Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
a ešte k tej 527:
Sťažnosť som písal v pondelok, v stredu mi došla odpoveď od Arrivy, kde tvrdili, že bus prišiel do PK na námestie 22:24:58 a že vodič absolvuje pohovor a zvýšenú kontrolu.
Tento piatok som mal zase poobednú, takže som sa zase vracal tým istým spojom a zase vodič prefrčal po nadjazde bez zachádzky na grinavskú stanicu a do PK na námestie sme prišli 22:17(vyslovene som sa pozrel na displej pri vystupovaní). Neviem, či to bol ten istý vodič, tvár som si nezapamätal a mám PCL, takže jeho číslo na lístku nemám.
Poobednú som mal aj v pondelok a sobotu a vtedy sa ku žst. Grinava zašlo a náskok v PK na námestí bol 2/1 minúta, takže nevyzerá, že by šlo o hromadný zvyk. Každopádne za predvčerajšok píšem zase.
Reakcia na: N/A #173978:
sú trasy v rámci BA, ktoré sú oveľa lepšie regiobusom, než MHD. Najmä
1. ZB-Pod Stanicou--Račko-AS
2. Lamač-AS
3. Račianska radiála-Bajkalská-Prievozská-AS-> mimo špičky nie je priama alternatíva a prestup na Račku nepatrí k pohodlným.
4. Vajnorská radiála-Bajkalská-Prievozská-AS; ešte aj Zlaté Piesky-AS idem radšej AMS, než nejakou kombináciou 4 alebo 53 so 78/40
5. Nová Vrakuňa-AS má síce 78, ale tá je ukážkový vymeták, ktorým asi z konečnej na konečnú nikto okrem šotoušov a málo pohyblivých ľudí jazdiť nebude.
6. Juh PB-Gagarinova
mohol by prosím niekto preradiť tú výpravu odtiaľto na správne miesto? https://imhd.sk/ba/vozidlo/2385/Ikarus-280-1937-BA4418
Reakcia na: N/A #173976:
Dá sa to vyriešiť jednoducho.

Rýchliky na zastávke Vinohrady majú pobyt 2 minúty, no aby neblokovali vyťaženú trať, tak majú možnosť odísť.

Uvedený symbol znamená: "vlak môže byť vypravený ihneď po ukončení nástupu a výstupu cestujúcich"

PAD nech dodržiava CP mimo mesta, blokovanie zastávky v prípade nesprávneho odhadu vodiča nie je problém, keďže nie je taký hustý interval.

V meste je PAD v smere do centra primárne výstupná. Neviem si predstaviť, ak by na Patrónke krátili náskok 2 busy PAD v rannej špičke.
Reakcia na: N/A #173976:
Máš pravdu v tom, že vodič sa má snažiť prispôsobiť jazdu chronometráži a oceňujem teba a tvojich kolegov, ktorí tak robia a jazdia presne podľa grafikonu.
Problém regiobusov sú celotýždenne rovnaké chronometráže, a doplatiť na to môžu aj cestujúci v BA, ktorí by ich chceli využiť. Napr. l. 525 mala za čias jej prevádzky DPB jazdnú dobu Chorvátsky Grob, námestie - Shopping Palace asi 22 minút, dnes za Arrivy celotýždenne 27.
Všetci pritom vieme, že vzhľadom na hustotu premávky a rýchlosti odbavenia cestujúcich je rozdiel v tom, ako rýchlo vie prejsť trasu spoj s odchodom 8:22 v pracovné dni a cez víkend. Cestujúci potom môže tipovať, či sa bude cez víkend vodič Arrivy vliecť, aby dodržiaval CP, alebo či vyjde z Grobu úmyselne niekoľko minút neskôr a do BA príde včas. Najhoršie je, ak regiobus vyjde včas z Grobu a zo zastávky Pri mlyne odíde napr. 8:37 miesto 8:40, a cestujúci odtiaľ si bude musieť ísť na ZP až a-52 o 8:53 s prestupom na Uhliskách (pričom a-53 a a-65 DC odtiaľ odídu minútu pred a-52 do Rače). Taký cestujúci z Pri mlyne by bol na ZP miesto 8:46 až 9:14.
Reakcia na: N/A #173972:
Nemyslím si, že je zlá chronometráž, pretože keď vodiči vedia jazdiť podľa grafikonu, prečo sa nájde pretekár, ktorý ide až toľko v predstihu? Ďalšia vec je, že niekedy nastupuje 30 ľudí a niekedy 5 a tak aj rýchlosť odbavenia sa líši. Ja sám jazdím v BA a cestovný poriadok je pre mňa alfa-omega, jednoducho nedovolím si odísť v predstihu, mne to za to nestojí. Povedzme si aj to, že vždy jazdím tak, aby som v zastávke dlho nevetral a keď viem, že napr. medzi PKO a Kapucínskou mám tuším 5 min, tak v tuneli nebudem tlačiť 50km/h ale bohato stačí 35-40 km/h ak z PKO odídem presne načas. Kebyže idem 50km/h tak čakám na Kapuc presne 1.5 min, čo je veľa, na druhej strane ak na Botanickej alebo Lanfranconi nastupovalo dlho veľa ľudí, mám tento úsek v tuneli ako čas na dorovnanie meškania a to tak, že pôjdem 50 km/h. Niektorí sa sťažujú na chronometráž v BA, ale podľa mňa je to na šikovnosti vodiča, ako to vie vyjazdiť. Jednoducho idem na MPR keď viem, že meškám a rýchlo odbavujem zastávku a keď viem, že mám predstih, tak idem pokojne tak, aby som zo zastávky odchádzal načas a nebudem tomu nakladať.
pre tych co radi fotia odklony - tento vikend je Kosicka smer Apollo zavreta od Dulaku cize 50 a 68 pojdu na Dulaku doprava a vzapati dolava na Svatoplukovu 🙃 opacny smer bez zmeny
Reakcia na: Cancer #173973:
Jeden vodič nesmie porušiť predpis a CP, druhý vodič musí predpis a CP.

Dozvedel som sa znovu niečo nové, poučné.
Reakcia na: N/A #173972:
Aká je pravdepodobnosť, že tých päť minút náskoku si vyrobil až medzi poslednou zastávkou v regióne a prvou v meste?

Keby vyčkával na každej zastávke v regióne až do času odchodu (a v prípade potreby zastavoval na všetkých zastávkach v regióne ak prichádzal na zastávky kde nikto nenastupoval ani nevystupoval v predstihu) tak je podla mňa nepravdepodobné aby do Lamača prišiel s náskokom päť minút a na Račianske mýto so siedmimi minútami.

Sa tu zase pokúšaš obhajovať jazdu v predstihu a porušovanie predpisov vodičmi, ale áno pokial to náhodou nabral iba medzi dvoma zastávkami tak tam má zastaviť a vyčkať do času odchodu.

Úlohou vodiča nieje riešiť problémy zle nastavenej chronometráže, ale plniť si svoje povinnosti a jazdiť podla predpisov.

Ak sa cestovný poriadok nedá vyjazdiť jazdou podla predpisov je chybou ak ho vyjazdí tým že prekračuje povolenú rýchlosť, jazdí nebezpečne a ako hovado.

Ak je cestovný poriadok nastavený tak, že pri jazde podla predpisov zostáva do odchodu zo zastávky päť minút tak tých päť minút na tej zastávke má stáť aj keby tragače padali a je chybou odchádzať v predstihu aby „neblokoval zastávku“.
Reakcia na: N/A #173970:
Ak je nesprávna chronometráž, tak aké má vodič možnosti?
1. ísť nižšou rýchlosťou
2. čakať na odchod na zastávke

Bod 1:
(2) Vodič nesmie
k) prekážať v jazde rýchlejšie idúcim vozidlám a obmedzovať plynulosť cestnej premávky

Bod 2:
Neviem si predstaviť, aby 5 minút blokoval zmiešanú zastávku MHD/PAD.
Reakcia na: N/A #173970:
Je to pekný kontrast oproti Arrivam v ostatných regionoch Slovenska, kde už niekoľko sekundové nadbehy sú trestané (Vďaka za to!).
Reakcia na: mirec240 #173958:
Ja som tiež išiel minule z Lamača autobusom Arriva s odchodom x:43 a došiel x:38, kebyže nie som včas v zastávke, tak nestihnem, hoci som mal náskok 5 min. do cieľa sme prišli 7 min. v predstihu (Račko).
DN 6030 vs. IGK Sancova smer stanica
Aktuálne prebieha montáž prístrešku na Bystrických sadoch
Reakcia na: Max #173966:
Oprava: 7 /3
1/3 aktuálne 7507, zrejme ZV
Do Race opat osvedcena x3 jazdi
Reakcia na: S499.1023 #173963:
Ani zo srandy.
Reakcia na: N/A #173953:
Ty si nejaký echt beusák.
Šoto alert
Karosa C734.23 7 (7A5 5270) na návšteve 😁

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.