Tá 4 a 9 na Kútikoch je taká sranda no...keď 4 mešká, tak sa tam pichne 9 podľa svojho CP a 4 mešká ďalej. S 9 treba ísť ideálne 1.25 až 1.5 min. z obratiska, aby prišiel relatívne včas na nástupnú zastávku. Ranná špička na DK radiále je proste záplava 4kami a 9kami, proste hocikedy sa postavíš na zastávku, každú chvíľu niečo príde...ak sa zas 9 nalepí na pomalú 4ku, tak ju hravo obehne na Krížnej..
O 19.55 som na Riviére smer KV videl stáť na blikačkách K2S 7115, linka 9 (už bez ľudí). Za ňou stáli už dve škodovky. Myslel som že K2S vykapala a bude sa tlačiť, ale o 3 min.nato sa pohla vlastnou silou.
Prajem ti mnoho kilometrov bez nehody a cestujúcich, ktorí nerobia bordel. Netvrdím že vodič mi to urobil úmyselne, ale nemôžem sa zbaviť pocitu, že mu bolo jedno že mešká, proste si povedal "mám na háku, nebudem sa naháňať a snažiť to stiahnuť".
Ináč cestou do mesta, ešte poobede, som chytil súpravu T3G (pred nosom mi ušla Škodovka, ale spoj linky 20 meškal). To som však neriešil, lebo pri 4 minútovom intervale prípoja je to jedno. Vodič T3G teda išiel svižne, až do momentu, kedy sa pred nás z obratiska v KV natlačila súprava T6A5 na linke 9. Vodič T3G pustil jedny svetlá na Riviére (neviem aký dlhý cyklus tam je, ale mne to pripadalo ako celá večnosť). No a súpravu T6A5 sme pri tuneli takmer dobehli. Keby sa nešuchtal zo zastávky ex. PKO, tak by ju veru dobehol. Neviem koľko kočíkov nastupovalo/vystupovalo na linke 9 pred nami pri Botanickej záhrade, Lafranconi a ex. PKO. A celkovo som mal pocit, že spoj linky 9 dosť dlho vetral na prvej zastávke, kde evidentne čakal na nulu, aby mohol vyraziť. Neviem či je CP tak blbý, že pošle linku 9 minútu pred linkou 4, ale to je jedno, proste to tak vyšlo. Na linke 4 sme žiadne kočíky nemali, iba jedného novozámockého dodávkara, ktorý nás blokoval lebo zastavil tak, že pretŕčal do jazdného profilu (chcel odbočiť doľava na Mostovú). Našťastie ho stačilo vyzvoniť, ale aj tak sa ešte rozčuľoval spoza volantu. Zdržanie som si všimol až keď som vystúpil na Mariánskej, kde akýsi cestujúci prišli za vodičom, v snahe kúpiť lístky alebo čo. Neviem koľko to trvalo, nezaujímal som sa o to, možno to bolo 20 sekúnd, ktoré sú viac než dosť aby nestihol svetlá. Podotýkam, že sme nemali žiaden problém s chodcami na Kamennom ani inde.
EDIT: Naštvalo ma aj to, že som po čakaní cestoval časť trasy v linke 20 načierno. Lebo mi medizčasom vypršala platnosť lístka. Bol som vtedy čerstvo nahnevaný vzniknutou situáciou a prichystaný hádať sa s revízormi, ak by ma chceli pokutovať za jazdu na čierno (po uplynutí platnosti), aby si overili na dispečingu, že električka na linke 4, poradie tretie, naozaj meškala tak, že som nestihol prípoj a že moja vina to nie je, lebo ja som sa riadil cestovným poriadkom a podľa toho kúpil lístok tak, aby mi pokryl celú trasu vrátane dvojminútového čakania na príjpoj. Našťastie žiadna kontrola nebola. Moja snaha necestovať načierno bola jedným z dôvodov, prečo som volil čakanie na prípoj 2 minúty a nie 12 minút. Nečakal som večer bude mať električka problém.
Na tento príspevok a otázku či robím, áno, jazdím na električkách a budem to naďalej robiť s úctou k cestujúcim, napriek tomu, že majú niektorí názor a povedomie ako Ty, ktoré však skôr vychádza z nevedomosti, predsudkov a pocitov, ako z faktov. Grafikony sú robené tak, aby boli stíhateľné - dodržujú sa rýchlosti, takt križovatiek, preferencie atď. Na margo zdržania na trati poviem len toľko, že dnes som napríklad dopoludnia jazdil, už som išiel striedať, no po ceste mi striedavo nastúpili/vystúpili tri mamičky s kočíkmi do starého voza. Vzhľadom na okolnosti som im pomohol s kočíkom. Toto samozrejme zoberie nejaký čas a napr. na Riviére mi už nevyšiel signál = čakanie zhruba 1,5 min. Na Centrum som došiel s meškaním 2 minúty práve kvôli kočíkom. Opäť opakujem, vodiči robia čo je v ich silách, všetci sme len ľudia a sme ľudia, tak majme k sebe nejaké pochopenie a ľudskosť, pretože sa to vytráca. Každý vodič sa v rannej špičke naháňa, či už na Račianskej, alebo na Karloveskej, lebo mu dýcha na krk už 3/7 alebo 4/9, každý chce mať svoju prestávku, rýchlo aspoň na WC skočiť, aby prišiel všade načas, ale jednoducho niekedy to naozaj nie je v našich silách dôjsť všade načas. Mrzí ma, že Ti nevyšiel prestup, ale určite vodič Škodovky to nespravil úmyselne, aby Ti pokazil cestu MHD. P. S. Už od malička ma učili k lekárovi, do školy, do práce, všade - chodiť aspoň 10-15 min. skôr. Vždy radšej čakám na niekoho, ako keby mal čakať on na mňa.
Možno časť problému je aj v tom, že sa chrono menia o 21:00. Možno by sa mali meniť častejšie a nie že zrazu je "sek" rádovo v minútach. Nech sa to to mení postupne, plynule, kľudne bez pevne definovaného času, ale každá linka by mala "svoje" časy, odstupňované v rôznych intervaloch, kľudne aj desaťkrát za deň.
no aktuálne je v minutážach maximálny bordel, samozrejme že nadbehy sa pokutujú ale väčšina liniek proste mešká .. v špičke preto lebo je špička, mimo špičky preto lebo sú našponované jazdné doby ... nie všade, ale naozaj na väčšine liniek to tak je, ale máš aj také linky kde po večeroch v prvej polke trasy musíš všade vetrať aby si neodišiel skorej a v druhej polke sa môžeš aj na hlavu postaviť, aj tak to nevyjazdíš na 0 ...
sú aj vodiči pretekári ktorým sa občas zadarí a postíhajú semafóry tak aby moc nemeškali, ale nie každý je taký a treba chápať že niektorí vodiči majú svoje tempo lebo si tolko netrúfajú a nebudú sa snažiť keď vidia v palubaku že im servirujú také jazdné doby ktoré s realitou nemajú nič spoločné, napríklad linka 98 je dokonalý príklad čo si všímam že sa často rieši aj na FB .. a to nemusí byť ani čarovná 21. hodina kedy sa mení chrono ..
Občasne "vetrať" na zastávkach a čakať "na nulu" je určite lepšie ako pravidelne meškávať. Za meškanie cez 2 minúty sa na prémie nesiaha, za nadbiehanie asi áno.
za takéto nevyjazditelné chrono po celom meste ráno a večer si môžu vodiči tak nejako sami - tí čo vkuse jazdili s nadbehom a nevyrovnávali do 0 po trase ... tak riešením okrem krátenia prémií bolo vyrobenie takej minutáže kde sa jednoducho nedá ísť v nadbehu a je vymalované, všetko mešká ...
Ty si tu písal že vodič je dement a že meškal "úmyselne". Presne kvôli takým ako ty by som určite nešiel robiť povolanie vodiča električky. Myslím že už zaznelo všetko podstatné z oboch strán, takže bolo by fajn uzavrieť túto tému.
Pracovné dni, školský rok, zastávka Záluhy, smer Pri kríži:
Linka 4 - 21: 05 14 24 34 43 53
Linka 20 - 21: 06 26 44
2 minúty bez nutnosti pešieho presunu medzi zastávkami, prestup "na hrane". Linka 4 mešká, prestup nevýjde, cestujúci môže čakť 18 minút na ďalší spoj linky 20.
Dispečerské fórum nadšencov MHD:
Cestujúci je na vine, môže si za to sám. Nemal cestovať MHD.
Nie je problém s chronometrazou
Lebo ja chodím po trase 4/9 každý deň a napríklad dnes ráno úplne pohode žiadne vetranie ale ani naháňanie zo strany vodiča nebolo..
A chodím bežné aj po večeroch a stíha sa... To je len o medzikuse medzi panelom a sedačkou
Ja som sa pýtal užívateľa Sor23, či robí v DPB, nie teba. Aspoň niektorí konštruktívne napísali, že spoje meškávajú pravidelne a DPB by mal upraviť cestovné poriadky. Teraz si zakonšpirujem: Možno DPB cestovné poriadky upraviť nechce, lebo by zistil, že na vyjazdenie 10 minútového intervalu by potreboval do výpravy o jednu súpravu a jedného vodiča viac, tak "šponuje" jazdné doby, aby vyjazdil rovnaký počet spojov a zároveň ušetril jednu súpravu a jedného vodiča s tým, že tie meškania "rozpustí" všetkým vodičom do ich prestávok na obratiskách. To je konšpirácia, čo?
Včera bol piatok, nie nedeľa. Spoj nebol preplnený ani nikde nestál extra dlho. Opakujem, z Centra išiel načas. DPB by mal upraviť chronometráže, aby sa podľa CP dalo jazdiť.
Prosím ťa, tieto konšpirácie si nechaj pre niekoho iného. Nie, nepracujem pre DPB, ale mám dosť skúseností v zákazníckom servise aby som rozoznal, že to bľačanie čo na tomto fóre čítame dennodenne je v 90% prípadov úplne mimo.
Je na tom cestovnom poriadku napísané že prestup je garantovaný? Ak nie, tak jediné čo si zostava je sa s tým vyrovnať a ísť predošlým spojom. Ako ti už bolo napísané, vôbec nie je ťažké naberať meškanie ani v nedeľu večer. Stačí zopár pomalých ľudí na priechodoch pre chodcov, zle nastavené semafory, pomalá výmena cestujúcich na zastávke, a už máš meškanie. Toto je súčasť života v (nielen) veľkom meste.
Cestoval som z Centra. Nespozoroval som žiaden problém s výhybkou, ani s vozidlom, ani sme nikde dlho nečakali na voľno, ani problém s dverami nebol. Ak sa to vyjazdiť nedá, nech DPB upraví intervaly! Alebo mi budeš tvrdiť, že keby nikde nenastupovali a nevystupovali ľudia, tak je to OK, že potom by išiel spoj načas?! Takže za meškanie môžu cestujúci tým, že vozidlo zdržovali vystupovaním a nastupovaním?
A keby prestup nevyšiel ani počas štyroch minút? Stále to bude vina cestujúceho, že? Na tomto diskusnom fóre vypisujú zamestnanci DPB?
Potom načo vôbec máme nejaké cestovné poriadky v ktorých je uvedený čas odchodu? Nech sa to vyrieši tak, že bude napísané "v čase od 20:00 do 23:30 linka premáva každých 10 minút. To je prozákaznícke riešenie. Cestujúci nemajú nárok presnosť.
Dobré, tak ak to vodič neurobil úmyselne, tak koho vina to asi bude? Žeby cestujúceho ktorý očakával že urobí prestup v rámci 4 minút?
Ja viem že toto nie je populárne tvrdiť na tomto fóre, kde sa očividne naučili o "zákazníckom servise" od Američanov, ale občas je úplne na mieste hádzať vinu na cestujúcich. Väčšina cestujúcich, tak ako väčšina ľudí globálne, sú ovečky ktoré nerobia rozumné rozhodnutia, ale namiesto toho aby nosili sa to zodpovednosť to radšej hádžu na vodičov, predavačov, proste na všetkých ostatných.
Keď sú cestovné poriadky vyjazditeľné celkom v pohode, prečo Pe67 píše vo svojom príspevku niečo iné? Nie som pravidelný cestujúci a po tejto skúsenosti ani nebudem. Netvrdím že vodič meškal naschváľ, ale vodič je v práci, je mu to jedno, či mešká 2 minúty alebo ide na čas, lebo ho platia rovnako, ON čas má, ON prípoj stihnúť nemusí. V príspevku č. Hádžeš vinu na cestujúceho. Ak by som si naplánoval prestup 4 minúty na Račianskom mýte, kde mi iba 2 minúty trvalo presunúť sa medzi nástupiskami, tak to bude aj tak moja vina.
Nerobíš tak náhodou v DPB?
Akom som napisal v príspevku #175006, nech DPB upraví jazdné doby tak, aby vodiči stíhali. Zjavne to nie je ojedinelý prípad.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
N/A