Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Neo #15894:

V tom pripade L 21 spravit tak, ze spoje iduce od VW by na sidlisku nezastavovali. Ak sa niekto potrebuje dostat na sidlisko, moze ist L 20, ak ide od VW, tak ma smolu, musi prestupit. V smere z mesta detto. Lebo to sidlisko mi tam lezie na nervy, nikdy sa tam nemalo stavat!
Reakcia na: d3k0 #15893:

Dalsi efekt by bol v platnosti casovych cestovnych listkov. Teda: Podla coho by boli na CP uvedene jazdne doby? Dajme tomu, ze sucasne, tak potom si clovek vyrata pripoj. Spoj pojde na cas, pripoj mu zdrhne (lebo ina chronometraz), clovek je nastvany. Caka na dalsi spoj 12 minut, nastupi a vezie sa. Medzitym mu vyprsi platnost listka, chyti ho revizor a ako mu to vysvetli. Revizor si pojde zistiz, ci pripoj meskal (c. voza a vsetko na listku je). Zisti ze voz isiel na cas. Potom nasleduje kontrola preco to nesedi, zisti sa, ze za to moze chronometraz, ktora nekoresponduje s CP, cstujuci poda staznost a trestne oznamenie z kriveho obvinenia... etc.
Teda ak by si mal inu chronometraz, tak musis zmenit aj CP. A zistis, ze treba viac vozov. Lenze, odkial ich vezmes? Kto ti schvali vozokilometre? Vies kolko liniek by bolo postihnutych? To by polozilu diviziu autobusy a elektricke drahy by sa tiez netesili (trolejbusy). Riesenim by boli naozaj BUS pruhy aj na dalsich uliciach v meste. Napr. aj na Sancovej by mohli byt, staci zrusit to parkovanie na strane, rozsirit cestu na ukor chodnika (ten je zbytocne siroky), zuzit jazdne pruhy a hla - mas miesto na 3 pruhy kazdym smerom. To iste by sa v pohode dalo aj na Legionarskej, o Karadzicovej nehovoriac. Dostojevskeho rad detto. V buducnosti prebudovat BUS pruhy na elektrickove telso, pripade dat elektricku pod ulicu (co povazujem ze vhodnejsie v CMO, ale iba na tych uliciach, kde elektricka este nepremava - nove trate). Ale vies, ani ty, ani nikto z nas o tom nerozhodne...
D3kaux- to ma ale potom zaujima, preco je uroven dopravy tak nizko. Ad 21 problem je vo VOLKSWAGENE! Neodsudzujem ho, ale naco su 2 linky, 1 do vw, druha do vw cez dnv. Lepsie by bolo dat 2 linky nezavisle od seba, jedna do vw a druha IBA do dnv. A este jedna co by spajala DNV-VW. A uplne idealne by bolo rozdelit 21 na 2 linky podobne ako 91/191

fobust- ja som nebol za skratenie 21 po hriadky, ale za jej rozdelenie (cim by sa dosiahlo, ze obyvatelia nesidliskovej casti by mali kazdych 10min linku, a obyvatelia sidliska by mali v kazdom druhom voze volnu kapacitu). Ale kedze sa miu rozhodol pre zst, nema zmysel kvoli jednej zastavke linku delit, takze ak bude obratisko na ZST tak 21ka sem bude skratena na 100%.

d3ko- ad x50. Myslis, ze keby sme dali pred 21x tak by chodila cez devin?:-p ale mas recht. Zbytocne obmedzenia.
Reakcia na: Martin Fundárek #15891:
Nie je tam zakaz 😉

Re #15892 gypista: Princip toho systemu je dobry. Podla mna je vsak problem v chronometrazi - teda v jazdnych dobach medzi zastavkami. Dnes plati od 6.01 do 18.00 rovnaka jazda doba bez ohladu, ci je spicka, alebo nie. Preto si myslim, ze by sa pocas dna mali zaviest dalsie jazdne casy: 6.01 - 7.00 a 8.31 - 15.00 = terajsia jazdna doba (A), 7.01 - 8.30 = ranna spicka (D) a 15.01 - 18.00 (resp. na Sancovej aj do 18.30) = popoludnajsia spicka (E). Myslim, ze na mnohych linkach by boli tie casy podstatne medzi sebou rozdielne. Malo by to vsak aj iny efekt... Zistilo by sa, ze v spicke treba viac vozidiel...
Reakcia na: fobust #15888:

Asi sme sa nepochopili. Ja nemam problemy s tym, ze autobusy meskaju kvoli zapche.
Problem je v inom. Neviem, ci niekto sleduje akym systemom obsluhuju autobusy jednotlive linky 31 a 39.
Pocas spicky chodia dve 31ky medzi 39nami.
Oznacim si 31A prvu z nich a 31B druhu z nich.
Na linku 31A ma odist autobus, ktory pride z mesta ako 39. Podla CP je tam rezerva 7 minut.
V tom case na konecnej stoja 2 autobusy s tabulkami 31 a 39. (tiez podla CP, ale casto aj realne).
Cas je napr. 16:07, ma odist 31(A), ale neodide, lebo 39 z mesta meska cca. 15 minut, cize rezerva 7 minut nestaci ani zdaleka. 31(B) tam uz stoji, ale kedze ma odchod 16:14, on tam stoji aj nadalej.
Je cas 16:14. 31(B) odchadza, 39 z mesta prave vyhadzuje ludi na konecnej. 16:15 odide 31(B). Je prazdny, lebo nasiel prazdnu zastavku.
16:20 odide aj 39 do mesta.
A takto chodia dve 31ky po sebe (jedna prazdna) a maju pred sebou 14 minutovu medzeru.
Takto vyzera realne jeden 20minutovy cyklus.
Problem nastane, lebo 31ky sa tocia na Trnavskom myte. Smerom naspat, uz maju vacsiu medzeru pred sebou kvoli zapcham. Uvedomujme si, ze stale je jeden autobus skoro prazdny.
Po 2-3 takychto cykloch nemaju ake autobusy odist z konecnej, lebo sa uviazli v zapche, ale stale su 2 31ky skoro prazdne, a dalsie 2 narvate az po strop.
39ny su nejak randomne rozlozene, ale casto 2-3 minuty po 31.
Teraz uz pochopite, preco som sa pytal na kriteria optimalizacie. Lebo ak je cielom to, aby kazdy vodic mal presne take iste pauzy, tak by sa mohol zaviest system FIFO tj. autobus by bral ten spoj, ktory prave nasleduje. Potom by nenastali take situacie, ako teraz ze chodia prazdne autobusy a potom su 15minutove medzery.
Ak to vidim zle, tak mi to prosim napiste. Ale kazdodenna skusenost je takato.
Ak chcete budem Vas informovat o tom, ake dvojicky autobusov chodia s presnymi parametrami.
Vdaka.
Reakcia na: d3k0 #15879:
Ad X50 - zaujímavá je tiež otázka, prečo nemôže jazdiť 50 po Košickej v smere doprava na Nivy, keď IGK tak jazdia. To isté sa týka Svätoplukovej. (Že by IGK len ignorovali zákaz? To sa mi vzhľadom na ich počet vidí nepravdepodobné.)
Reakcia na: d3k0 #15880:

Mozno to dostala z Florianskego nam., lebo tam sa "obajavilo, uplne z nicoho nic" nove zabradlie, presne take ake bolo na zastavke Magnetove. 🙂
Reakcia na: Mat3j #15874:
Trocha som si od dopravy odpocinul. Musel som sa ucit:) Ale teraz to uz nebude take zle.

Deko: Kam ti mam tie fotky poslat?
Reakcia na: gypista #15887:

Odporucam precitat si moj pripsevok c. #15882. Povedz mi teraz, kolko BUS pruhov je na trase liniek 31 a 39. 🙂 😞
Vcera medzi 16:40 a 17:20 nesiel ani jeden z autobusov 31,39 smerom na Slavicie udolie. Podla cestovneho poriadku ich mal ist 6 (slovom sest).
Uz davnejsie sledujem system akym chodia. Je to idealny system, lenze tam nie su zaratane zapchy a husta premavka. V praxi to znamena, ze pocas spicky je ten system na nic.
Ak cita tento forum nejaky kompetentny clovek, tak ho poprosim, aby mi vysvetlil, podla akych kriterii bol ten system optimalizovany.
GY. Pista
Reakcia na: Ferro #15883:
Blahozelaaaam! 😉
Re Darro, Jano, COLOR, Z, d3k0: Vdaka! Spravil som!!! :-))
Reakcia na: d3k0 #15879:

K linke 21:
Minule som sa macka v jedne z Niv az po Novovesku. Na nivach sme odisli s naskokom 4 minuty, na Novoveskej sme meskali 7 minut. Ako chces zabezpecit, aby sa dodrzal interval?
A druha vec je prapravna kapacita. Ked mas vzdialenost "L" km a pocet zastavok "Z" trva to "T" minut, tak si vyratas kolko vozov treba vpravit aby si odviezol pocet "P" cestujucich. Ked vsak vozidla uviaznu v zapche, tak mas automaticky ovela nizsiu prepravnu kapacitu v smere za jedntku casu! To je uplne banalna matematika, na urovni ZS. Ked zvysis pocet vozidiel na linke, tak vobec vyrazne nezvysis prepravnu kapacitu, lebo aj tie ti uviaznu v zapche. O tom to je. A preto treba inu ako autobusovu trakciu, konkretne kolajovu, s mimourovnovym riesenim v centre mesta (pod zemou)! Taky system moze byt aj elektricka (nemylit si s pojmom "elektricka" v Bratislave. Lenze kym na to dosli kompetentny, tak to trvalo... Bus. pruhy nie su vsade a na mnohych miestach chybaju, cim sposobuju absolutnu nespolahlivost autobusov a trolejbusov, najma v CMO. Vozokilometre sa neustale obmedzuju, pricom sa deklaruje "udrzatelny rozvoj", ale v praxi ide o udrziavany utlm. Staci si kuknut kolko poradi je na tej-ktorej linke dnes a kolko bolo pred 3, 5 alebo 10 rokmi. O kulture cestovania nehovoriac. Keby som na IGH mal, tak sa vy..... na cele MHD, ale bohuzial, taky bohaty nie som. Lebo ked uz stojim v zapche, tak mozem stat s vlastnym gumokolom, v ktorom sa nebudem tlacit, nemusim nan cakat, v zime bude vykureny, chodi presne vtedy, ked ja potrebujem. A elektricka? Aka? Ten vysmech elektricky co je v BA? Vcerajsia skusenost mi to iba potvrdila...
Reakcia na: Ferro #15863:
Aj ja sa pripajam k drzaniu 😉

Z: Neviem, co tu kto popisal a ani to nechcem vediet, ale nic si z toho nerob. Ludia su kadejaki 😢
Aby som nezabudol - nova zastavka elektriciek Magnetova dostala uzasne zabradlie - zrejme zo starej zastavky. Je pekne hrdzave, natriet by ho bola asi skoda 😉 A ludia, co idu na Mierovu koloniu, to maju domov zase o nieco dlhsie... Este som zvedavy, ako tam dopadne preferencia...
Reakcia na: fobust #15870:
Nechcem hovorit nic nove, len porovnavat...

Re #15866 Andy: Nie - iba som chcel poukazat na to, kde sa peniaze rozhadzuju, a kde sa naopak maximalne skrtia. Keby 50 chodila po trase X50, bol by o 1 voz naviac... Aj ludia na zastavke sa stale nechapavo pytaju, ako je mozne, ze X50 moze chodit po Parickovej a 50 nie. Asi je rozdiel len v tom pismene X... Mam teda navrh - precislujme linku 50 na X50 a je to vyriesene 😉

Re #15865 Jano: Hmm... Mozno je to tak, ale potom mam vzdy vecer pri ceste do DNV smolu 😉 Asi 7 min. pred tou napraskanou 21 sla prazdna 21 a nebrala ludi. Ako moze byt magistrat taky sprosty a plati aj vozokm, ked si tu behaju prazdne autobusy z mesta do DNV? To by bol az taky problem, keby aj 8 minut meskajuci spoj ludi bral? A to uz nehovorim, ze taka linka ako 21 pri takom intervale, aky ma, nema vypadnut vobec - vid system v Brne...

Re #15861 Neo: Nemonitorujem, to bola len nahoda 😉
Reakcia na: Ferro #15863:
Zelam uspech! 😃 :o)
Reakcia na: Ferro #15863:
Drzim palce, starec!

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.