No na druhej strane je možno dobré, že tie vložené 21-ky sú samostatné služby, aspoň sa s nimi dá ľahšie manipulovať bez toho, aby sa museli narušiť alebo meniť riadne spoje. Napríklad teraz cez Vianoce by sa pokojne mohli 25.12. tie skrátené spoje zrušiť.
Ano, skratene vikendove 21ky su kratucke sluzby vzdy pre 2 vodicov, pricom narok na prestavku podla zakona s ohladom na ich dobu jazdy (dlzku kola) vychadza tak, ze staci po 2 z 3 koleciek poskytnut vzdy 15min a toto maju dodrzane..
Zakonom 462/2007 nie je urcene poskytovat nejaky technologicky, alebo vyrovnavaci cas pre autobusy.. Zakon definuje pracovny cas, cas jazdy a prestavku v praci. Kazda vydrz do 10min je sucastou pracovneho casu, nie casu jazdy.
Tzv.technologicky cas po kazdom kole na jednej zo zakladnych konecnych linky sa poskytuje v ramci SR myslim iba v Bratislave. Pre istotu, nad ramec zakona sa poskytuje aj tzv. vyrovnavaci cas (urceny presnym poctom minut pre linku, smer a urcite casove pasmo, resp. % zo zakladnej jazdnej doby) v niektorych mestach, pricom myslim, ze len v Bratislave a Kosiciach sa pocita do jazdy.
A teda u 21ky je ten technologicky cas na JJ, VW. A preco sa nestriedaju spoje na JJ,VW s tymi na NHR? Zial, ak niekto rozhodol o posilneni 21ky (este stastie, ze k nejakemu posilneniu doslo skor, nez vznikol kapacitny pruser) len par dni pred otvorenim obchodneho centra, nie je technicky mozne prerobit cely cestovny poriadok (vratane vsetkych koordinacii) 21/25, obehov vozidiel, vodicov, sluzieb a zadeleni.. Preto vznikli vlozene poradia bez vplyvu na existujuce sluzby, ktore maju vsetky zakonne naroky dodrzane.
No, otázne už len ostáva, či tieto služby 21 o ktorých sa bavíme, robí jeden vodič alebo sa vystriedajú dvaja. Nebol by som prekvapený, keby tie kratšie (/8 a 9) boli iba pre jedného, a tým pádom už je to predsa nejaký ten čas bez dlhšej pauzy.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Author