Reakcia na: Valec #91942:
Malacky majú 17847 obyvateľov. Relatívne nie sú veľkým mestom (Pezinok má niečo nad 21000, Senec 15000). Senec tiež je železničným uzlom stoja tu rýchliky.V Pezinku sporadicky tiež stoja rýchliky a ZR.
Btw. tých rýchlikov stojí v MA 4 + spomínaný Ex (pred 9.decembrom ešte jeden EC).
Ide o to, že cesta osobným vlakom trvá do MA 42 min. Keď už komfort je minimálny (okrem premaľovania pár vozňov za 7 rokov, čo cestujem vlakom nič nespravilo).
Spojenie autobusom po diaľnici existuje okrem Slovak lines je možné využiť aj "Skaličák" (Skalica - MA - BA). V pláne zahrnutá linka nie je, práve v tom vidím problém tiež.
O to ide: v rannej špičke je naplánovaný 30 min interval na železnici, čo je aj dnes (síce nie na minútu presne) . Popritom je tu X spojov slovak lines, z toho od 5,00 - 80,00 do BA ide po dialnici približne 8-9. Väčšina ľudí cestuje nárazovo na 6,00, 8,00 a cca 10,00-30 do školy práce. Tým pádom, že nebude ráno ani jeden rýchlik ani autobus do BA, cesta trvá 42minút to všetko veľkú variabilitu v tom, ako sa dostať do práce, školy nebude. Vlak bude preplnený. Plus klasické meškanie.
Súhlasím s Ike - m, už je tu vytvorených niekoľko prestupných uzlov, mohlo sa viacej stavať na nich.
_ERIC
kri, to ze si sa s nim pomaly doviezla na najblizsiu zastavku kludne mohlo byt tym ze elektricka bola rozbehnuta a proste nebrzdila a tak vlastne dosla do dalsej zastavky vlastnou zotrvacnostou, kedze elektricka ako kolajove vozidlo ma dost dlhu brzdnu drahu, co ty nato? ?
ad2: z pohladu cisto elektrotechnickeho - medzi kolajami a trolejovym vedenim je 600V (takzvane napatie idealne, ktore samozrejme moze byt aj ine +- par percent), pricom elektricka ma pri rozbehu odber niekolko stoviek Amperov. Bateria elektricky ma cca napatie 25 Voltov co je o 575 Voltov menej ako je napajanie zo siete. Neviem si celkom dobre predstavit ako by toto v praxi mohlo fungovat. Dalsia vec je to ze rozvodna siet (cize kolajnice a troleje) je zdroj tvrdy, cize pri zatazeni prudko neklesa jeho schopnost dodavat sťavu, ale bateria je zdroj makky a oproti sieti dost, akoze zapojit trakcne motory na bateriu elektricky (ked sa odhliadne od toho, ze je tam vyrazne mensie napatie) by vyzeralo tak, ze vodic by ledva zoslapol plynovy pedal a uz by bola bateria vybita. Ano kebyze elektricky za sebou tahaju bateriu velkosti dalsieho vozna tak mozno by sa s nou kusok aj pohli ?
U trolejbusov je to obdobne az nato ze 600V je medzi dvomi dratmi trolejoveho vedenia a bateria neviem ci ma 24 Voltov alebo nejake ine napatie, ktore sa vsak ani zdaleka tym 600V nepriblizuje. Cize u trolejbusov dojazd na bateriu takisto neexistuje.
Samozrejme existuju vozidla ktore dokazu ist isty cas iba na bateriu, myslim ze sa to nazyva elektrobusy ci nieco take, kedysi to tu bolo na fore rozoberane, u elektriciek som nikdy o niecom takom nepocul. Kazdopadne bratislavske trolejbusy ani elektricky niesu stavane na nejaky nudzovy pohon bateriou. Bateria ma len funkciu podpornu, cize v pripade vypadku elektrickej energie zabezpecuje to ze sa daju otvorit dvere, funguje nudzove osvetlenie a podobne veci, tak isto su z baterie myslim napajane palubne pocitace a ciastocne aj BUSE transparenty