Lebo to nebolo nikomu komunikovane, bola to len proaktivita vlakveducej Povazanu.
Najtypickejsie je preto to, ze sa caka, a vlakveduci nepovedia ani slovo.
DOTKNUTÝ ÚSEK : Bratislava/Rača - Svätý Jur
DÔVOD OBMEDZENIA : nehodová udalosť
PREDPOKLADANÉ MEŠKANIE : ###
ĎALŠIE INFO : stret vlaku Pn 59016 s osobou v koľajisku
Tak ja by som očakával, že v záujme oboch dopravcov je, aby to na seba nadväzovalo, ale pre oboch je diskomfort urobiť výnimku. ZSSK by muselo vyosiť ten vlak voči časovému oknu, ktoré má každú hodinu alokované po celej trase od Košíc, a to by mohlo ovplyvniť aj obiehania/krížovania iných vlakov. DPB by musel posunúť nočák o 6–7 minút, a to zrejme znamená posunúť aj odjazd o hodinu o 3–4 minúty a možno aj ďalší potom. Neviem, za koľko sa dá vyjazdiť najdlhšie koliečko.
Čakal by som ale, že si k tomu DPB a ZSSK sadnú a prídu k nejakému kompromisu. Napríklad ten Tatran po Žilinu môže ísť v takte, aby na východe boli zachované preklady, a následne so zrýchlenou jazdnou dobou do Bratislavy, keďže, ako som písal v minulom príspevku, vlak, čo išiel hodinu po ňom, od Žiliny stiahol 9 minút. Čiže príchod 23:25 je podľa mňa vyjazditeľný.
DPB by mohol tiež vyjsť v ústrety a povedať, že dobre, keď to bude 5 minút meškať a príde 23:30, tak počkáme s rozjazdom 3 minúty – to nejako zásadne neovplyvní ďalšie rozjazdy a urovná sa to.
No lenže po 23:00 už žiadny OS/REX pred ním z Trnavy nejde, čiže je tam nižšia vyťaženosť a dá sa ísť 160 km/h. Lenže keď chrono na železnici funguje spôsobom „ctrl+c – ctrl+v“, tak je to celodenne rovnako... Jediná výnimka bol ten zrušený Tatran, ktorý išiel hodinu po ňom, a práve preto, že bola prázdnejšia trať, mal príchod do BA 0:24 (zo Žiliny, pokiaľ viem, odchádzal ešte v takte, čiže stiahol 9 minút voči ostatným). Rovnako by sa mohla posunúť chrono tohto teraz už posledného a myslím, že v pohode by sa stíhal príchod pred nočákmi. Hrana tiež nehrá žiadnu rolu, keďže 23:27 už žiadny nepárny Tatran nejde.
A keď mohol byť posunutý takt na tom zrušenom spoji, čo jazdil po ňom, nevidím dôvod, prečo by nemohol byť aj pri tomto. Podobne to funguje u nás v MHD-čke. Pozri si napríklad linku 20 z Opletalovej cez víkend. Ráno a večer odchádza o minútu neskôr, keďže má o minútu kratšiu jazdnú dobu.
Tak dnrs to bolo naozaj zasekane poobede a k veceru.. a to nesnezilo..
Je to smutny predobraz co bude ked bude nahodou snezit/trosku popraskubieleho a obdobie predvianocne..
4/x 7785+86 - vodic musel v druhom vozni zrejme dvere postuchnut, lebo inak by sa nepohol, stale by da otvarali a zatvarali..
Tak je možnosť že sa bude meniť GVD lebo cez Žilinu sa ušetrí cca 10 minút... Už teraz často vlaky meškajú vo Varíne 6-7 minút a zo Žiliny odchádzajú načas
Rozjazdy by si potom ale musel posunúť o tých X minút každú hodinu kvôli obehom a prípojom.
Čo sa týka Tatranov, tak vzhľadom na vyťaženosť trate majú medzi Trnavou a Bratislavou jazdné doby počítané na rýchlosť 100 km/h, ale ak je voľno, môžu ísť normálne 160 km/h a z Vinohradov môžu odísť po ukončení výstupu, nemusí sa čakať na pravidelný čas odchodu.
Predpokladám, že taktový príchod párneho Tatrana po odchode nepárneho je aj kvôli garancii voľnej hrany a to sa zrejme nezmení ani po skončení modernizácie v Žiline. Takže je tu otázka, či je vhodné, aby ten posledný Tatran jazdil mimo taktu (a tým sme mýlili cestujúcich)
Nič vážne to nebolo, šoféroval som v opačnom smere. Zápcha v podjazde bola skoro po Zochovu. Vodič IGK má väčší problém, keďže nedal prednosť.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ma178rek