bratislavy, keďže, ako som písal v minulom príspevku, vlak, čo išiel hodinu po ňom, od Žiliny stiahol 9 minút. Čiže príchod 23:25 je podľa mňa vyjazditeľný.
DPB by mohol tiež vyjsť v ústrety a povedať, že dobre, keď to bude 5 minút meškať a príde 23:30, tak počkáme s rozjazdom 3 minúty – to nejako zásadne neovplyvní ďalšie rozjazdy a urovná sa to.
3pa3ck3
Čo sa týka Tatranov, tak vzhľadom na vyťaženosť trate majú medzi Trnavou a Bratislavou jazdné doby počítané na rýchlosť 100 km/h, ale ak je voľno, môžu ísť normálne 160 km/h a z Vinohradov môžu odísť po ukončení výstupu, nemusí sa čakať na pravidelný čas odchodu.
Predpokladám, že taktový príchod párneho Tatrana po odchode nepárneho je aj kvôli garancii voľnej hrany a to sa zrejme nezmení ani po skončení modernizácie v Žiline. Takže je tu otázka, či je vhodné, aby ten posledný Tatran jazdil mimo taktu (a tým sme mýlili cestujúcich)