Reakcia na: Marcelllooo #98877:
"Dalsie rizikove faktory tu boli vela krat opakovane, odporucam ich v historii dohladat. Napriklad: barierovost, nevhodnost dopravno-urbanistickeho riesenia, bezkoliznost atd."1.) Bariérovosť Ti už bola niekoľkokrát vyvrátená. Ako vidím, neúspešne. ?
2.) Ad. Dopravno - urbanistické riešenie: hľadal som to v histórii, ale nikde som nenašiel, prečo je toto riešenie (konkrétne pri petržalskej električke) nevhodné. Všade len Tvoje reči o nevhodnosti, ale nikde zdôvodnenie PREČO. ?
3.) Ad bezkolíznosť: to je asi jediná nevýhoda úrovňového riešenia. ?
Odteraz uz VUD-ke inak nepoviem
Valec
http://sk.wikipedia.org/wiki/Po%C4%8D%C3%ADta%C4%8Dov%C3%A1_sie%C5%A5
S tým monocentrickou dopravnou sieťou by som aj súhlasil, i keď v tomto prípade sa mi ani to nepozdáva.
A ešte som doplním svoj predošlý príspevok:
Nesúhlasim s názorom, že centrum je úzkym hrdlom. Najmä v súvislosti s električkovou dopravou. Keďže je snaha vytlačiť IAD z centra mesta, tak zostáva viac miesta (okrem peších a cyklistov) práve pre električkovú dopravu. Úzkym hrdlom by teda mohli byť niektoré konkrétne úseky (v dnešnom stave napríklad úsek Vazovova-Trnavské mýto, do budúcnosti Starý most), ale určite nie centrum ako také. Naviac, železničný tunel bude taktiež úzkym hrdlo. Je tu síce možnosť presmerovať celú dopravu cez ŽST ÚNS ale tým pádom bude značne paralizovaná doprava práve do centra.
Ďalším nedostatok vedenia NS MHD v zmieňovanom tuneli je obchádzanie prirodzeného centra (historického). Linky nosného systému v každom meste prechádza a križuje sa práve v prirodzenom historickom centre mesta. A to aj napriek tomu, že aj v týchto mestách existujú aj ďalšie lokálne centrá (vo Viedni má každý mestský okres svoju hlavnú triedu, resp. centrálne námestie). Tu sa nám však niekto snaží vsugerovať, že naplánovaním a vybudovaním niekoľkých (desiatok) sklobetónových škatúl sa presunie značná časť funkcií z iných častí mesta práve do tejto novej lokality. Zrejme by to muselo byť veľké lokálne špecifikum, aby tomu tak bolo.