Momentálne sú K2 najmenšia škoda na L1... Ono keby ide L7 aj teraz s K2 aspoň raz za 5 minút a L3 ide v intervale 2,5 minúty tak by stačila aj K2 a v úseku Vinohrady-Blumental a buď točenie cez Centrum teda cez Americké a následne Námestie SNP a cez Poštovú naspäť po Vinohrady, alebo stará trasa na stanicu
Ale ce centrum by to zobralo 9 električiek (kolo cca 35 minút) ale pomohlo by to viac preťaženej 3ke
Vlastne jedine čo by sa týmto zlepšilo by bolo posilnenie kapacity o cca 1200 ľudí v úseku Vinohrady-Blumentál, ale práve tento úsek je najkritickejší
V sedle by posila e-3 (nech už s číslom 7 alebo X3) mala končiť objazdom Blumentál - Obchodná - nám. SNP - Centrum - Špitálska - Blumentál. Do centra je cestujúcemu v podstate jedno, kam ho električka dovezie, z centra čaká cestujúci na e-3 a tieto zastávky (Centrum, Mariánska) by už posilová linka obslúžila. Potom by aj v sedle mohla jazdiť e-1 do Petržalky a tieto tri linky (1,3,7) by mali interval v sedle 7-8 minút. Čo je síce viac spojov ako v súčasnosti, ale ide nám snáď o zlepšenie, či? Alebo 10 min., čo by bola všade rovnaká kapacita ako dnes, len na Hl.st. zredukovaná zo 7/8 na 10 min. A odpoludnia by mal byť 5 min. interval, čo by prinieslo potrebné zlepšenie do Petržalky i do Rače. A keďže by jazdila e-7 pred každou trojkou a až do Rače, zniesli by sa tu aj kačice, ak by niekto argumentoval, že nie sú vozy...
Tak ale to je vždy riziko, ak nemáš zabezpečené financovanie. Na ďalšie nové električky zrejme už nevyjdu eurofondy. Ale mesto by mohlo zvládnuť nahradiť šesť súprav T3G za nové Škodovky.
Nezaznamenal som ešte že by tá súprava bola definitívne odstavená, ale ak je to tak tak to je pekné v háji. Hlavne že platňáky nezmyselne preradili do Cífera.
Ja vravím dlhodobo, že T3G by sa mali vyradiť až po K2S. Ale mám pocit, že v DPB má na to viac ľudí opačný názor (ale viem aj o ľuďoch, ktorí so mnou súhlasia). A furt si myslím, že vymeniť laminátové škrupinky v T3G za sedačky z vyradených K2S by malo byť v silách DPB. Nech sa cestovanie pre bežných cestujúcich aspoň trochu skultúrni (keď už vodičom nedajú ručný radič a klímu búdy). DPB naozaj nemá dosť kapacitných súprav, keby mal, tak by určite minulý piatok T3M nejazdila na celodennej službe linky č. 4. Veľa vozov je odstavených, vďaka čomu sa pomaly historičák nasadí na celodennú službu. Čo som síce z šotohľadiska ocenil a bol som sa ním odviezť, ale bežní cestujúci to vnímali iba ako "starú šunku". Vzhľadom k deponovaniu vozidiel je bizarné, že mladšie T6A5 jazdia iba ranné špičky a "stará šunka" sa objaví na celodennej štyrke. A keď sme pri "starých šunkách", tak pre cestujúcich sú nimi aj T3G, práve kvôli ich sedadlám. A to jazdia celodenky a T6A5 sa vyťahujú iba na špičky. A súhlasím s tvrdením, že cestujúci ocenia skôr starú električku, do ktorej sa zmestia ako inú starú električku, ktorá síce vyzerá modernejšie, ale zároveň sa do nej nezmestia. Že sa odstavujú K2S mi nevadí. Ale že sa odstavili už dve súpravy T3G považujem za chybu. Odstavili sa asi preto, lebo im vypršali platnosti revízií (ale počul som aj že kvôli tomu, že do nich zateká, takže nutná oprava strechy). Keby som o tom rozhodoval ja (samozrjeme sa mi ľahko mudruje "od stola", keď nevidím na finančnú stránku ani reálny stav dielní), tak by som im dal revízie a potrebné opravy spraviť a pri tej príležitosti dal vymeniť aj sitzle. Nechce sa mi verit, že by to v dielňach malo byť až také zlé, že to nedokážu. Majú plné ruky práce aj so Škodovkami, to mi je jasné, ale predsa je nutné udržiavať aj staršie vozy a nie len ich odstavovať.
Celkovo je to bizár, že sa majú rozbehnúť VP na Škodovkách, do toho sa "nedá posilniť" linky lebo by nebola dostatočná rezerva, a zároveň sa zvesela odstavujú aj kačice aj T3. Cestujúci by viacej ocenili električky síce staré, ale do ktorých sa zmestia. A potom by z čoho bolo skladať aj 3x T6.
Ja mám skôr obavy že rámcové zmluvy vypršia skôr než sa vôbec niečo podpíše, lebo sa nenájdu peniaze. Je chvályhodné, že DPB je prichystaný a čaká sa iba na odklepnutie peňazí, ale skôr ako v roku 2029 nové vozy neprídu, ak nerátam tých 10 kusov, ktoré prídu budúci rok, lenže tie boli podpísané dávnejšie, len výrobca nestíhal. Je dosť možné, že T3G budú jazdiť ešte ďalších 5 rokov. Aj keď o ich vyradení počúvam už minimálne 5 rokov. Pravdou ostáva, že tie vozy sú potrebné. Žiaľ DPB absolútne nemá vlasné kapacity ani na takú elementárnu vec, ako výmenu sitzlov (ktoré má z vyradených K2S prakticky zadarmo). Nie je nutné ani meniť "hrnce", T3G majú sedadlá uchytené na šikmých nohách do rohu medzi podlahou a bočnicou. Miesto toho, aby sa tie vozy skultúrnili, sa stále iba hovorí, že čoskoro dojazdia. Pritom čoskoro je relatívny pojem.
Lebo tam vozila vzduch. Nepostrehol som žiadne sťažnosti, že by niekomu chýbala linka 7 v špičke na Hlavnú šťanicu. Zato som postrehol viacero sťažností na nedostatočnú kapacitu na račianskej radiále. Z Radlinského vrátane obratu na Hlavnej štanici a späť je to 10 minút. Pri intervale 4 minúty skrátením po Radlinského ušetríš dve súpravy a dvoch vodičov. To nie je málo.
Keď príde 10 nových Škodoviek, tak by sa to mohlo dať všetko vyjazdiť kapacitnými vlakmi, vrátane linky 1, lebo v špičke by K2S v Petržalke asi neboli brané pozitívne. Poobedná špička linky 3 by mohla mať interval 3 alebo 3,5 minúty, keď súčasný štvorminútový nestačí. Petržalke by to tiež neuškodilo.
Možné riešenie obratu posilovej linky z Rače. Stačí doplniť dve výhybky a jedno kríženie, môžu to byť kľudne aj recyklované konštrukcie, ak geometria sadne. Výhybka na odbočnej koľaji smerom na Imricha Karvaša v samovratnom vyhotovení prestavníku (do odbočky). 32,5 merová tramvaj sa tam pohodlne zmestí, vodič v kľude prejde do opačnej búdy a pohodlne, podľa rozhľadových možností zasa odíde späť do Rače. Linka 7 v úseku Rača - Blumentál. Problém môže byť akurát v potenciálnom zdržaní, keď bude vodič vyhadzovať cestujúcich v zastávke Blumentál alebo ak príde z Rače vláčik 7-3-7, aby prvá sedmička stihla vypratať koľaj... V špičke linka 1 predĺžená do Petržalky, mimo špičky v trase po Šafárikovo nám.
Ale vidím v tom stále dosť veľa problémov čo sa praktickej prevádzky týka.
nuz, minimalne predtym ako dosiel na urad PRimator, tak sa sice v dvojlinkovom variante ale zarovan v celkovom dvojminutovom intervale do race uz jazdilo.... potom prisiel PRimator a zrusil to....
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
upravovač fotiek
Ale vidím v tom stále dosť veľa problémov čo sa praktickej prevádzky týka.