Pre tento dovod mi nejdu do hlavy tieto vymyslene vekove limity pre vozidla co vyzaduje ta "uzasna" zmluva co DPB ma s mestom. Vobec nemaju nic spolocne s realitou. Zabudnime na limit 16 ci kolko rokov pre autobusy, pri nasom postupe su vsetky busy ktore maju viac nez 5 rokov dobre len na srot (cest vynimkam)
Ak by sa tým našim vozom venovala 1/3 pozornosti akú venujú T3 v Prahe, hneď by to inak vyzeralo. Na staré vozy zasadne nie sú peniaze a taká je potom aj kvalita opráv. V dielni by možno aj chceli s tým niečo spraviť ale…
A so Škodovkami to začína byť rovnaká bieda a nikoho to netrápi evidentne. Olupujúca sa farba, chýbajúce chladničky (7513 dokonca v oboch kabínach), diera po rádiu prelepená izolepou, blikajúce svetlá v salóne, poruchy APC, na viacerých toto leto nefungovala A/C v kabíne vodiča…
Pred 10 rokmi sa tu viedla velmi zaujima diskusia ohladom starych vyzbroji, udrzby, techniky jazdy, atd. Pridavam to sem pre tych ktori ju necitali, IMO by to malo byt povinne citanie pre kazdeho ktory sa aspon trochu zaujima o stare elektricky:
"Najlepšiu spoľahlivosť majú vraj TV8 - tie, ako dielenskí vravia, pomaly už ani nevedia, ako vnútri vyzerajú - tak zriedkavo do nich musia "liezť" kvôli poruchám."
Je smutne, ako sa situacia odvtedy zmenila. Ja viem ze su tu mnohi ktori by chceli (nielen) tieto vozidla vyradene, ale pokial neexistuje nahrada za stare vozidla, tak by bolo fajn aby sa udrziavali ako keby bole nove. Koniec koncom aj samotny substrat oceni, ak je stare vozidlo v dobrom stave a je vysoka sanca ze ich dostane do destinacie spolahlivo a nacas, a nie ze sa dennodenne bude kazit.
Mimochodom, ja neviem ci by tym vozom pomohlo ani keby sa vratili do Krasnan, kde ten know-how zostal. Vsetky tieto problemy s T3G nastali ked este v Krasnanoch nezmyselne zacali obmedzovat ich pouzivanie zaciatkom roka 2021, kym este jazdili T6A5 denne (ich odstavenie prislo az neskor, v marci 2021, a po obnoveni ich vypravovania sa nevratili T3G dalsie 2 tyzdne). Odvtedy je situacia s tymito vozmi velmi otazna; 7837+38 sa kazila denne aj ked sa vratila v maji 2021, a nakoniec sa to "vyriesilo" tak ze nasledne 2 roky jazdila prevazne ako Ruzinovske ZV kde viac stala nez jazdila; zatial co 7839+40 bola v premavke len 2 dni a potom vyse roka bola odstavena (od vodicov mam info ze sa jej prepadavala strecha). 7843+44 po VP v lete 2021 sa tiez neustale kazila, to tiez nebola ziadna slava. Pritom staci sa pozriet na vypravy z poslednych mesiacov 2020 a porovnavat ako casto tie vozy v tej dobe isli na poruchy.
Ale to by ti museli jazdiť totálne mimo svojich služieb a mimo poradí + neukončenie niektorých služieb na Vinohradoch. Neverím, že by to vedeli tak narýchlo zorganizovať. nechám sa prekvapiť pri najbližšej mimoriadke. Doteraz nevedia ani, len stiahnuť klbáky ako NAD na Račiansku pri mimoriadke. Poslať tam 10 m. bus 2409 ako záložák je výsmech. Nepobral ľudí už na druhej zastávke.
V Petržalke vieš aspoň použiť iné linky.
Tam budu predsa tie z nadjazdu plus je tam vozovna Kraksnany, odkial mozu vypomahat. Okrem toho na racianskej su presne tie iste vozy, co sa tocia teraz na Safku
Rád by som tu ako pamätník doplnil, že práve 7904-7903 na ktorej jazdil celé desaťročia R. K., bola jedna z najlepších a najspoľahlivejších súprav z Káčerova. Občas tu čítam tieto diskusie a bohužiaľ, aj 7837-7838 bola kedysi jednou z lepších súprav TV8, mali sme ju istý čas aj na Juráku. Spoločný menovateľ všetkých súčasných porúch, neschopností vozidiel a závad je absolvovanie VP v ÚD, kde to trvá v porovnaní s časmi minulými veľmi dlho a nakoľko sa odstrojí vozidlo a "nemá šťavu" veľa elektrických kontaktov zaoxiduje v útrobách elektrovýzbroje a potom to robí takéto problémy, ktoré dokáže odhaliť často len skúsený elektrikár. No a potom tomu celému vôbec nepomáha fakt, že Jurák čo opravoval Škodovky, teraz opravuje aj staré vozidlá, pri ktorých s ktorými si moc nevedia dať rady, keďže know-how zostalo v krasňanskej partii.
Tiež tomu nerozumiem, prečo z Jungmannovej na JM nemôžu premávať obojsmerné električky a jednosmerné by sa jednoducho odstavili v slučke alebo na koľaji medzi Jungmannovou a mestom, prípadne opustili Petržalku - podľa toho, ktorá koľaj by bola prejazdná.
A ked som vravel, ze dufajme, aby sa nieco nedoekaslalo prave vtedy, ked tam budu jednosmerky, tak ma isli ukamenovat
edit - nedaju sa jednosmerky v takom pripade doviezt do "vozovne" a na druhej strane na Farskeho alebo az na nadjazde a zvysok by zabezpecili obojsmerky?
Dovod? Neobojsmerne eliny v spicke?
Pretoze ak sa nieco skazilo na nadjazde, tak by mali ist v Pe po Jungmannku, ak v novej casti, tak z mesta po Farskeho.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andrej
https://imhd.sk/ba/doc/sk/14314/T3M-7602-7610-op%C3%A4%C5%A5-v-prem%C3%A1vke?dfpi=28#28
Ako klucovy povazujem tento citat:
"Najlepšiu spoľahlivosť majú vraj TV8 - tie, ako dielenskí vravia, pomaly už ani nevedia, ako vnútri vyzerajú - tak zriedkavo do nich musia "liezť" kvôli poruchám."
Je smutne, ako sa situacia odvtedy zmenila. Ja viem ze su tu mnohi ktori by chceli (nielen) tieto vozidla vyradene, ale pokial neexistuje nahrada za stare vozidla, tak by bolo fajn aby sa udrziavali ako keby bole nove. Koniec koncom aj samotny substrat oceni, ak je stare vozidlo v dobrom stave a je vysoka sanca ze ich dostane do destinacie spolahlivo a nacas, a nie ze sa dennodenne bude kazit.
Mimochodom, ja neviem ci by tym vozom pomohlo ani keby sa vratili do Krasnan, kde ten know-how zostal. Vsetky tieto problemy s T3G nastali ked este v Krasnanoch nezmyselne zacali obmedzovat ich pouzivanie zaciatkom roka 2021, kym este jazdili T6A5 denne (ich odstavenie prislo az neskor, v marci 2021, a po obnoveni ich vypravovania sa nevratili T3G dalsie 2 tyzdne). Odvtedy je situacia s tymito vozmi velmi otazna; 7837+38 sa kazila denne aj ked sa vratila v maji 2021, a nakoniec sa to "vyriesilo" tak ze nasledne 2 roky jazdila prevazne ako Ruzinovske ZV kde viac stala nez jazdila; zatial co 7839+40 bola v premavke len 2 dni a potom vyse roka bola odstavena (od vodicov mam info ze sa jej prepadavala strecha). 7843+44 po VP v lete 2021 sa tiez neustale kazila, to tiez nebola ziadna slava. Pritom staci sa pozriet na vypravy z poslednych mesiacov 2020 a porovnavat ako casto tie vozy v tej dobe isli na poruchy.