Reakcia na: Marcelllooo #98646:
Ak môžem, tak na železniciach je striedavé napätie na SK naozaj na "juhu"... "Sever" SK je napätie jednosmerné. Styčným bodom sú Dolné Kočkovce (pri Púchove). Tam sa nachádza izolovaný úsek - prechod medzi týmito napájacími sústavami. Z tohto dôvodu je preto možné vidieť na "juhu" lokomotívy s červeným, resp. modrým náterom. Na "severe" sú to zasa lokomotívy s modrým, resp. zeleným náterom. Samozrejme, mám na mysli lokomotívy elektrické. Modrý náter označuje hnacie vozidlá dvojsystémové, čiže môžu jazdiť v oboch spomínaných trakčných sústavách. Striedavá a jednosmerná sústava, resp. ich umiestnenie súvisí s postupnou výstavbou (elektrifikáciou) železničných tratí. Severná časť SK bola elektrifikovaná ako pokračovanie "Českej severnej vetvy" (prechod Jablunkov) smer Košice, preto je "jednosmerná" - ale toto je len moja "spomienka" na časy, kedy som pracoval u železníc - možno si to už tak dobre nepamätám a dôvody, prečo je to tak môžu byť úplne iné, ako uvádzam ja.. Tu na tomto fóre sú určite odborníci, ktorí o tomto vedia viac a dajú Ti vedieť.
Marcelllooo
No a teraz k tej dopravnej matici. Je to zargon, ktori pouzivaju dopravny inzinieri. Je to sustava tabuliek, v ktorych su kvantifikovane relacie, dopravne potreby, dopravne vzdialenosti, casy, obmedzenia atd. (odtial termin matica), ktoru nechaju preist danym analytickym nastrojom z ktoreho vypadne prislusny dopravny model riesiaci uzemie v komplexnosti s danymi charakteristikami, s danou obyvanostou a danymi prudmi...
Re #98635 enumaelish: Tak to ti ja nepoviem. To sa treba spytat technikov, ktori tento problem riesia a hadam aj vyriesia.