Najmenšia škoda. Zabúdaš na úsek Rača - Vinohrady. Ak by L7 bola iba v trase Vinohrady - mesto, tak to nerieši problém Rače.
Nie, nie, nie. Rača potrebuje 2 minútový interval s 32 metrovou súpravou v celej dĺžke radiály. Žiadne káčery po Vinohrady. To nie je zlepšenie oproti súčasnému stavu, iba presunutie problému do inej roviny. A výhľadovo si Rača zaslúži 2 minútový interval s 50 metrovými vozmi. Kapacitu nosného systému je nutné zvyšovať. Aj cestujúci budú a bude to jazdiť plné. Neviem či v Petržalke, ale na opačnom konci určite. Len je nutné to patrične propagovať, aby ľudia presadli do verejnej dopravy.
7126 až 713 sa hlavne nemali nikdy nekúpiť. To nemalo nikdy vzniknúť. Teraz je to guľa na nohe. Dokedy sa budú ešte odpisovať? Tie vozy sú totálne nepoužiteľné a ich 2nd hand predajná hodnota sa limitne blíži k nule.
Samozrejme že by sa mali aj tieto K2S vyradiť skôr než T3G! Neuživili by sa ani na posilovej linke 7. Čomu by pomohol interval 2 minúty, keby každý 2. spoj bola K2S? Rovnaká tlačenka na račianskej ako dnes pri 2,5 minútovom intervale s 30T. Je absolútny nonsens s K2S vôbec uvažovať na iných výkonoch ako L1, kde kapacitne stačia. Ešte väčší nonsens je vyradiť T3G a nechať v premávke týchto 9 novostavieb K2S.
nuz, keby vyhodili PR oddelenie a chranenu dielnu, tak mozno by sa to aj dalo.... len na to treba pamatat pri najblizsich komunalnych volbach a urcite to nehodit PRimatorovi....
Momentálne sú K2 najmenšia škoda na L1... Ono keby ide L7 aj teraz s K2 aspoň raz za 5 minút a L3 ide v intervale 2,5 minúty tak by stačila aj K2 a v úseku Vinohrady-Blumental a buď točenie cez Centrum teda cez Americké a následne Námestie SNP a cez Poštovú naspäť po Vinohrady, alebo stará trasa na stanicu
Ale ce centrum by to zobralo 9 električiek (kolo cca 35 minút) ale pomohlo by to viac preťaženej 3ke
Vlastne jedine čo by sa týmto zlepšilo by bolo posilnenie kapacity o cca 1200 ľudí v úseku Vinohrady-Blumentál, ale práve tento úsek je najkritickejší
V sedle by posila e-3 (nech už s číslom 7 alebo X3) mala končiť objazdom Blumentál - Obchodná - nám. SNP - Centrum - Špitálska - Blumentál. Do centra je cestujúcemu v podstate jedno, kam ho električka dovezie, z centra čaká cestujúci na e-3 a tieto zastávky (Centrum, Mariánska) by už posilová linka obslúžila. Potom by aj v sedle mohla jazdiť e-1 do Petržalky a tieto tri linky (1,3,7) by mali interval v sedle 7-8 minút. Čo je síce viac spojov ako v súčasnosti, ale ide nám snáď o zlepšenie, či? Alebo 10 min., čo by bola všade rovnaká kapacita ako dnes, len na Hl.st. zredukovaná zo 7/8 na 10 min. A odpoludnia by mal byť 5 min. interval, čo by prinieslo potrebné zlepšenie do Petržalky i do Rače. A keďže by jazdila e-7 pred každou trojkou a až do Rače, zniesli by sa tu aj kačice, ak by niekto argumentoval, že nie sú vozy...
Tak ale to je vždy riziko, ak nemáš zabezpečené financovanie. Na ďalšie nové električky zrejme už nevyjdu eurofondy. Ale mesto by mohlo zvládnuť nahradiť šesť súprav T3G za nové Škodovky.
Nezaznamenal som ešte že by tá súprava bola definitívne odstavená, ale ak je to tak tak to je pekné v háji. Hlavne že platňáky nezmyselne preradili do Cífera.
Ja vravím dlhodobo, že T3G by sa mali vyradiť až po K2S. Ale mám pocit, že v DPB má na to viac ľudí opačný názor (ale viem aj o ľuďoch, ktorí so mnou súhlasia). A furt si myslím, že vymeniť laminátové škrupinky v T3G za sedačky z vyradených K2S by malo byť v silách DPB. Nech sa cestovanie pre bežných cestujúcich aspoň trochu skultúrni (keď už vodičom nedajú ručný radič a klímu búdy). DPB naozaj nemá dosť kapacitných súprav, keby mal, tak by určite minulý piatok T3M nejazdila na celodennej službe linky č. 4. Veľa vozov je odstavených, vďaka čomu sa pomaly historičák nasadí na celodennú službu. Čo som síce z šotohľadiska ocenil a bol som sa ním odviezť, ale bežní cestujúci to vnímali iba ako "starú šunku". Vzhľadom k deponovaniu vozidiel je bizarné, že mladšie T6A5 jazdia iba ranné špičky a "stará šunka" sa objaví na celodennej štyrke. A keď sme pri "starých šunkách", tak pre cestujúcich sú nimi aj T3G, práve kvôli ich sedadlám. A to jazdia celodenky a T6A5 sa vyťahujú iba na špičky. A súhlasím s tvrdením, že cestujúci ocenia skôr starú električku, do ktorej sa zmestia ako inú starú električku, ktorá síce vyzerá modernejšie, ale zároveň sa do nej nezmestia. Že sa odstavujú K2S mi nevadí. Ale že sa odstavili už dve súpravy T3G považujem za chybu. Odstavili sa asi preto, lebo im vypršali platnosti revízií (ale počul som aj že kvôli tomu, že do nich zateká, takže nutná oprava strechy). Keby som o tom rozhodoval ja (samozrjeme sa mi ľahko mudruje "od stola", keď nevidím na finančnú stránku ani reálny stav dielní), tak by som im dal revízie a potrebné opravy spraviť a pri tej príležitosti dal vymeniť aj sitzle. Nechce sa mi verit, že by to v dielňach malo byť až také zlé, že to nedokážu. Majú plné ruky práce aj so Škodovkami, to mi je jasné, ale predsa je nutné udržiavať aj staršie vozy a nie len ich odstavovať.
Celkovo je to bizár, že sa majú rozbehnúť VP na Škodovkách, do toho sa "nedá posilniť" linky lebo by nebola dostatočná rezerva, a zároveň sa zvesela odstavujú aj kačice aj T3. Cestujúci by viacej ocenili električky síce staré, ale do ktorých sa zmestia. A potom by z čoho bolo skladať aj 3x T6.
Ja mám skôr obavy že rámcové zmluvy vypršia skôr než sa vôbec niečo podpíše, lebo sa nenájdu peniaze. Je chvályhodné, že DPB je prichystaný a čaká sa iba na odklepnutie peňazí, ale skôr ako v roku 2029 nové vozy neprídu, ak nerátam tých 10 kusov, ktoré prídu budúci rok, lenže tie boli podpísané dávnejšie, len výrobca nestíhal. Je dosť možné, že T3G budú jazdiť ešte ďalších 5 rokov. Aj keď o ich vyradení počúvam už minimálne 5 rokov. Pravdou ostáva, že tie vozy sú potrebné. Žiaľ DPB absolútne nemá vlasné kapacity ani na takú elementárnu vec, ako výmenu sitzlov (ktoré má z vyradených K2S prakticky zadarmo). Nie je nutné ani meniť "hrnce", T3G majú sedadlá uchytené na šikmých nohách do rohu medzi podlahou a bočnicou. Miesto toho, aby sa tie vozy skultúrnili, sa stále iba hovorí, že čoskoro dojazdia. Pritom čoskoro je relatívny pojem.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
upravovač fotiek