Reakcia na: d3k0 #15879:
K linke 21:
Minule som sa macka v jedne z Niv az po Novovesku. Na nivach sme odisli s naskokom 4 minuty, na Novoveskej sme meskali 7 minut. Ako chces zabezpecit, aby sa dodrzal interval?
A druha vec je prapravna kapacita. Ked mas vzdialenost "L" km a pocet zastavok "Z" trva to "T" minut, tak si vyratas kolko vozov treba vpravit aby si odviezol pocet "P" cestujucich. Ked vsak vozidla uviaznu v zapche, tak mas automaticky ovela nizsiu prepravnu kapacitu v smere za jedntku casu! To je uplne banalna matematika, na urovni ZS. Ked zvysis pocet vozidiel na linke, tak vobec vyrazne nezvysis prepravnu kapacitu, lebo aj tie ti uviaznu v zapche. O tom to je. A preto treba inu ako autobusovu trakciu, konkretne kolajovu, s mimourovnovym riesenim v centre mesta (pod zemou)! Taky system moze byt aj elektricka (nemylit si s pojmom "elektricka" v Bratislave. Lenze kym na to dosli kompetentny, tak to trvalo... Bus. pruhy nie su vsade a na mnohych miestach chybaju, cim sposobuju absolutnu nespolahlivost autobusov a trolejbusov, najma v CMO. Vozokilometre sa neustale obmedzuju, pricom sa deklaruje "udrzatelny rozvoj", ale v praxi ide o udrziavany utlm. Staci si kuknut kolko poradi je na tej-ktorej linke dnes a kolko bolo pred 3, 5 alebo 10 rokmi. O kulture cestovania nehovoriac. Keby som na IGH mal, tak sa vy..... na cele MHD, ale bohuzial, taky bohaty nie som. Lebo ked uz stojim v zapche, tak mozem stat s vlastnym gumokolom, v ktorom sa nebudem tlacit, nemusim nan cakat, v zime bude vykureny, chodi presne vtedy, ked ja potrebujem. A elektricka? Aka? Ten vysmech elektricky co je v BA? Vcerajsia skusenost mi to iba potvrdila...
Ferro