Ano, skratene vikendove 21ky su kratucke sluzby vzdy pre 2 vodicov, pricom narok na prestavku podla zakona s ohladom na ich dobu jazdy (dlzku kola) vychadza tak, ze staci po 2 z 3 koleciek poskytnut vzdy 15min a toto maju dodrzane..
Zakonom 462/2007 nie je urcene poskytovat nejaky technologicky, alebo vyrovnavaci cas pre autobusy.. Zakon definuje pracovny cas, cas jazdy a prestavku v praci. Kazda vydrz do 10min je sucastou pracovneho casu, nie casu jazdy.
Tzv.technologicky cas po kazdom kole na jednej zo zakladnych konecnych linky sa poskytuje v ramci SR myslim iba v Bratislave. Pre istotu, nad ramec zakona sa poskytuje aj tzv. vyrovnavaci cas (urceny presnym poctom minut pre linku, smer a urcite casove pasmo, resp. % zo zakladnej jazdnej doby) v niektorych mestach, pricom myslim, ze len v Bratislave a Kosiciach sa pocita do jazdy.
A teda u 21ky je ten technologicky cas na JJ, VW. A preco sa nestriedaju spoje na JJ,VW s tymi na NHR? Zial, ak niekto rozhodol o posilneni 21ky (este stastie, ze k nejakemu posilneniu doslo skor, nez vznikol kapacitny pruser) len par dni pred otvorenim obchodneho centra, nie je technicky mozne prerobit cely cestovny poriadok (vratane vsetkych koordinacii) 21/25, obehov vozidiel, vodicov, sluzieb a zadeleni.. Preto vznikli vlozene poradia bez vplyvu na existujuce sluzby, ktore maju vsetky zakonne naroky dodrzane.
No, otázne už len ostáva, či tieto služby 21 o ktorých sa bavíme, robí jeden vodič alebo sa vystriedajú dvaja. Nebol by som prekvapený, keby tie kratšie (/8 a 9) boli iba pre jedného, a tým pádom už je to predsa nejaký ten čas bez dlhšej pauzy.
autoškolu 8144 som vo výprave už dlhšie nevidel a mám taký dojem, že som nedávno videl jazdiť nejakých zácvikárov, takže nejaký kurz skončil a trolejbusáci majú nejakých "bažantov", z vlastnej skúsenosti viem, že prechod z kraťasa na kĺb nie je žiadna sranda, aj keď dnes to nie je až taký rozdiel, ako pred takmer tridsiatimi rokmi rozdiel medzi odporovou 9Tr a Sanosom ?
Linka 208 je cez víkend sólo, takže by tam po správnosti vždy cez voľné dni mala chodiť 14Tr, aj na tej Hroboňáckej 208/1. To, že tam často dávajú kĺb, je už nezáujem alebo flegmatický prístup Hrobonky, (napr, ide tam taký voz, aký má vodič pridelený..)
Okrem všeobecných ustanovení a niektorých osobitných ustanovení pre cestnú dopravu stačí prečítať paragrafy 25-28, podľa tých by sa mali robiť CP pre našu MHD.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike