Reakcia na: Andrej #175065:
Tak je tam ale dosť rozdiel aj v tých tratiach, v prípade vyhýbiek sa na ceste o mnoho ľahšie dostane nečistota a všelijaké predmety do mechanizmu a napr. keď prehodíš a nepritlačí dobre jazyky a pôjdeš rýchlo, neubrzdíš a buď sa vykoľajíš úplne, alebo si dáš vidlicovku a budeš dúfať, že si to všimneš. Myslím si, že veci ako rýchlosť prejazdu proti hrotu môžeme riešiť vtedy, keď bude infraštruktúra tomu vyhovovať, ale to je ešte beh na dlhé trate, nehovoriac o finančnej tiesni, v ktorej aj teraz DPB je. Veď si zober len to, že my tu dnes stále prestavujeme vyhýbky elektricky, s výnimkou Škodoviek na pár výhybkách. Čo som počul, tak systém rádiovej výhybky ako celku nie je práve najlacnejší. Každopádne, na DK radiále sú vraj vyhýbky konštruované na vyššiu rýchlosť aj proti hrotu, ale čo je na tom pravdy, neviem. Myslím si, že súčasné rýchlosti sú nastavené správne a napriek tomu sa zadarí nejaký malér. Druhá vec je, že kríženia pri tuneli na nábreží sú slušne vymlátené a to má ten úsek len pár rokov...
FFF13