Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: N/A #170320:
Vôbec nechápem, čo chceš týmto vyriešiť. Normálny človek vie, čo je to priecestie. Ak je tam PZZ, ktoré bliká a zvoní, a k tomu rampy, tak niet o čom. Ak je niekto tak neskutočne nechápavý, že nevie čo je to žel. priecestie a žiadnemu blikaniu ani cinkaniu nerozumie (povedzme že včera pricestoval z Amazonského pralesa), tak ako chceš takému človeku pomôcť? Potrebuje taký človek extra rampu na chodníku? Však ju podlezie alebo obíde. Neriešme nezmysly.
Ja rozumiem, že chodec je tiež účastník premávky, no nemá vodičský preukaz a predpokladajme, že je tak negramotný, že nevie kedy nevstupovať na železničné priecestie. Akurát spomínaná trať pri Zváračskom je pekným príkladom vhodného zabezpečenia. V časoch fungovania si pamätám, že tam boli (možno sú) rampy aj na chodníkoch pre peších a tak ani na tej malej križovatke nedôjde k pochybeniu. Vtedy keď to fungovalo, tak viem, že zo všetkých smerov na križovatkách okolo priecestia skočila okamžite červená a s niekoľko sekundovým oneskorením sa spustila akustická a svetelná signalizácia na žel. priecestí a následne sa spustili rampy ako pre autá, tak pre peších.... a to sa bavíme o menej významnom a zastaralom priecestí, kde boli v tom čase ešte staré signalizácie, typu SSSR a nie ako AŽD 71.
Reakcia na: samkoh #170310:
Mimochodom, pri Zváračáku to funguje inak. Keď je priecestie vo výstrahe, tak celá križovatka po oboch stranách trate sa prepne na blikajúcu oranžovú. Čiže to nie je veľmi smart. Smart by bolo, keby počas trvania výstrahy dostávali zelenú viaceré smery, ktoré nie sú v kolízii s priecestím, kým tie kolízne smery by mali stále červenú. Ale v dnešnej situácii (keď tam prejde dráhové vozidlo raz rok) to netreba, a ak RAZ bude funkčná Filiálka, tak tam bude treba niečo mimoúrovňové.
Reakcia na: si #170314:
Naopak, vždy keď tadiaľ idem, tak si dávam sakramentský pozor. Keď idem von z mesta a vidím, že za priecestie sa nedostanem, lebo autá stoja, tak zastavím. A zastavím tak, aby mohli naďalej prechádzať autá z Vrakunskej na Trnavskú. A robí to tak väčšina vodičov. Vždy sa nájde nejaký ten polovodič, ale normálny človek to chápe.
Reakcia na: S499.1023 #170316:
Tak niektori nevodici maju problem pochopit, ze nemaju vojst do krizovatky ked nevies nou prejst - co myslis, ze na tom zmeni niekolko desiatok az stoviek ton vaziaci vlak? 😃
Reakcia na: si #170314:
Práve som chcel písať Johnnyjankovi na jeho poslednú vetu v #170312, takže aj pre Teba: V živote by ma nenapadlo vojsť na akékoľvek priecestie, čiže ani na toto, skôr, ako mám za priecestím voľné miesto na jeho opustenie. Pravdepodobne preto, že rozmašírovanú ružovú hmotu pod mašinou a prvými dvadsiatimi vozmi chodím riešiť pomaly každý týždeň Len tí trúbiči za mnou to nechápu - zrejme medzi nich patríš 😋 .
Reakcia na: samkoh #170310:
Ak pominiem to, že tak to funguje aj teraz a bez semaforov prirodzene, tak by som mal technickú otázku: Ako by také smart semafory zistili, že je čas "tesne pred spustením výstrahy"?
Reakcia na: johnnyjanko #170312:
tam moze ale velmi lahko vzniknut dead-lock - auta smer ikea a letisko sa uz nepohnu lebo uz nemozu do priecestia, auta smer mesto zablokuje niekto kto sa chce otocit na prilahlom parkovisku a pokial sa najde nejaky dobrak/smoliar/.... ktory trci na priecesti....
(a povedzme si uprimne, cez toto trojkolajne priecestie asi nik z nas v tejto krizovatke a tej hustote dopravy nevstupuje az ked ju predchadzajuce auto opustilo a je za nim dost miesta aj pre to moje....)
Reakcia na: MatejBA #170311:
Plne súhlasím, to chýba ako soľ.
Reakcia na: samkoh #170310:
Nechápem, na čo by to bolo dobré. Však kto ide z Trnavskej na Vrakunskú (alebo opačne), tak cez priecestie nejde a nepotrebuje ďalší signál, že môže pokračovať v jazde. A smer Trnavská-Ivanská má zase vždy prednosť. Keď začne blikať PZZ, tak každý pochopí, že treba uvoľniť koľaje, netreba k tomu žiadny "smart semafor". Ak niekedy nie je možné uvoľniť koľaje z dôvodu zápchy, toto je zase niečo, čo nejaký "smart semafor" nevyrieši.
Reakcia na: johnnyjanko #170309:
Tak ono problem chodcov by hlavne vyriesil prechod/nadchod/podchod pri Kike, kedze aj tak drtiva vacsina ludi prechadza tam cez kolajnice.
Reakcia na: johnnyjanko #170307:
Také, ktoré by v čase výstrahy na priecestí dávali celý čas smeru vrakunská-trnavská a v čase tesne pred spustením výstrahy smeru ivanská-trnavská. Myslím, že tak teoreticky fungujú tie pri Zváračskom.
Reakcia na: N/A #170308:
A hlavne toto bola zrážka s CHODCOM, ktorý určite neriešil problém s dlhou brzdnou dráhou na mokrej vozovke, neriešil ktorá cesta je hlavná ani ktorým smerom je zakázané odbočovať.
Ja tade nejazdím často, ale nikdy som nemal problém s pochopením daného priecestia, nechápem, čo tam tí ľudia robia, ale podľa mňa je zabezpečené dobre, veď to húka už minútu pred prechodom vlaku..
Reakcia na: Petto #170299:
Aké smart semafory máš na mysli? Podľa mňa priecestie na Ivanskej ceste už má "smart semafory", volá sa to priecestné zabezpečovacie zariadenie. 😂

Nechápem, čo viac "smart" by si si predstavoval a ako by to malo zabrániť takým nehodám ako predvčerom, keď chodec vstúpil pod vlak...
Reakcia na: TeBeCe #170304:
Nevadi, hlavne ze elektricka 50% casu jazdi 100% 😂
Reakcia na: TeBeCe #170304:
Odklon ED smer centrum cez tunel.
Zrejme dalsi zostreleny na novej radiale, tentokrat na Zizkovej smer mesto sa stoji. Kolko tych nehod pd 26.uz bolo? 20? 30?
6638 smer Koliba aktualne
Reakcia na: MatejBA #170301:
To by bolo podľa mňa asi najlepšie riešenie a asi sa s ním aj počítalo, keďže pri Pharose už násyp je.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.