Zrejme aby mala 7733+34 skorší koniec služby na 4/16 (o cca 4 hodiny skôr ako 4/14), keď sa jej dnes po dlhej dobe “pošťastilo” zaskakovať na celodennom poradí
ja by som len dodal, ze tratova infrastruktura elektriciek ma v tomto meste velmi daleko od siete.... v podstate tu je len par rozne dlhych radial ktore inde ako vo vnutornom centre nie su nijak prepojene....
Toľko hejtu na jednolinkový variant som tu ešte nevidel. Nesúhlasím s tým že jednolinkový variant by mal byť trápnou hrou na simuláciu metra. Vo svete je úplne bežný v mnohých mestách.
V rámci diskusie môžete dať ďalšie príkldy miest, kde sú dvojlinkové a trojlinkové vedenia. Ako napr. vyššie spomenutý Darmstadt.
V situácii opísanej v príspevku #181361 by ani štyri linky na radiále nepomohli. Boli by narušené všety smery, na ktoré by sa linky v meste vetvili. V celej dĺžke Karloveskej radiály máme dve linky, ak sa tam niečo stane, tak to ovplyvní obe trate v meste (nábrežie/Špitálska a tunel/Obchodná) a ďalšie dve radiály (Ružinovskú aj Vajnorskú). Nepovažujem za rozumné vytvárať linkové vedenie, ktoré by kvôli problému na Karloveskej rozbilo ešte aj Račiansku alebo Petržalskú radiálu.
Nechcem však dogmaticky tvrdiť, že jediná linka na Račianskej radiále musí byť po celý deň. Nemám absolútne žiaden problém s doplnkovou špičkovou linkou, ktorá by odľahčila linku č. 3 v časoch, kedy to potrebuje. Len máme problém, že špičkovú posilovú linku nemáme kde v meste rozumne ukončiť alebo otočiť. Poslať na Hlavnú stanicu, kam by od STU vozidla vzduch nie je efektívne. Obchodnú by obslúžila iba jednosmerne a vytvárala súbeh na Špitálskej s linkou č. 3. Takže prípadný problém tam by aj tak spôsobil, že dlho by do Rače nič nešlo a potom vláčik 3-špičková linka-3-špičková linka... Obrat cez tunel by znamenal tiež vozenie vzduchu v úseku Kapucínska - tunel - nábrežie - Mostová - Jesenského - Centrum. Obrat cez Nám. Ľ. Štúra a Šafárikovo nám. naráža na kapacitu križovakty Šafárikovo nám., navyše by bol súbeh s linkou 1 v trase STU - Šafárikovo nám. Takže vo väčšine trasy linky č. 1. Čo tiež nie je ideálne.
Dvojlinkový variant nie je vôbec všeliek na problémy, ktoré električková doprava v Bratislave má. Rovnako nie je jednolinkový variant hlavnou príčinou problémov, ktoré vzniknú pri mimoriadnych udalostiach (nehodách, blokovaniach tratí). V prípade mimoriadností sa aj tak doprava komplikuje a viac liniek na radiálu zďaleka nezaračuje, že by mimoriadnosť dopadla lepšie. Naopak, môže spôsobiť, že problém na jednej radiále sa prenesie do celého zvyšku siete.
Bre ranko. Tak to vysvetluje preco mi sli 3ks 9ky za sebou sme Karlovka z Kriznej.. Detto som videl ist 2ks 4ky na Americkom nam smer Dubravka za sebou..
3/x 7535 - super jazdna a vodicka
1 linkovy variant.. naozaj nie je zly, ale ma svoje velke neduhy v pripade mimoriadnosti..
Ono by nebola zla linka ako bola kedysi 3/8 ked to chodilo cez Obchodnu.. Len jej naplanovanie si neviem predstavit, ze aka a kade.. Ale mame 1 linkovy variant, takze nic..
Skor by som uvital budovanie novych trati Eurova-Kosicka-Dulak- Mileticka a ich prepojenie na Ruzinov/TrMy + s mini obaratiskom na/pri Mileticke ako bol aj nakres.. tento uzol by neskutocne pomohol..
A zas sme potom pri tom, ze mame malo vozov a vodicov....
Darmo 1 mala ísť do Petržalky a 7 keď tak miesto Hlavnej Stanice po trase Raca-Vinohrady-Obchodna-Tunel-Most SNP-Jesenskeho-Namestie SNP-Obchodna-Raca ...
Lenže na takéto posilnenie nemáme vozy resp maximálne na linku 1 nasadiť K2 v striedani s NP vozom
1 linka je fajn neskoro večer a cez víkend, keď sa pohybuje po meste menej ľudí a sieť je menej zraniteľná. Ale aby počas špičky skolabovala doprava na jednej strane mesta lebo nejaká MU sa stala na druhej strane mesta, to fakt nie. Som prekvapený že takúto hovadinu ešte nevymysleli pre trolejbusy. Keď pre Petržalku a Raču stačí prachpustá 3ka, tak prečo nie len 71 pre Dolné hony?
K tomuto by som pridal aj fakt, že v ranných špičkách enormne narástol počet nastupujúcich študentov, s čím by som sám o sebe nemal žiadny problém. Lenže pokým sa kedysi študenti STU vozili linkou č. 7 bližšie k svojim fakultám, teraz spolu cestujú aj so študentmi UK (napr. z Lekárskej alebo Právnickej fakulty), ktorí nastupujú na rôznych zastávkach pred Mladou gardou (internátom patriacim STU). Žiadna veľká veda. A o postupne sa zhoršujúcom stave Račianskej radiály ani nehovorím...
Samozrejme, že sa pamätám, keď sa 1 linkový variant propagoval ako najlepší. Ale 1 linkový variant je trápna hra na simuláciu metra. Všade, kde som videl funkčnú električkovú dopravu existovali alternatívy. Všade, kde som videl funčnú dopravu sa robili pravidelne prieskumy mobility - t.j. odkiaľ kam ľudia prúdia a v ktorých časoch. To nie je hra, kde navrhneme linky podľa toho ako sa nám páči, na to treba odbornosť, ktorá na magistráte zrejme chýba a prispôsobenie sa realite.
Mimochodom na sledovanie mobility netreba hordy brigádnikov ako v minulosti. Mobilní operátori sú schopní postkytnúť agregované (a teda nie utajené) dáta o smeroch pohybu v rôznych denných časoch. Veď to isté využíva Google maps.
linka č. 3 opäť doplatila na jej interval a chýbajúcu kapacitu, bezalternatívnosť. 3 električky vláčikovali z Račianskeho mýta na Raču, pričom všetky boli ako sardinky...
DN #7505 s IAD pred zastávkou Česká v smere Stn. NM/ZP, premávka L4 je aktuálne v tomto smere prerušená
Edit: premávka obnovená
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
cxivo