Turbo: 1. chyba (ale skor ma navyse) vysku cien vozidiel a dielcov (a to mi nemas ako odskriepit, je to proste fakt). Toto je zavinene tak velkostou serii ako aj tym ze prislusne zariadenia musis narvat na mensiu plochu...
2. vyzerali by v principe uplne rovnako a predpokladam ze tam nemaju rozbite trate a ani by nemali, takze z pohladu cestujuceho by sa nic nezmenilo... naklady vyplyvajuce zo zmeny by sa im v dlhodobej perspektive vratili v cene vozidiel.
A ty vidis zmenu rozchodu ako nieco strasne drahe... ale neuvadomujes si, ze vacsian trati ktora bola opravovana v rokoch minulych je uz nachystana k lahkemu a relativne bezbolestnemu prechodu na 1435 a tie trate co su starsie by aj tak potrebovali opravit, a naklady na budovanie trate su myslim +- rovnake bez ohladu na rozchod. Vozdila (s vynimkou T6 a generalkovanych K2) maju uz celkom slusny vek, netvrdim ze nie su schopne sluzit dalej, ale voci ich vymene za novsie modernejsie a nizkopodlazne vozidla by asi ziaden cestujuci nenamietal (a vodici asi tiez velmi nie, aj ked to by uz dost zalezalo aj od ich technickych parametrov)
Papyr: prechod medzi roznymi napajacimi systemami je z tohto celeho to najobtiaznejsie, pretoze musis vozit so sebou de facto malu meniaren (co zebarie neake miesto a aj nieco vazi), ale nie je to nerealizovatelne !!!
prestupne systemy zeleznica - elektricka a podobne ludi prilis lakat nebudu, ich nelaka ani ked maju prestupovat na zastavke z jedneho vozidla do druheho a nie este ze vystupim kdesi z vlaku na nastupisti a potom kus prejdem zas na zastavku a pod....
CeCo: aspon kusok normalnejsi prispevok... 1. poskytovanie dopravnych sluzieb vo verejnom zaujme nie je nikdy ako take ziskove, je dobre ked je aspon nestratove... Ale na projekt zmeny rozchodu a rozsirenia a prepojenia siete by sa v rozumnom pripade mohli najst financie tak zo strany mesta, regionu, statu a aj EU (pretoze to zasahuje a obsluhuje uzemie 3 statov)
Vystavba novych trati na 1000 a ich nasledna prestavba na 1435 by bola o hodny kus drahsia...
KLF: a kto tu vravi zeby si sa mal do viedne trepat kachnou ? :-))
2. vyzerali by v principe uplne rovnako a predpokladam ze tam nemaju rozbite trate a ani by nemali, takze z pohladu cestujuceho by sa nic nezmenilo... naklady vyplyvajuce zo zmeny by sa im v dlhodobej perspektive vratili v cene vozidiel.
A ty vidis zmenu rozchodu ako nieco strasne drahe... ale neuvadomujes si, ze vacsian trati ktora bola opravovana v rokoch minulych je uz nachystana k lahkemu a relativne bezbolestnemu prechodu na 1435 a tie trate co su starsie by aj tak potrebovali opravit, a naklady na budovanie trate su myslim +- rovnake bez ohladu na rozchod. Vozdila (s vynimkou T6 a generalkovanych K2) maju uz celkom slusny vek, netvrdim ze nie su schopne sluzit dalej, ale voci ich vymene za novsie modernejsie a nizkopodlazne vozidla by asi ziaden cestujuci nenamietal (a vodici asi tiez velmi nie, aj ked to by uz dost zalezalo aj od ich technickych parametrov)
Papyr: prechod medzi roznymi napajacimi systemami je z tohto celeho to najobtiaznejsie, pretoze musis vozit so sebou de facto malu meniaren (co zebarie neake miesto a aj nieco vazi), ale nie je to nerealizovatelne !!!
prestupne systemy zeleznica - elektricka a podobne ludi prilis lakat nebudu, ich nelaka ani ked maju prestupovat na zastavke z jedneho vozidla do druheho a nie este ze vystupim kdesi z vlaku na nastupisti a potom kus prejdem zas na zastavku a pod....
CeCo: aspon kusok normalnejsi prispevok... 1. poskytovanie dopravnych sluzieb vo verejnom zaujme nie je nikdy ako take ziskove, je dobre ked je aspon nestratove... Ale na projekt zmeny rozchodu a rozsirenia a prepojenia siete by sa v rozumnom pripade mohli najst financie tak zo strany mesta, regionu, statu a aj EU (pretoze to zasahuje a obsluhuje uzemie 3 statov)
Vystavba novych trati na 1000 a ich nasledna prestavba na 1435 by bola o hodny kus drahsia...
KLF: a kto tu vravi zeby si sa mal do viedne trepat kachnou ? :-))
Strasne sa mi pacila, a aj ta odstavna plocha v tom kvazi dvore medzi domami.
ale aspon vidno, ze vas nieco zaujima. mozno by som sa zapojil tiez, ale pisete tak rychlo a tak vela, ze to popri praci ani nestiham citat... tak si to precitam cestou cestou elinou s rozchodom 1000 mm smerom k lepsim zajtrajskom v slavicom udoli... 
Turbo
Nemozes sa rovnako vyviezt trolejbusom na Hlavnu stanicu a odtial ist cez Mercheg do Viedne. Totiz ta trat nie je ani elektrifikovana a do Viedne by to tade trvalo podstatne dlhsie ako po priamej trati rychlostou 160 km/h. Aj keby ten vlak isiel o 5 minut neskor z Petrzalky, urcite by to dobehola aj predbehol. A fakt nechapem ze cim by bol ten system prepojeny (ako? - vsak trat z Hlst je pretazena, kazdu chvilu ti tam ide vlak, na zeleznici je zabezpecovacka, tam sa nejazdi na dohlad ako na tramvajach...). To, co pises je presne taky nezmysel ako to co prezentoval Kovalcik. Iba s tym rozidelom, ze miesto toho aby to islo v meste pod zemou, tlacis to na existujuce elektrickove trate s tym, ze ich prestavas na 1435 mm. Chces tahat elektricky (alebo aj kockopsy, to je jedno co to bude) po zeleznicnej trati z Hlst do Lamaca s tym, ze tam este zriadis nejake dve zastavky. (to nikdy zelznice nepovolia! Uvedom si to). Ja osobne by som radsej postavil klasicku elektricku na rozchode 1000 mm z Hlst na Patronku, odtial do Lamaca a nasledne do Stupanvy, ktora v sucastnosti vobec nie je obsluhovana osobnymi vlakmi ZSR. To je velmi zaujimave a urcite by to malo zmysel, staci si pozriet plnost SADistickych liniek zo Stupavy. Zaroven by som z Patronky vybudoval odbocku k Lafranconi a pri tej prolezitosti este tych 600 metrov do Mlynskej doliny. Tym aj celu siet prepojim, bude menej zranitelnejsia. Okrem toho sa da postavit aj prepojovacia vetva medzi Lamacom a Devinskou Novou Vsou a zaroven sa cela siet napoji na vozovnu Dubravcice. Toto ma ovela vacsi zmysel ako vyhodit preniaze na zmenu rozchodu a tlacit tramvaje do regionu. Lebo ked spravim to, co som pisal, tak mozem drasticky zrusti vsetky gumokoly v tejto lokalite (rozmej autobusy). Ked spravim to co si mi pisal ty, tak ich tam muisim nechat a dufat, ze mi ludia presadnu zo SADistickych busov na tramvaj. Alebo dufat ze presadnu z aut na tramvaj (co je este mejen realne). Ja som za to, najprv nahradit vnutromestske gumokoly tramvajami a az potom zistovat ako to vyzera v regione. A aj potom ti musi byt jasne, ako to so zatazenostou trati ZSR vyzera a ako to bude vyzerat.
A este si mi neodpisal na moje otazky, zrejme si nepochopil, ktore som myslel, tak ich este raz napisem:
1. Co rozchodu 1000 mm chyba? Co tomu rozchodu fakt chyba?
2. Ako by vyzerali elektricky v Zeneve, Bazileji a inych mestach (kde ich uspesne prevadzkuju na 1000 mm rozchode), keby tam boli taky ludia ako Vy a presazovali by stale zmeu rozchodu. Povedzme ze by to preslo a vyhodili by sa na to peniaze. Myslite si ze by zmena rozchodu v nejakom bode viditelne zlepsila pre cestujuceho komfort alebo atraktivnost? Nehovoriac o tom, ze co by sa s tymi peniazmi dalo urobit, keby sa neminuli na zmenu rozchodu (trate, podvozky, vyhybky, depa, posuvanie vrchneho vedenia, etc...).