Autobusy #3304 a 3305 boli koncom leta 2025 darované mestskej časti Ružinov, ktorá ich poskytla ako humanitárnu pomoc Územnému spoločenstvu mesta Cherson.
Len tým dosť skomplikuješ križovatku Šancová/Štefanovičova/Námestie Franza Liszta, lebo budeš potrebovať 4., možno aj 5. fázu signálneho plánu.
V súčasnosti má tá križovatka 3 fázy:
1. šancová rovno+vpravo, chodci cez cestu od stanice okrem smeru od Račka, električkovú trať, Žabotovu a Štefanovičovu.
2. od SAV na stanicu+električky+ chodci cez šancovú a vetvu od Račka na stanicu+výjazd zo Žabotovej
3. Od stanice
Po novom aj keby električka išla po východnom okraji súčasnej cesty ku hlavnému vchodu na hlavnú stanicu, budeš potrebovať fázu, keď sa bude dať odbočiť od SAV na súčasné električkové obratisko a inú fázu, keď sa bude dať vyjsť od súčasného električkového obratiska. Plus budeš musieť mať dva odbočovacie pruhy od SAV na stanicu-jeden pre MHD a zásobovanie prevádzok na stanici a druhý pre zvyšnú dopravu. Rovnako tak budeš potrebovať dva semafory pre odbočenie od SAV na stanicu, čo bude miesta neznalých vodičov dosť mýliť.
Stačilo by, keby polícia dôsledne pokutovala blokovanie bus pruhu taxíkmi a autami. A zabránila by zablokovaniu VHD autami čakajúcimi na uvoľnenie parkoviska. Dtto Kramáre.
Tiež mi to napadlo už, že ponad elek.obratisko urobit ďalšie podlažie len pre parkovisko IAD resp vozidla do 3,5t.. A súčasne parkovisko zrusit resp prerobiť na ďalšie MHD zastávky + diaľkové spoje
Tak samozrejme, urobit to cele dvojposchodovo by bolo najlepsie, ale ovela nakladnejsie, toto by som videl ako taky kompromis.
Tiez sa mi to zlepsovanie IAD nepaci, ale vyriesilo by to sucastny problem ked auta cakajuce na uvolnenie parkoviska blokuju MHD.
Ak by sa uz niekde od krizovatky MHD od aut oddelila na obvod, tak nech uz je v strede pomer parkovisko / zelen / pruh aut cakajuci na uvolnenie parkoviska akykolvek je mi jedno. Kludne nech polovica tej plochy nie su parkovacie miesta, ale priestor kde budu stat auta a cakat na uvolnenie miesta. Hlavne je, ze nebudu blokovat MHD.
A celkovo by to aj priblizilo nastupistia / vystupistia MHD. Nie ako dnes, ze ta v spicke konakace autobusy vyhodia blizsie k zastavke Pod stanicou, ako k budove stanice...
Podla mna je tam ale aj vela zabiteho priestoru vdaka dvom sluckovym obratiskam vedla seba. Ak by sa priestor vyskovo vyrovnal a prestavalo sa to na sposob Kosic, teda MHD spolocne na okraj a dostredu parkovisko, tak by sa ta kapacita rapidne zvysila. Otazka je, ci sucastny problem je iba kapacita parkoviska, alebo aj priepustnost uzla pod stanicou. Lebo mat tam vacsie parkovisko by tam mohlo dotiahnut este viac IAD.
Tak by to fungovalo aj v iných štátoch. Prístup IAD vrátane taxi a MHD nemusí byť na tom istom mieste a v Bratislave na to ani nie sú podmienky. Chcelo by to tam aj parkovisko s progresívnou sadzbou - niečo ako prvá polhodina z 3€, druhá za 7€ a potom 10€ za pol hodiny (samozrejme načatej). Ak tam mám niekoho vyzdvihnúť, existujú mobilné telefóny, takže o meškaní sa vieme informovať.
Nám. Fr. Lizsta by ostalo len pre MHD a dalo by sa lepšie zorganizovať, vrátane parkovania náhradných vozidiel, prestávok, atď.
Mimochodom, na viedenskom letisku na príletoch stojí pol hodina 5€ od prvej sekundy. Billa začala strážiť svoje parkovisko, takže čakajúci Slováci majú jedinú možnosť počkať niekde vo Fischamend alebo v Bruck, sledovať lietadlo na Flightradar24 a prísť na letisko až po pristátií. Tí cestujúci chvíľu čakania vydržia, aspoň nebude preplnený vestibul za príletmi. Takže bratislavská hlavná šťanica by taký režim zniesla tiež.
Bolt vs Škoda Citigo na Račianskom mýte, Škoda je na toltálku
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Max