Reakcia na: N/A #175059:
Ja takto jazdím aj autom. V živote som neplatil pokutu za prekročnie rýchlosti, alebo nezastavenie na STOPke, alebo jazdu na červenú alebo inú typickú blbosť, za ktorú policajti tak radi pokutujú (typické meranie zóny 40 na konci obce a pod.). Ja tam tých 40 naozaj až po tú značku pôjdem. Nech ich roztrhne od jedu, že na mne nezarobia. Síce s mnohým nesúhlasím, ale beriem to ako "je tam značka, tak sa ňou riadim", až keď budem mimo volantu, môžem umiestnenie tej značky kritizovať a pindať že je tam nezmyselná. Ak tam je, musím ju rešpektovať. Napr. ako musím rešpektovať keď D1/1 hovorí, že proti hrotu do odbočky musím ísť najviac 10 km/h. Čo, ako som neraz videl, vedie chdcov k mylenej predstave, že tá električka zastavuje a púšťa ich na prechode. Čo nie je pravda, ale tak to pre nich vyzerá (nepoznajú D1/1, vidia tramvaj, zastavia na prechode a kukajú na ňu a ona zrazu začne brzdiť - následne ich vyzvoní, lebo jej brzdenie chápali ako zastavovanie - odpozorované nie raz na Kamennom nám., resp. Štúrovej. Aby som sa vrátil k úvodu môjho príspevku, priznávam na rovinu, že nie vždy dodržujem max. povolenú rýchlosť. Ale jedine tam, kde viem že je to: 1. bezpečné, 2. nezvyknú ťam stávať policajti, 3. prekročenie je mierne, a za 4. mám na prekročenie sakramentsky dobrý dôvod (aby som stihol zelenú na ďalšej križovatke, lebo sa pripájam z vedľajšieho smeru - najčastejšie ľavej odbočky - tzv. "zelenej vlny").
upravovač fotiek
Ináč cestou do mesta, ešte poobede, som chytil súpravu T3G (pred nosom mi ušla Škodovka, ale spoj linky 20 meškal). To som však neriešil, lebo pri 4 minútovom intervale prípoja je to jedno. Vodič T3G teda išiel svižne, až do momentu, kedy sa pred nás z obratiska v KV natlačila súprava T6A5 na linke 9. Vodič T3G pustil jedny svetlá na Riviére (neviem aký dlhý cyklus tam je, ale mne to pripadalo ako celá večnosť). No a súpravu T6A5 sme pri tuneli takmer dobehli. Keby sa nešuchtal zo zastávky ex. PKO, tak by ju veru dobehol. Neviem koľko kočíkov nastupovalo/vystupovalo na linke 9 pred nami pri Botanickej záhrade, Lafranconi a ex. PKO. A celkovo som mal pocit, že spoj linky 9 dosť dlho vetral na prvej zastávke, kde evidentne čakal na nulu, aby mohol vyraziť. Neviem či je CP tak blbý, že pošle linku 9 minútu pred linkou 4, ale to je jedno, proste to tak vyšlo. Na linke 4 sme žiadne kočíky nemali, iba jedného novozámockého dodávkara, ktorý nás blokoval lebo zastavil tak, že pretŕčal do jazdného profilu (chcel odbočiť doľava na Mostovú). Našťastie ho stačilo vyzvoniť, ale aj tak sa ešte rozčuľoval spoza volantu. Zdržanie som si všimol až keď som vystúpil na Mariánskej, kde akýsi cestujúci prišli za vodičom, v snahe kúpiť lístky alebo čo. Neviem koľko to trvalo, nezaujímal som sa o to, možno to bolo 20 sekúnd, ktoré sú viac než dosť aby nestihol svetlá. Podotýkam, že sme nemali žiaden problém s chodcami na Kamennom ani inde.
EDIT: Naštvalo ma aj to, že som po čakaní cestoval časť trasy v linke 20 načierno. Lebo mi medizčasom vypršala platnosť lístka. Bol som vtedy čerstvo nahnevaný vzniknutou situáciou a prichystaný hádať sa s revízormi, ak by ma chceli pokutovať za jazdu na čierno (po uplynutí platnosti), aby si overili na dispečingu, že električka na linke 4, poradie tretie, naozaj meškala tak, že som nestihol prípoj a že moja vina to nie je, lebo ja som sa riadil cestovným poriadkom a podľa toho kúpil lístok tak, aby mi pokryl celú trasu vrátane dvojminútového čakania na príjpoj. Našťastie žiadna kontrola nebola. Moja snaha necestovať načierno bola jedným z dôvodov, prečo som volil čakanie na prípoj 2 minúty a nie 12 minút. Nečakal som večer bude mať električka problém.