V Prahe to práve dlhé roky problém bol. T6 boli len v Motole a na Žižkove a ostatní vodiči mali "na ruku" len ak sa o to proaktívne zaujímali a keď bolo treba vypomôcť napr. výmenou vozidla na trati, tak sa s tým musel posielať aj vodič.
Našťastie ale vždy mali všetci aspoň na tie pedále.
Hej, tak som zle pochopil. Áno, T6 dokáže pri vhodnej konfigurácii siete žrať aj viac, ako zrýchľovačové vozidlo. A riadenie rukou je úspornejšie, nž riadenie pedálmi. To si nechal zmerať DPP a napriek tomu si zvolil konfiguráciu s pedálmi, pretože platila posadnutosť nepreškoľovaním vodičov.
Inak za to, že bratislavské T3P majú ručné radiče, si pripisujem dorbnú zásluhu aj ja, keďže Rafael to chcel mať 1:1 ako pražské T3RP a ukecal som ho práve aj argumentom o spotrebe. Bohužiaľ som ho už neukecal na kotúčové brzdy.
Miki, nepúšťaj sa do technických analýz. Práve preto, že sú kolesá nezávisle zavesené, môže sa každé točiť rýchlosťou, ktorá zodpovedá jeho dráhe a NEpreklzuje, NEobrusuje sa. Problémy s 15T sú dané tým, že nie je dobre vyriešená funkcia elektrického diferenciálu, čiže toho zapojenia, ktoré práve nahrádza pevnú nápravu, ktorá vyrovnávanie otáčok pri správnych parametroch oblúka rieši tým, že každé koleso ide po koľajnici iným priemerom.
Po svete jazdí množstvo vozidiel, ktoré nemajú pevné osi a problémam 15T netrpia. Netreba počúvať len T3-fanatikov, ako sú Lavička, Šurovský a im podobní.
Predsa s nerovnomerným a najmä nadmerným opotrebovaním kolies. Nemajú osi! Sú nezávisle zavesené, t.j. po zákrute ide to vonkajšie rýchlejšie, čiže preklzuje, obrusuje sa. Vyrovnanie musí zložito riadiť počítač. V najhorších časoch až 1/3 15T bývala odstavených. Pre cestujúcich vynikajúce električky, technicky nedotiahnutý experiment.
2001 porucha vozidla, smer vozovňa, s dielňou, že na linke 50 2563, smer OC Ul. M. Kukučína, predchádzajúca 50 - 3369 s nefunkčnou klímou...
*30 minút dozadu - neoodolalo mi správu.
32 z hlavnej stanice na DD (3326) s odchodom 14:30 nepôjde pre poruchu vozidla. Okrem toho má poruchu aj spoj linky 61, staničné ZV išlo hradiť práve 61
Viem o tom, ale to predsa nemôže byť problém zaškoliť ich aj na pedále. To by Praha vôbec nemohla prevádzkovať električky, keby vodiči neboli univerzálni. Veď vozy sa tam medzi vozovňami presúvajú úplne bežne a každú chvíľu.
Väčšina nemá papiere ani na K2S. A to napriek tomu, že sa už v roku 2019 dohodlo, že všetci vodiči električiek budú preškolení na všetky typy a výluka v Karlovej Vsi sa mala využiť na to, aby sa vodičom potrebné oprávnenia postupne dorobili. Z toho však nič nebolo a ostalo to v rovine „kto chcel, si mohol urobiť“. A tak nastávajú skutočne nepochopiteľné situácie, že vodič električky z JD na sedavej zálohe nemôže ísť vystriedať na krasňanský výkon, pretože nemá papiere na žehličku alebo kačicu. Vraj však nedávno došlo alebo malo dôjsť k zmene, že už všetci noví vodiči v oboch vozovniach by mali mať oprávnenia na všetky typy. Ale aj ten zvyšok treba počas nasledujúcich výluk doškoliť.
Ja neobhajujem výmenu T3P a T3G, lebo stále by si mal neúsporné žehličky v hlavnej role a električky ktoré dokážu rekuperovať by jazdili v obmedzenom režime. Teraz by to problém nebol lebo T3G sú v záverečnej fáze života ale v 2016 po dodávke nových električiek by som to vôbec nepovažoval za vhodné riešenie.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Max