Reakcia na: VLK #99374:
Spravne - nebude to jediny ciel ani ciel cielov. Bude to vsak hlavny dopravny prud a to jednoducho preto, ze sem bude smerovat vacsina zamestnanych. Tym padom sa rozlozi doprava minimalne v priestore a nebude taky napor na dopravu do centra. Nehovoriac o dalsich s tym spojenych synergickych efektoch.Volnocasove aktivity a mimopracovne aktivity ostatnu aj v centre, ale tym, ze dojde k rozlozeniu naporu v case a priestore, nastane situacia, kedy sa aj doprava bude dat (a bude to vhodne) riesit diverizifikovane a distribuovane v case a priestore.
Re #99375 VLK: Bratislava ma ale aj ine mestske casti a ine rozvojove oblasti ako tie, ktore si psominal: Petrzalka, Nivy - Prievozska - Gagarinova, Kosicka, Vrakuna atd, kde sa planuju velke investicie a ktore poctom obyvatelov tvoria polovicu obyvatelstva BA a ktore nie su obsluhovane elektrickou. A z tohoto jednoducheho dovodu nie je NS MHD v Bratislave a v najblizsom obdobi (vyhlad 2025) ani nebude. Proste sa to neplanuje a nie su na to peniaze.
Elektricka v Petrzalke bude aj tak len obsluhovat max. 20% jej obyvatelstva, ktori su v 10-minutovej pesej dostupnosti.
Kriteria, ktore elektricka v BA nesplna na to, aby bola NS MHD su napriklad tieto (a bolo to tu vela razy spominane):
- bezkoliznost (alternativne preferencia)
- bezbarierovost
- riesenie hlavnych (nosnych) dopravnych prudov
- suvztaznost na regiony a periferie
- rychle prepravne casy z kazdeho bodu vsade (V Parizi je to napr. v ramci celeho velkeho mesta do 30 min z jednej strany na druhu)
- pokrytie sietou celeho mesta
P.S. To, ze jeden druh dopravy riesi nejaku cast mesta este neznamena, ze je to NS.
intony
a) A to že tam nie sú je dôvod? Nie. Ja predsa žiadam, aby mala električka v Bratislave i Petržalke aspoň takú charakteristiku, ako si spomínal. Niečo medzi autobusom a metrom.
b) Väčšia sieť plne preferovaných električkových tratí obslúži väčšiu časť mesta, ako dve trasy metra.
Väčšia sieť električkových tratí nestojí 100 miliárd, ako si dovolíš vravieť, pri nejakých vynútených nákladoch, ktoré by boli, okrem iného, pri tvojom hĺbenom metre v Dúbravke, Karlovej Vsi a Ružinove.
Načo teda plytvať 100 mld., keď môžeme mať iný perspetívne veľmi spoľalivý systém.
c) Máš pravdu, bude to jedným z hlavným ťahov, čo však mesto robí, rieši pre Petržalku aj druhý veľmi dôležitý prúd.
Týmto chcem nadviazať na reakciu #99363, kde som nechcel povedať, že sa majú koľaje na nábreží zrušiť, ale bolo to myslené tak, že by tadiaľ pre Karlovešťanov premával iba subsystém linky 133 ?, pretože prepravný prúd tam nie je až taký silný a električky by si nechal obchádzať historické centrum cez tunel a Obchodnú k Filiálke.
Je to presne to isté, čo chceš spraviť pre svoju drahú Petržalku. Chceš upreť, nie pravom zmysle slova, ľudom smer Staré Mesto a nechať aby sa čvachtali iba autobusmi/trolejbusmi do centra, alebo mestkým vlakom na Nivy.
d) Petržalka = Engerau
e) vyššie rozpísané.